Hogyan érinti a világjárvány a webáruházakat, a jelenlegi helyzetben webáruház tulajdonosként miként tehetünk szert jelentős piaci előnyre versenytársainkkal szemben?
Hogyan érinti a világjárvány a webáruházakat, a jelenlegi helyzetben webáruház tulajdonosként miként tehetünk szert jelentős piaci előnyre versenytársainkkal szemben?
A jelenlegi Covid járvány miatt kialakult helyzet jelentős változásokat és nehézségeket idézett elő a hagyományos kereskedelemben.
A fizetőképes vásárlóközönség csökkent, az egyes korlátozási időszakok alatt sokszor változott a fizikális boltok nyitvatartási lehetősége, sok esetben akadozik az árubeszerzés. A vásárlási folyamat minden pontján meg kell szervezni a résztvevők egészségének védelmét.
Általános jellemző, hogy a fizikális vásárlások és termékátvétel helyett egyre több iparágban a webáruházak és az online vásárlás az eddigieknél is nagyobb teret nyer, így a válsághelyzet határozottan kedvez az e-kereskedelemnek.
Olyan iparágak is, melyeknél azelőtt szinte elképzelhetetlen volt az online vásárlás, egyre szélesebb körben állnak át a webáruhon keresztüli értékesítésére.
Ugyanakkor a webáruházaknak is számos nehézséggel kell megküzdeniük, mivel bár a forgalom növekedik, viszont a nyereség sok esetben csökken.
- A megnövekedett mennyiségű webáruházon keresztül leadott megrendelések teljesítése és az ügyfél elégedettség fenntartása egyre nehezebbé vált.
- Jelentősen növekedtek a működési és bérköltségek
- Szinte minden iparágban egyre több a versenytárs, olyan területeken is, ahol eddig akár egy adott webáruház egyeduralkodó volt, emiatt egyre magasabb szintű szolgáltatási minőség és marketing költségvetés szükséges a webáruháznak a vásárlók megszerzéséhez
A webáruházaknak minden téren növelniük kell a felhasználói elégedettséget és a szolgáltatási színvonalat a piacon maradáshoz.
Ma már alapvető követelmény, mégis vannak olyan webshopok melyek mobil eszközökön nem megfelelően jelennek meg, nem reszponzívak és a betöltődési sebességük is lassú.
Ezt muszáj orvosolni, mivel a felhasználók legnagyobb része már okostelefonján keresztül vásárol.
Ugyan így létfontosságú az ergonómikus, felhasználói élményre fókuszált webáruház kialakítás és megrendelési folyamat. A felhasználók számára néhány kattintással elérhetővé kell tenni a termék megtalálásától a megrendelés véglegesítéséig tartó folyamatot, különben elhagyják az oldalt és keresnek egy felhasználóbarátabb webshopot.
Érdemes a webáruházba ügyfélchatet vagy chatbotot beépíteni, telefonos ügyfélszolgálatot biztosítani a gyors kommunikáció érdekében.
Ma már nem elfogadható, hogy egy felhasználónak kérdés esetén e-mailt kell írnia a webshopnak amire 1 munkanapon belül válaszolnak.
A webáruház megrendelési folyamatának optimalizálásával és automatizálásával csökkenthető a manuális munkaigény.
Érdemes a webáruházat integrálni vállalatirányítási (pl.: SAP, Microsoft Dynamics 365 Business Central, Naturasoft, Serpa,) online számlázó (pl.: Szamlazz.hu, Billingo) és raktárkészletkezelő rendszerekkel, illetve összekötni a szállító partner rendszerével, (pl.: GLS, DHL, Transoflex, MPL)
Az integrációk révén jelentős mennyiségben csökken a megrendelések adminisztrációja és gyorsul a folyamat, míg a rendelés leadástól eljut a felhasználóhoz a megrendelt termék.
A megváltozott piaci körülmények átformálták a webáruházakkal szembeni felhasználói elvárásokat is. Ahogy nő a piaci verseny, a webáruházak kénytelenek egyre inkább a felhasználók kényelmét szolgálni.
Ma már szinte természetes igény az érintésmentes átvétel, az akár pár órán belüli kiszállítás, a felhasználó számára kedvező és kényelmes fizetési módok biztosítása. (a hagyományos bankkártyás szolgáltatók mellett, mint pl.: OTP SimplePay, CIB, k&H, érdemes integrálni a PayPal, a Barion, Skrill vagy Big Fish Payment Gateway fizetési szolgáltatókat is.
Az a webáruház aki nem követi a megváltozott felhasználói igényeket folyamatosan esik el a vásárlásoktól.
Ha a webáruház a végfelhasználók mellett viszonteladó partnerekkel is rendelkezik, a kényelmük és a gyorsabb megrendelés leadási lehetőség érdekében érdemes partner felületet fejleszteni, ahol a végfelhasználói megjelenítéshez képest egyszerűsített listanézetben, gyorsan ki tudják választani, hogy a kívánt termékekből milyen mennyiséget szeretnének, valamint a viszonteladók számára egyedi kedvezmény %-ot, fizetési feltételeket és átvételi módokat állíthatunk be az adminisztrációs felületen keresztül.
Amennyiben a webáruházban forgalmazott termékek jellege lehetővé teszi, (pl.: táplálékkiegészítők, vitaminok, folyamatosan szükséges fogyasztási cikkek) érdemes előfizetési lehetőséget is biztosítani, így a felhasználók az általuk kijelölt termékeket a megjelölt időintervallumokban folyamatosan megkapják, a vásárlási összeg pedig automatizáltan leemelésre kerül a megrendelő kártyájáról, amíg az előfizetést vissza nem mondja.
Ezen kívül számos ötletünk, javaslatunk van, amivel egy webáruház piaci előnyökre tehet szert versenytársaival szemben.
Ha webáruház indítását tervezed, vagy már van egy kész webshopod, vedd fel velünk a kapcsolatot és céljaid felvázolását követően elmondjuk, hogy számodra milyen eszközökkel tudnánk maximalizálni a webáruház eredményességét.
Tel.: +36 70 326 21 76
Ajánlatkérés
Kategorizálva: Egyedi fejlesztés, Hírek, webáruház készítés, Webáruházak, Weboldal készítés, Woocommerce
A cikket írta:mate
Hozzászólások lezárva.