Milyen webáruházakat készítünk a Stilldesign-nál?

  • WordPress Woocommerce alapú webáruházakat. Mikor ajánljuk ezt? Alacsony sales volumen, alapfunkciók, költséghatékonyság, egyszerű kezelhetőség.
  • Egyedi fejlesztésű webáruházakat. Mikor ajánljuk ezt? Magas sales volumen, komplex és egyedi folyamatok, teljes mértékű testreszabhatóság, integráció igénye más rendszerekkel.

Kérj ajánlatot webáruházra!vagy hívj minket bizalommal: +36 70 326 21 76

Milyen funkciókat érdemes egy webáruháznak tudnia?

  • Többszintű SEO-barát termékkatalógus és felhasználóbarát CMS admin felület
  • Termékopciók (pl. szín, méret)
  • Listás és rácsos terméklapozó
  • Képgalériával ellátott termékadatlap
  • Termékcímkék, termékvélemények és értékelések
  • Social media integráció, megosztási lehetőségek Facebook-on, Google +-on stb.
  • Saját profil kezelése a felhasználóknak menthető adatokkal és vendégként vásárlás
  • Fizetési módok: Paypal, bankkártyás integráció, átutalás
  • Szállítási módok választási lehetősége, díjszabás beállítása, Pick Pack Pont integráció

  • Raktárkészlet kezelés admin felületen
  • Rendeléskezelő admin felület
  • Vevői csoportok kezelése
  • Vásárlói kuponok és kedvezmények
  • Számlázó programmal integráció
  • Hírlevélküldő modul akciókra
  • Nyelvválasztó és nyelvek kezelése
  • Valutaváltó és pénznemek kezelése
  • Multistore – „shop a shop-ban” funkció
  • Cross-sell, Up-sell
  • Statisztikák

Mik lesznek a legfontosabb alapelvek és trendek 2022-ben az online vásárlásban?

  • A legfontosabb a kiemelt felhasználói élmény, az ügyfélorientált szemlélet minden webáruházban. Kápráztasd el a felhasználót a webshopodban!
  • Leegyszerűsített design, átláthatóság, egyszerű és egyértelmű vásárlási folyamat
  • Mobil és tablet optimalizálás – terjed az „on-the-go” vásárlás, készülj az egyre több mobilos vásárlóra reszponzív design-nal
  • Közösségi médiában való megosztások és termékek véleményezése
  • Vásárlói ajánlások, ajánlási kedvezmények

Kérdezd szakértőnket a megvalósításról!vagy hívj minket ha kérdésed van: +36 70 326 21 76

 

Webáruház indítását tervezed?

Néhány hasznos információval szeretnénk segíteni, valamint megerősíteni, hogy növekvő tendenciájú területre tervezed a belépést :) 2019-ben Magyarországon a webáruházakon keresztüli forgalom nagyságrendileg jóval 1000 milliárd forint felett volt. Az internet terjedésével, újabb felhasználói rétegek bekapcsolódásával évről évre folyamatosan növekszik az online vásárlások száma és összege, valamint az elkészült webáruházak száma.

Mire érdemes figyelned webáruház készítéskor, indításkor?

