Milyen webáruházakat készítünk a Stilldesign-nál?

  • WordPress Woocommerce alapú webáruházakat. Mikor ajánljuk ezt? Alacsony sales volumen, alapfunkciók, költséghatékonyság, egyszerű kezelhetőség.
  • Egyedi fejlesztésű webáruházakat. Mikor ajánljuk ezt? Magas sales volumen, komplex és egyedi folyamatok, teljes mértékű testreszabhatóság, integráció igénye más rendszerekkel.

Kérj ajánlatot webáruházra!vagy hívj minket bizalommal: +36 70 326 21 76

Milyen funkciókat érdemes egy webáruháznak tudnia?

  • Többszintű SEO-barát termékkatalógus és felhasználóbarát CMS admin felület
  • Termékopciók (pl. szín, méret)
  • Listás és rácsos terméklapozó
  • Képgalériával ellátott termékadatlap
  • Termékcímkék, termékvélemények és értékelések
  • Social media integráció, megosztási lehetőségek Facebook-on, Google +-on stb.
  • Saját profil kezelése a felhasználóknak menthető adatokkal és vendégként vásárlás
  • Fizetési módok: Paypal, bankkártyás integráció, átutalás
  • Szállítási módok választási lehetősége, díjszabás beállítása, Pikk Pakk Pont integráció

  • Raktárkészlet kezelés admin felületen
  • Rendeléskezelő admin felület
  • Vevői csoportok kezelése
  • Vásárlói kuponok és kedvezmények
  • Számlázó programmal integráció
  • Hírlevélküldő modul akciókra
  • Nyelvválasztó és nyelvek kezelése
  • Valutaváltó és pénznemek kezelése
  • Multistore – “shop a shop-ban” funkció
  • Cross-sell, Up-sell
  • Statisztikák

Mik lesznek a legfontosabb alapelvek és trendek 2016-ban az online vásárlásban?

  • A legfontosabb a kiemelt felhasználói élmény, az ügyfélorientált szemlélet minden webáruházban. Kápráztasd el a felhasználót a webshopodban!
  • Leegyszerűsített design, átláthatóság, egyszerű és egyértelmű vásárlási folyamat
  • Mobil és tablet optimalizálás – terjed az “on-the-go” vásárlás, készülj az egyre több mobilos vásárlóra reszponzív design-nal
  • Közösségi médiában való megosztások és termékek véleményezése
  • Vásárlói ajánlások, ajánlási kedvezmények

Kérdezd szakértőnket a megvalósításról!vagy hívj minket ha kérdésed van: +36 70 326 21 76

 

Webáruház indítását tervezed?

Néhány hasznos információval szeretnénk segíteni, valamint megerősíteni, hogy növekvő tendenciájú területre tervezed a belépést :) 2013-ban Magyarországon a webáruházakon keresztüli forgalom nagyságrendileg 200 milliárd forint felett volt. Az internet terjedésével, újabb felhasználói rétegek bekapcsolódásával évről évre folyamatosan növekszik az online vásárlások száma és összege, valamint az elkészült webáruházak száma.

Mire érdemes figyelned webáruház készítéskor, indításkor?

