A tartalom írás szerepe a weboldalak sikerében
Ahhoz, hogy weboldalad sikeres legyen, a felhasználói élmény fókuszú ergonómikus kialakítás mellett kulcsfontosságú a megfelelő tartalom megalkotása is. A SEO / szakmai szövegírás nélkülözhetetlen egy professzionális weboldalnak.
A weboldal tervezési szakaszában a Megrendelővel együtt gondolkodva, a felhasználói élményt és a Megrendelő által kitűzött célokat fókuszba helyezve megtervezzük a létrejövő weboldal szerkezeti kialakítását, menüszerkezetét. Ezt követően kulcsfontosságú a megfelelő tartalom megalkotása, melynek szerepe többrétű, figyelemfelkeltő és eladás ösztönző, bizalmat épít, illetve tükrözi a szakmaiságot, mégis könnyen értelmezhető és a keresőoptimalizálási irányelveknek is megfelel.
Ahhoz, hogy a fent felsorolt szempontoknak megfeleljen a weboldal tartalma, mindenképpen érdemes professzionális segítséget igénybe venni a tartalomíráshoz. A legjobb eredmény eléréséhez elengedhetetlen a Megrendelő aktív közreműködése, mivel Ő az aki legjobban ismeri vállalkozását, tevékenységét, ügyfeleit.
Az alap szakmai szöveget legtöbb esetben a Megrendelő biztosítja a szövegíráshoz, amit mi áttanulmányozunk és kiegészítünk a kitűzött célok eléréséhez. Volt már olyan is mikor a tevékenység részleteibe beleásva magunkat, hosszas kutató munkával, a szakmai tartalmat is mi írtuk meg.
Ahhoz, hogy a látogató el tudja dönteni, hogy az adott weboldal melyet megnyitott érdekes-e a számára és megtalálja-e rajta azt az információt amit keres kb. 2 – 8 másodpercünk van. Emiatt nagyon fontos, hogy ne egy száraz, hosszú egybefüggő szakmai szöveget ömlesszünk a felhasználók elé, hanem tagoljuk, egységekre bontsuk a tartalmat, képekkel illusztráljuk és kiemeljük azt a pár sort, melyet mindenképpen szeretnénk, hogy elolvassanak a felhasználók és el tudjunk helyezni olyan ún. call to action (CTA) elemeket melyekkel azonnali kapcsolatfelvételre van lehetőség.
Át kell hidalnunk azt a kettősséget, mely szerint, ahogy említettük nem szabad rögtön túl sok egybefüggő szakmai tartalmat zúdítani a felhasználóra, keresőoptimalizálási szempontból mégis részletes, szakmailag releváns tartalomra van szükség. Ehhez javasoljuk, hogy a rövid, figyelemfelkeltő bevezető elolvasását követően, a felhasználónak lehetősége legyen a kapcsolatfelvételre vagy egy tovább gomb megnyomásával egy részletes, terjedelmesebb szakmai leírás megtekintésére. A professzionális szövegírás egy komplex tevékenység. Minden egyes oldal, aloldal tartalmát úgy írunk meg, hogy az adott oldalon az a kulcsszó forduljon elő a legmagasabb kulcsszósűrűsségi arányban amelyre fókuszáltan előre szeretnénk kerülni a Google kereső találati listáján. Ez a gyakorlatban azt jelenti, ha pl.: jégkár javítás egy adott aloldal fő kulcsszava, akkor az aloldal teljes tartalmához viszonyítva a jégkár javításnak 2 és 8% közötti kulcsszósűrűsségben kell megjelennie. Ez nem azt jelenti, hogy ha írunk 2 mondatot és azt tele kell tűzdeljük az adott kulcsszóval, akkor a Google megfelelően fogja azt értékelni, hanem mindenképpen terjedelmesebb szakmai leírásokra van szükség amely az adott tevékenységhez releváns, értékes információt tartalmaz. A Google keresőalgoritmusa folyamatosan fejlődik és intelligensen képes felismerni egy adott kulcsszó ragozott, vagy toldalékkal ellátott formáit, szinonímáit. Ennek köszönhetően a kulcsszavakat nem szükséges főnévi alakban használnunk ezáltal olvasmányosabbá tehetjük tartalmunkat.
Ha szeretnéd, hogy weboldalad még több érdeklődőt hozzon számodra, vedd fel velünk a kapcsolatot, szívesen segítünk a szakmai webes szövegírásban.
Címkékkeresőoptimalizálás, kulcsszósűrűsség, SEO, szöveg írás, szövegírásKategorizálva: Hírek, Szövegírás, Weboldal készítés
A cikket írta:mate
Hozzászólások lezárva.