  • Megfelelő webfejlesztő cég kiválasztása: a keresőbe beírva számtalan webáruház készítéssel foglalkozó cég jelenik meg a találati listán. Mégis mi alapján érdemes közülük kiválasztani a céljaidnak megfelelőt?
    • Szolgáltatás minősége: a szépen megfogalmazott marketing szövegek mögött érdemes megtekinteni a valós referencia munkák minőségét, valamint lehetőség szerint a referencia munkák megbízóitól érdeklődni
    • Elérhetőség: a webáruház készítés sikerét nagyban befolyásolja, hogy az adott fejlesztőcég és annak kapcsolattartója mennyire elérhető, milyen reakcióidővel jelez vissza, felveszik-e a telefont, visszahívnak-e. Valós tapasztalat, hogy a nem megfelelő kapcsolattartás megkeseríti, ellehetetleníti a közös munkát.
    • Stabil céges háttér: Főleg egy egyedi fejlesztésű webáruház elkészítésekor nagyon fontos, hogy a fejlesztőcég stabil lábakon álljon, hosszútávon lehessen számítani rá az esetleges support és későbbi fejlesztési igények esetén. Sok esetben az 1-2 fős mikrovállalkozások kedvezőbb árakon dolgoznak, de a piaci versenyben nem garantálható a hosszú távú fennmaradásuk. Ha eltűnnek, utána bármilyen fejlesztési igény vagy javítás merülne fel, már nem tudsz hozzájuk fordulni, sőt valószínű, hogy a webáruház továbbfejlesztését más cégek már el sem fogják vállalni.
  • Megfelelő webáruház motor kiválasztása: a webáruház motoroknak alapvetően két típusa van, mi a Stilldesign-nál  mindkét típusú rendszer készítésében nagy tapasztalattal rendelkezünk:
    • Nyílt forráskódú: pl: WooCommerce – Professzionális nyílt forráskódú webáruház motorokat abban az esetben javaslunk, ha egy klasszikus értelemben vett webáruház működés a cél és a létrejövő webáruház felépítése nem igényel  speciális egyedi, nyílt forráskódú keretrendszerben nem kivitelezhető funkciót. Természetesen a nyílt forráskódú webáruház motorok is teret adnak a további funkciónális fejlesztésre pluginokon keresztül, ezért sok Megrendelő számára szimpatikus ez a lehetőség. Előnyük a gyorsabb kivitelezési idő, és a kedvezőbb fejlesztési költség. Ezen kívül fontos, hogy nyílt forráskódú webáruház motor választása esetén a Megrendelő nincs az adott fejlesztő céghez kötve, ezáltal másik webfejlesztő csapat is végezheti a webáruház továbbfejlesztését.
      Amit talán hátrányként, vagy inkább korlátként érdemes említeni, hogy a nyílt forráskódú webáruház motorok vállalatirányítási rendszerekkel, vagy külső nagyker termékadatbázisokkal való integrációja nem megoldható, illetve nagyobb volumenű, egyedi fejlesztésű funkciókkal való bővítésük nem javasolt, mert ebben az esetben a rendszer nem fogja tudni megfelelően kezelni a folyamatosan megjelenő biztonsági frissítéseket.
      Fontos kiemelni a biztonsági frissítéseket, mivel nyílt forráskódú rendszerekről van szó, melyeket világ szinten nagyon sokan ismernek, ezáltal felfedeznek bennük bizonyos biztonsági réseket. Ezeket beküldik az adott nyílt forráskódú rendszernek pl.: WordPress ezt követően kiadnak egy biztonsági frissítést melyet a webáruház biztonságos működése érdekében javasolt telepíteni. Ha a nyílt forráskódú rendszerhez az alapműködést érintő egyedi fejlesztésű funkciókat építünk be, már nem, vagy nem megfelelően lesznek telepíthetőek a frissítések. Annak érdekében, hogy a Megrendelőinknek mindig a megfelelő megoldást tudjuk javasolni, már az első kapcsolatfelvétel során tájékozódunk a későbbi fejlesztési igényeket illetően és ha indokolt, mindenképpen egyedi fejlesztésű rendszert ajánlunk.
    • Egyedi fejlesztésű: alkalmazásuk akkor javasolt, ha a létrejövő webáruház – e-kereskedelmi rendszer működése nem valósítható meg valamelyik nyílt forráskódú webáruház rendszerrel. Az egyedi fejlesztésű webáruház rendszerek legfőbb előnye, hogy a Megrendelői elképzeléseknek semmilyen keret nem szab határt. Maximális biztonsággal alkalmazható, mivel a rendszer kódját azok fejlesztőin kívül más nem ismeri, így szinte nullára csökkenthető a rendszer feltörésének lehetősége. A nagyobb cégek általában ragaszkodnak az egyedi fejlesztésű webáruház rendszerekhez.