  • Megfelelő webfejlesztő cég kiválasztása: a keresőbe beírva számtalan webáruház készítéssel foglalkozó cég jelenik meg a találati listán. Mégis mi alapján érdemes közülük kiválasztani a céljaidnak megfelelőt?
    • Szolgáltatás minősége: a szépen megfogalmazott marketing szövegek mögött érdemes megtekinteni a valós referencia munkák minőségét, valamint lehetőség szerint a referencia munkák megbízóitól érdeklődni
    • Elérhetőség: a webáruház készítés sikerét nagyban befolyásolja, hogy az adott fejlesztőcég és annak kapcsolattartója mennyire elérhető, milyen reakcióidővel jelez vissza, felveszik-e a telefont, visszahívnak-e. Valós tapasztalat, hogy a nem megfelelő kapcsolattartás megkeseríti, ellehetetleníti a közös munkát.
    • Stabil céges háttér: Főleg egy egyedi fejlesztésű webáruház elkészítésekor nagyon fontos, hogy a fejlesztőcég stabil lábakon álljon, hosszútávon lehessen számítani rá az esetleges support és későbbi fejlesztési igények esetén. Sok esetben az 1-2 fős mikrovállalkozások kedvezőbb árakon dolgoznak, de a piaci versenyben nem garantálható a hosszú távú fennmaradásuk. Ha eltűnnek, utána bármilyen fejlesztési igény vagy javítás merülne fel, már nem tudsz hozzájuk fordulni, sőt valószínű, hogy a webáruház továbbfejlesztését más cégek már el sem fogják vállalni.
  • Megfelelő webáruház motor kiválasztása: a webáruház motoroknak alapvetően két típusa van, mi a Stilldesign-nál  mindkét típusú rendszer készítésében nagy tapasztalattal rendelkezünk:
    • Nyílt forráskódú: pl: WooCommerce – Professzionális nyílt forráskódú webáruház motorokat abban az esetben javaslunk, ha egy klasszikus értelemben vett webáruház működés a cél és a létrejövő webáruház felépítése nem igényel  speciális egyedi, nyílt forráskódú keretrendszerben nem kivitelezhető funkciót. Természetesen a nyílt forráskódú webáruház motorok is teret adnak a további funkciónális fejlesztésre pluginokon keresztül, ezért sok Megrendelő számára szimpatikus ez a lehetőség. Előnyük a gyorsabb kivitelezési idő, és a kedvezőbb fejlesztési költség. Ezen kívül fontos, hogy nyílt forráskódú webáruház motor választása esetén a Megrendelő nincs az adott fejlesztő céghez kötve, ezáltal másik webfejlesztő csapat is végezheti a webáruház továbbfejlesztését.
      Amit talán hátrányként, vagy inkább korlátként érdemes említeni, hogy a nyílt forráskódú webáruház motorok vállalatirányítási rendszerekkel, vagy külső nagyker termékadatbázisokkal való integrációja nem megoldható, illetve nagyobb volumenű, egyedi fejlesztésű funkciókkal való bővítésük nem javasolt, mert ebben az esetben a rendszer nem fogja tudni megfelelően kezelni a folyamatosan megjelenő biztonsági frissítéseket.
      Fontos kiemelni a biztonsági frissítéseket, mivel nyílt forráskódú rendszerekről van szó, melyeket világ szinten nagyon sokan ismernek, ezáltal felfedeznek bennük bizonyos biztonsági réseket. Ezeket beküldik az adott nyílt forráskódú rendszernek pl.: WordPress ezt követően kiadnak egy biztonsági frissítést melyet a webáruház biztonságos működése érdekében javasolt telepíteni. Ha a nyílt forráskódú rendszerhez az alapműködést érintő egyedi fejlesztésű funkciókat építünk be, már nem, vagy nem megfelelően lesznek telepíthetőek a frissítések. Annak érdekében, hogy a Megrendelőinknek mindig a megfelelő megoldást tudjuk javasolni, már az első kapcsolatfelvétel során tájékozódunk a későbbi fejlesztési igényeket illetően és ha indokolt, mindenképpen egyedi fejlesztésű rendszert ajánlunk.
    • Egyedi fejlesztésű: alkalmazásuk akkor javasolt, ha a létrejövő webáruház – e-kereskedelmi rendszer működése nem valósítható meg valamelyik nyílt forráskódú webáruház rendszerrel. Az egyedi fejlesztésű webáruház rendszerek legfőbb előnye, hogy a Megrendelői elképzeléseknek semmilyen keret nem szab határt. Maximális biztonsággal alkalmazható, mivel a rendszer kódját azok fejlesztőin kívül más nem ismeri, így szinte nullára csökkenthető a rendszer feltörésének lehetősége. A nagyobb cégek általában ragaszkodnak az egyedi fejlesztésű webáruház rendszerekhez.
