A jelenlegi gazdasági és energia válság, valamint az ukrajnai háború hatásai a webáruházakra
A jelenlegi gazdasági és energia válság, valamint az ukrajnai háború hatásait mindenki megérzi, ez alól a webáruházak, e-kereskedelmi szereplők sem kivételek.
Az ellátási láncok sok helyen akadoznak, az egyre romló forint / euró árfolyam és a megnövekedett rezsi és üzemanyag árak miatt a termékek bekerülési árai egyre magasabbak.
Ha valaki saját raktárat és alkalmazottakat tart fenn, a bérek és rezsiárak növekedése miatt szintén jelentősen növekednek a költségek.
A szállító partnerek díjai a szoros árverseny miatt egyelőre még nem, vagy nem jelentősen nőttek, de hosszú távon ez sem kerülhető el.
Magától értetődően a webáruházak tulajdonosai kénytelenek ráterhelni a megnövekedett költségeket a termékek áraira, de azokban a szegmensekben ahol jelentős az árverseny, az egyes termékeken realizálható haszonkulcs mértéke egyre inkább minimalizálódik.
Emiatt sok piaci szereplő kénytelen bezárni a boltot és akik túlélnek, megszerezhetik a megszűnt áruházak vevőkörét is.
Jellemző az elmúlt években, főként a műszaki termékek területén, hogy a nagy webáruházak magukba olvasztják a többi ismert, de fenntartási nehézségekkel küzdő piaci szereplőket.
Ha már kevesebb a konkurencia, az árverseny is csökken, így a vásárlók előbb utóbb kénytelenek megfizetni a megnövekedett bekerülési költségeket az egyes termékek megvásárlásakor.
Felmerül a kérdés, hogy ennek ellenére érdemes-e még webáruház indításába kezdeni.
A válasz még mindig igen, bár sokkal nehezebb a helyzet, mint pár évvel ezelőtt.
Aki most indít webáruházat, annak nagyon alaposan fel kell mérnie, hogy az általa forgalmazni kívánt termékkörnek milyen a felvevő piaca, milyen a többi piaci szereplő, mennyire kiélezett a verseny az árakban és a Google-ben lévő pozíciókért.
Egy multicég, szinte korlátlan költségkerettel tud hirdetni a Google Ads-ben, a Facebookon, Instagramon, Youtubon, TikTokon, tévében, rádióban, plakátokon és egyéb csatornákon, illetve tud költeni a keresőoptimalizálásra.
Ezzel szemben egy induló webáruháznak akinek az anyagi lehetőségei korlátozottak, sokkal nehezebb a helyzete és meg kell, hogy találjon olyan réspiacokat amikre még mások nem törtek be, vagy valami olyan hozzáadott értéket kell biztosítania ami kiemeli a többi versenytárs közül.
A webáruházak fejlesztési és fenntartási költségeiről is érdemes beszélni.
Az elmúlt évekhez képest, a megnövekedett munkabér és bekerülési költségek miatt, a webfejlesztő cégek is kénytelenek voltak árakat emelni.
Amikor valaki webáruház indításán gondolkozik és üzleti tervet készít, sok esetben elbagatellizálja magának a webáruház létrehozásának fontosságát és nem szán elég időt és költségkeretet arra, hogy professzionális webáruházat készíttessen.
Sokan indulnak bérelhető vagy sablon áruházzal, ami jelentősen kevesebb induló költséggel jár.
Viszont amit megspórolnak az induló költségeken, sok esetben elbukják az elmaradt nyereségen.
Ennek oka, hogy bérelhető megoldások a Google keresőben való pozicionálhatóságban, felhasználói élményben messze elmaradnak egy teljesen egyedileg fejlesztett, az adott célcsoport igényeire szabott webáruházhoz képest.
Összegezve, senkit nem szeretnénk lebeszélni a webáruház készítésről – indításról, viszont nagyon fontos, hogy mielőtt belevágnak, nagyon alaposan mérjék fel a piaci helyzetet, készítsenek teljes részletességű üzleti tervet.
Ha a webáruház elkészítéséhez, üzemeltetéséhez, marketingjéhez egy profi csapatot keresel, vagy csak bővebb információra van szükséged, vedd fel velünk a kapcsolatot.
Címkéke-kereskedelem, egyedi fejlesztés, webáruház, webáruház készítés, Webshop készítés
Kategorizálva: webáruház készítés, Webáruházak, Woocommerce
A cikket írta:mate
Hozzászólások lezárva.