      Egyedi fejlesztésű rendszereink esetében is a Megrendelő tulajdonjogot szerez az elkészült webáruházra, beleértve annak forráskódját is. Ezáltal ha a későbbiekben másik fejlesztőcéget kíván megbízni a további fejlesztésekkel, erre minden lehetőség meg van. Fontos megjegyezni, hogy legyen szó nyílt forráskódú, vagy egyedi fejlesztésű rendszerekről, egy másik fejlesztő által létrehozott rendszert, mindig több idő lesz átlátni egy új fejlesztőnek.
  • User Experience (UX) optimalizálás: Kiemelt hangsúlyt érdemes fektetni a legújabb user experience (felhasználói élmény) fókuszú tervezésre és 2 körben tesztelést végezni egy béta felhasználócsoporttal a design elkészítése során (amennyiben erre van lehetőség)
  • Reszponzív, mobil eszközökre optimalizált kialakítás: Az okostelefonok és táblagépek egyre szélesebb körben való terjedésével a létrejövő webáruházadnak is alkalmasnak kell lennie arra, hogy ezeken a készülékeken is megfelelően jelenjen meg. A régebbi webáruházak és weboldalak mobil eszközök kijelzőjén sokszor szétesnek, nem megfelelően jelennek meg, ezzel a webáruház tulajdonosa számos érdeklődőtől és megrendeléstől esik el.
  • Online fizetési rendszerek integrációja: Magyarországon a felmérések szerint a webáruházas vásárlásoknál jelenleg még mindig az utánvétes fizetési mód a legkedveltebb, de növekvő tendenciát mutat az online fizetési rendszerek használata is. Legjellemzőbb a bankkártyás fizetés, a PayPal rendszer használata. Webáruház készítésekor mindenképpen érdemes online fizetési rendszerrel összekapcsolni az oldalt.
  • A webáruház jogi háttere: egy webáruháznak törvényileg kötelező bizonyos jogszabályoknak megfelelnie. Webáruház üzemeltetéséhez speciális termékkörök kivételével (fegyver, növényvédő szer, stb.) nem szükséges működési engedély, viszont valamilyen cégforma kötelező (egyéni vállalkozás, Bt., Kft.). Speciális termékek esetén feltétlenül ki kell kérni egy jogi tanácsadó szakvéleményét. Létrejövő vagy meglévő vállalkozás esetén webáruház üzemeltetéséhez a tevékenységi körökbe fel kell venni a „Csomagküldő internetes kiskereskedelem”  tevékenységi kört. A webáruház indításakor az oldal üzemeltetőjének bejelentési kötelezettsége van a székhely szerinti önkormányzat felé. A webáruházon az alábbi tájékoztató információk feltüntetése kötelező:
    • Általános tájékoztatás: Az összes cégadat és kapcsolatfelvételhez szükséges elérhetőség feltüntetése, speciális termékek esetén nyilvántartási szám
    • Vásárlási feltételekről való tájékoztatás: Megrendelés előtt a felhasználónak lehetőséget kell biztosítani az összes vásárláshoz kapcsolódó információ elérésére. Pl.: ÁSZF, Adatvédelem, elállás joga, vásárlás menete, szállítási feltételek
    • Termékkel kapcsolatos tájékoztatás: fogyasztóvédelmi, eladási és keresőoptimalizálási szempontból is minél pontosabb és részletesebb termékleírásokat kell megadni az adott termék aloldalán, feltüntetve a pontos árat, egységárat és minden fontos termékhez kapcsolódó paramétert.
    • Adatvédelem: a webáruházon belül elérhetővé kell tenni a megrendeléskor megadott adatok kezelésének módját célját, időtartamát. Erre vonatkozóan nyilvántartási számot kell igényelni a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál, amit kötelező feltüntetni az oldalon.
    • Elállás joga: Webáruházas vásárlás esetén a megrendelőt minden indoklás nélkül 8 napon belül teljes elállási jog és pénzvisszafizetés illeti meg. Ezt az időintervallumot 14 napra tervezik kibővíteni. A webáruház üzemeltetőjének ilyen esetben 30 napon belül vissza kell térítenie a szállítási díjat kivéve a termék teljes vételárát. Néhány esetben a megrendelő nem élhet elállási jogával pl: gyorsan romlandó élelmiszer esetén, egyedileg, a vásárló számára készített termék esetén, higiéniai termékek esetén, ha már kibontásra került a termék stb.