      Egyedi fejlesztésű rendszereink esetében is a Megrendelő tulajdonjogot szerez az elkészült webáruházra, beleértve annak forráskódját is. Ezáltal ha a későbbiekben másik fejlesztőcéget kíván megbízni a további fejlesztésekkel, erre minden lehetőség meg van. Fontos megjegyezni, hogy legyen szó nyílt forráskódú, vagy egyedi fejlesztésű rendszerekről, egy másik fejlesztő által létrehozott rendszert, mindig több idő lesz átlátni egy új fejlesztőnek.
  • User Experience (UX) optimalizálás: Kiemelt hangsúlyt érdemes fektetni a legújabb user experience (felhasználói élmény) fókuszú tervezésre és 2 körben tesztelést végezni egy béta felhasználócsoporttal a design elkészítése során (amennyiben erre van lehetőség)
  • Reszponzív, mobil eszközökre optimalizált kialakítás: Az okostelefonok és táblagépek egyre szélesebb körben való terjedésével a létrejövő webáruházadnak is alkalmasnak kell lennie arra, hogy ezeken a készülékeken is megfelelően jelenjen meg. A régebbi webáruházak és weboldalak mobil eszközök kijelzőjén sokszor szétesnek, nem megfelelően jelennek meg, ezzel a webáruház tulajdonosa számos érdeklődőtől és megrendeléstől esik el.
  • Online fizetési rendszerek integrációja: Magyarországon a felmérések szerint a webáruházas vásárlásoknál jelenleg még mindig az utánvétes fizetési mód a legkedveltebb, de növekvő tendenciát mutat az online fizetési rendszerek használata is. Legjellemzőbb a bankkártyás fizetés, a PayPal rendszer használata. Webáruház készítésekor mindenképpen érdemes online fizetési rendszerrel összekapcsolni az oldalt.
  • A webáruház jogi háttere: egy webáruháznak törvényileg kötelező bizonyos jogszabályoknak megfelelnie. Webáruház üzemeltetéséhez speciális termékkörök kivételével (fegyver, növényvédő szer, stb.) nem szükséges működési engedély, viszont valamilyen cégforma kötelező (egyéni vállalkozás, Bt., Kft.). Speciális termékek esetén feltétlenül ki kell kérni egy jogi tanácsadó szakvéleményét. Létrejövő vagy meglévő vállalkozás esetén webáruház üzemeltetéséhez a tevékenységi körökbe fel kell venni a „Csomagküldő internetes kiskereskedelem”  tevékenységi kört. A webáruház indításakor az oldal üzemeltetőjének bejelentési kötelezettsége van a székhely szerinti önkormányzat felé. A webáruházon az alábbi tájékoztató információk feltüntetése kötelező:
    • Általános tájékoztatás: Az összes cégadat és kapcsolatfelvételhez szükséges elérhetőség feltüntetése, speciális termékek esetén nyilvántartási szám
    • Vásárlási feltételekről való tájékoztatás: Megrendelés előtt a felhasználónak lehetőséget kell biztosítani az összes vásárláshoz kapcsolódó információ elérésére. Pl.: ÁSZF, Adatvédelem, elállás joga, vásárlás menete, szállítási feltételek
    • Termékkel kapcsolatos tájékoztatás: fogyasztóvédelmi, eladási és keresőoptimalizálási szempontból is minél pontosabb és részletesebb termékleírásokat kell megadni az adott termék aloldalán, feltüntetve a pontos árat, egységárat és minden fontos termékhez kapcsolódó paramétert.
    • Adatvédelem: a webáruházon belül elérhetővé kell tenni a megrendeléskor megadott adatok kezelésének módját célját, időtartamát. Erre vonatkozóan nyilvántartási számot kell igényelni a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál, amit kötelező feltüntetni az oldalon.
    • Elállás joga: Webáruházas vásárlás esetén a megrendelőt minden indoklás nélkül 8 napon belül teljes elállási jog és pénzvisszafizetés illeti meg. Ezt az időintervallumot 14 napra tervezik kibővíteni. A webáruház üzemeltetőjének ilyen esetben 30 napon belül vissza kell térítenie a szállítási díjat kivéve a termék teljes vételárát. Néhány esetben a megrendelő nem élhet elállási jogával pl: gyorsan romlandó élelmiszer esetén, egyedileg, a vásárló számára készített termék esetén, higiéniai termékek esetén, ha már kibontásra került a termék stb.