Érdemes-e még webáruházat indítani és belépni az e-kereskedelembe?

A kérdés felvetésre egyértelműen igen a válasz, látva, hogy évről-évre növekedik az online vásárlások száma. 2019-ben a hazai webáruházak forgalma elérte a közel 800 milliárd forintot, amely közel 17%-kal magasabb a 2018-as forgalomnál. A 2020-as eredmények részben a koronavírus járvány miatt még magasabbak, nagyságrendileg év végéig 950 milliárdos forgalom várható. A hazai webáruházak éves forgalma 2024-re várhatóan eléri az 1700 milliárd forintot is.

Ezek alapján tehát az e-kereskedelemben rejlő potenciál hatalmas. A koronavírus járvány miatt kialakult helyzetben egyre több iparágban jelentősen csökkennek vagy akár teljesen ki is szorulnak a fizikális boltok. A  helyszíni vásárlás, ügyintézés és fogyasztás lehetősége jelentősen redukálódott.
Főleg emiatt egyre többen lépnek be az e-kereskedelembe, ennek révén viszont az egyes iparágak szereplői közötti verseny egyre kiélezettebb.  Az egyes szektorokban működő piacvezető webáruházak és online rendelési felületek monopóliuma egyre növekedik. Egy újonnan piacra lépő kisebb szereplőnek ez által korlátozottak a lehetőségei a megrendelések megszerzésére.

Amikor megkeres minket egy érdeklődő aki webáruház vagy online megrendelési felület indítását tervezi, nagyon sok esetben elképzeléssel sem rendelkezik arról, hogy milyen költsége van és mennyi időt vesz igénybe egy professzionális webáruház fejlesztése. Arról sincs elképzelése, hogy az online marketingre nagyságrendileg mennyit kell költeni ahhoz, hogy eljusson a potenciális célcsoportjához. További probléma szokott lenni, hogy nincs elképzelés a hogyan és milyen beszállítókkal, partnerekkel dolgozzak együtt kérdésre. Az online fizetési szolgáltatók és logisztikai partnerek kiválasztása szintén gond szokott lenni.  Nem rendelkeznek üzleti tervvel és az adatvédelmi valamint a jogi követelményekkel sincs tisztában.

Ezért nagyon fontos, hogy megosszuk tapasztalatainkat és edukáljuk az érdeklődőinket, mielőtt webáruház indításába kezdenének, de ezen kívül természetesen teljes körű utánajárás és piackutatás szükséges egy felelősségteljes döntés meghozatala előtt.

Egy jó ötlet önmagában még kevés egy webáruház sikeréhez. Egy üzleti terv kidolgozása során számos tényezőt figyelembe kell venni, de a legfontosabb, hogy lássák, hogy egy adott iparágban milyen nagyságrendet kell belefektetni egy e-kereskedelmi rendszer indításakor és milyen megtérülési arány várható X időn belül, természetesen ehhez számos tényezőt figyelembe kell venni és mivel a piac rendkívül gyorsan változik, van amire előre nem is lehet felkészülni ezért még úgy is jelentős a kockázat ha teljes körűen mindent felmérnek a webáruház indítása előtt.
Természetesen senki kedvét nem szeretnénk elvenni, megfelelő körültekintéssel még mindig érdemes belépni az e-kereskedelembe és jelentős profit generálható a webfejlesztésnek köszönhetően.

Ha mindehhez egy megbízható és hozzáértő csapatra van szükséged aki teljes körű megoldást biztosít az általad meghatározott üzleti koncepció alapján a számodra leginkább megfelelő megoldás megtalálásával a webáruház rendszertervének, specifikációjának elkészítésében, az arculat és webdesign tervezésben, a fejlesztésben, az üzemeltetésben és az online marketing támogatásban, keress minket bizalommal.

Címkék, , , , ,

Kategorizálva: ,

A cikket írta:mate

Hozzászólások lezárva.