Az e-kereskedelem rohamos térhódítását látva, nagyon sokan tervezik webáruház indítását, vagy a meglévő webáruházuk megújítását, de a gyakorlatban kevesen gondolják végig, hogy pontosan mik a céljaik a webáruházzal és a kitűzött célok megvalósításához mire van szükségük.

A webáruház készítés előtt, első lépésként mindenképpen szükséges átgondolni az alábbiakat:

  • A forgalmazni kívánt termékköröd célpiaca alapján, nagyságrendileg mennyi felhasználót kívánsz kiszolgálni a webáruházon keresztül, ebből naponta hány vásárlásra tervezel?
  • Nagyságrendileg mennyi terméket szeretnél forgalmazni a webáruházban? Ezen belül mennyi lenne a különböző termék és mennyi lenne ezek variációi?
    (pl.: van egy fehérje por mint alap termék, ebből elérhető X db különböző íz, X db különböző kiszerelésben és minden kiszereléshez eltérő ár tartozik, illetve minden variációból eltérő raktárkészletet szükséges kezelnie a webáruháznak.
    A fenti két kérdéskör nagyon fontos, mert alapjaiban határozza meg, hogy a webáruháznak milyen architektúrális felépítésben és technológiával kell létrejönnie a kívánt felhasználószám kiszolgálásához és a termékek kezeléséhez.
  • Hogyan épülne fel egy termék adatlap?
    Érdemes átgondolni, hogy milyen paraméterek, leírások képek, esetleg videók jelennének meg. Fontos, hogy ha szeretnénk akár kategóriánként szűrhetővé tenni a termékeket, akkor az egyes paramétereket melyekre szűrni lehet, külön-külön kell kezelnünk.(pl.: Fehérjék kategórián belül szűrhető, márka, típus, íz, kiszerelés, megadható tól-ig ár amilyen intervallumban keres a felhasználó)
  • Hogyan kerülnének feltöltésre a termékek a webáruházba?
    Erre több lehetőség is van, manuális termék feltöltés az admin felületen keresztül, külső nagykereskedés adatbázisával való integráció, vagy vállalatirányítási rendszerrel való integráció (az integrációkra később részletesen is kitérünk)
  • Az árkezelés hogyan működjön a webáruházban?
    A termékek jellegéből adódóan lehetséges termékenkénti fix ár, variációk szerinti árkezelés (méret, kiszerelés, egyéb extrák szerint változó), szükséges-e egységár, darabár, minimális vásárlási mennyiség. Fontos előre meghatározni, hogy szükséges-e külön-külön felhasználói csoportokat kezelni, akik eltérő árakat látnak? pl.: Végfelhasználói ár, Viszonteladói ár
  • Szükséges-e országonként eltérő ÁFA kezelés a webáruházban?
  • Milyen kedvezmény lehetőségek lesznek elérhetőek a felhasználók számára?
    A legelterjedtebb az időszakos kedvezmény megadási lehetőség melynek révén, termék szinten konkrét kedvezmény összeg vagy X % állítható be.Ezeken kívül érdemes előre átgondolni, hogy szükséges-e ajándék termék kezelés, kuponok, törzsvásárlói kedvezmények, pontgyűjtés
  • Szeretnél-e eladás ösztönző elemeket, kapcsolódó termékek, keresztértékesítés (Up-sell, Cross-sell)?
    Pl.: Egy adott fehérje adatlapján felajánlana a webáruház más, azonos tulajdonságokkal rendelkező fehérjéket, illetve olyan termékeket, amik a kiválasztott termékez kapcsolódnak, pl.: Shaker, Kreatinok, Aminosavak
  • A felhasználók írhassanak-e értékelést az egyes termékekről a webáruházon belül?
    A termékértékelések növelik a bizalmat a felhasználókban. A beérkezett értékelések a megjelenítés előtt az admin felületen keresztül jóváhagyhatóak/elutasíthatóak, így az esetleges oda nem illő kifejezéseket tartalmazó értékelések nem jelennének meg a webáruházban.
  • A termékadatlapokon szükséges-e letölthető anyagokat elérhetővé tenni?
    Ha igen, ezek bárki számára elérhetőek lennének, vagy csak pl.: regisztrált felhasználóknak, vagy valamilyen speciális felhasználói csoportnak?
  • Tervezel-e termék csomagokat létrehozni?
    Melyekbe különböző cikkszámú termékek tartoznának, de csomagként megrendelve kedvezőbb áron vásárolhatná meg a felhasználó a webáruházban mint tételenként. Ilyen esetben a megrendeléskor minden a csomagban lévő termék raktárkészlet változását külön-külön kell kezelni.
  • Szükséges-e termék összehasonlítási lehetőség a webáruházon?
    Ez pl.: műszaki termékeknél lehet hasznos ahol a felhasználók az azonos kategórián belüli kiválasztott termékeket paraméterek szerint hasonlíthatják össze. kijelző méret, felbontás, ram, processzor, whinchester, stb.
  • Milyen nyelveken lenne elérhető a webáruház?
    Ezen belül tervezel-e speciális karaktereket használó nyelveket (pl.: héber, arab) ahol jobbról – balra írnak.
  • Milyen pénznemeket szükséges kezelnie a webshopnak?
    Több pénznem kezelése esetén manuális árfolyam megadási lehetőséget szeretnél vagy szükséges átvenni az aktuális árfolyamot az MNB-től? Esetleg egy termékhez több fix ár tartozik majd különböző pénznemekben
  • Szükséges-e multistore kialakítás, melynek keretében több, egymástól függetlenül működő webáruház jönne létre különböző domain neveken közzétéve, de az egyes webáruház felületek mögött közös adatbázis és admin felület működne?
    Ha igen, az egyes webáruház felületek egyező webdesign-nal, szerkezeti felépítéssel és funkcionalitással jönnének létre, vagy mindegyik jelentősen eltérő lenne?
  • Rendelkezel-e fizikális bolttal, ha igen, a bolti értékesítés is a webáruházzal közös adatbázisban működne, szükséges-e külön-külön bolti és webáruház raktárkészletet kezelni? Vonalkód olvasót integrálni kell-e a webáruházhoz?
  • Szükséges-e raktárkészletet kezelni a webshopon, ha igen ez az admin felületen keresztül lenne kezelve, vagy integrálni kell egy külső rendszert amiben kezelve van a raktárkészlet
  • Számlázórendszerrel kell-e integrálni a webáruházat, ha igen, melyikkel? (pl.: Szamlazz.hu, Billingo)
    A számlázórendszer integráció által, a webáruházon keresztül leadott megrendelések számlázási adatai automatikusan átadásra kerülnek az integrált számlázórendszernek ahol automatikusan vagy manuálisan kiállításra kerül a számla.
  • Milyen fizetési módokat szeretnél a webáruházban?
    A legjellemzőbb az előreutalás, utánvét és az online fizetés
  • Milyen online fizetési szolgáltatóval kívánod integrálni a webáruházat?
    Jelenleg az OTP SimplePay, a CIB és a K&H banki integráció érhető el Magyarországon, de ezek mellett számos más fizetési szolgáltató is integrálható, pl.: PayPal, Barion, Borgun, Bigfish Payment gateway
  • Milyen szállítási módok lennének elérhetőek a webáruházban?
    Jellemzően országonként/kiszállítási területenként fix és bizonyos összeghatár elérésétől díjmentes szállítási díj kezelés a leginkább elterjedt a webshopokban, de van ahol a termék jellegéből adódóan súly / méret alapján történő díjszámítás szükséges. Ezeken kívül ha leszerződtél különböző átvételi pontokkal, ezeket is érdemes integrálni (Postapont, Foxpost, Pickpackpont)
    Kérdés még, hogy személyes átvételi lehetőség lesz-e a telephelyeteken?
  • Összekell-e kötni a webáruházat a futárcég rendszerével?
    Ennek révén a webshopon keresztül leadott megrendelések szállítási adatai automatikusan átadásra kerülnek az szállítócégnek (pl.: GLS)
  • Szükség van-e árösszehasonlító oldalak számára termékfeed-ek átadására? pl: Árukereső, Árgép
  • Szükséges-e a webáruházat vállalatirányítási rendszerrel integrálni, ha igen, melyik rendszerrel? (pl.: SAP BusinessOne, Microsoft Dynamics 365, CloudERP, sERPa, stb.)
    Ez az egyik legfontosabb kérdés, mivel alapjaiban meghatározza a fejlesztés technológiai részét illetve az egész működési folyamatot.
    Mindenképpen meg kell határozni, hogy melyek lesznek az átvételre és átadásra kerülő adatok a vállalatirányítási rendszer és a webáruház között. pl.:
    Átvételre kerülő adatok:
    -Termék árak és adatok
    -Raktárkészlet
    Átadásra kerülő adatok:
    -Megrendelések számlázási adatai
    -Raktárkészlet változás
    -Regisztrált felhasználók adatai

    Sok esetben kezelik magukat a termékeket is a vállalatirányítási rendszerben, így az árak mellett, maguk a termék adatok, képek, raktárkészlet, termék státusz is az ERP-ből kerül átvételre.
    Viszonteladói webáruházak esetében a partner adatok sok esetben rögzülnek az ERP-ben és kerülnek átvételre a webshopnak amely a partnerek e-mail címére küldi el a jelszót és úgy vásárolhatnak a felületen.
    A másik fontos adat a készletátvétel-átadás, itt minél gyakoribb a frissítés, annál jobban nő az erőforrás igény.

    Pl.: a www.icentre.hu nál valósítottunk meg SAP vállalatirányítási rendszer integrációt, hogy az egyes kiválasztott terméken belüli opciók alapján valós időben kerül lekérdezésre, hogy a kiválasztott tulajdonságokkal rendelkező termék melyik boltjukban érhető el éppen személyes átvételi lehetőséggel. Ilyen lekérdezési terhelés esetén szükséges lehet egy csatoló felület vagy más néven middleware software.
    Komplex vállalatirányítási rendszerek esetén szinte minden folyamat az ERP-n belül kerül kezelésre, a webshop leginkább az adatok megjelenítését és a megrendelési folyamat kiszolgálását és az adatok átvételét és átadását végzi.

A felsorolt kérdéskörök átgondolásához nagyon szívesen biztosítunk szakértői segítséget.
Összetett rendszerek esetén akár önálló szolgáltatásként is tudunk biztosítani rendszertervezési, specifikáció írási szolgáltatást, melynek keretében a funkcionális és üzleti igények részletes felmérése alapján teljes körű felhasználói és admin oldali rendszertervet dolgozunk ki mely lépésről lépésre tartalmazza a rendszer funkcionális és ergonómiai felépítését. Ennek elfogadását követően pedig egy fejlesztői szintű specifikációt készítésünk el, melynek birtokában bármely fejlesztő cég teljes pontosságú árajánlatot és határidőt tud megadni a webáruház fejlesztésre.
Kisebb, egyszerűbb rendszerek esetén, a fenti kérdéssor átbeszélését követően is adható részletes árajánlat de egy briefet mindenképpen érdemes készíteni az árajánlatkérés előtt.
A kiválasztott fejlesztőcégek megversenyeztetéséhez mindenképpen szükség van az említett brief-re, nagy volumenű komplex rendszerek esetén rendszertervre, specifikációra, mert csak ez alapján vethető össze az egyes fejlesztő cégek árajánlat és hozható meg felelősségteljes döntés, a fejlesztőcég kiválasztására vonatkozóan.

Kérj ajánlatot webáruházra!vagy hívj minket bizalommal: +36 70 326 21 76