Keresőoptimalizálás (SEO) – A Google kereső ma már megkerülhetetlen az interneten.
Keresőoptimalizálás – Vállalkozásod sikere jelentőség részben múlik azon, hogy milyen pozíciókba jelenik meg weboldalad a találati listán a tevékenységedhez kapcsolódó kulcsszavakra.
Így nem az a kérdés, hogy miért kell foglalkoznod weboldalad keresőoptimalizálásával, hanem hogy hogyan teheted meg mindezt hatékonyan.
A keresőoptimalizálás, azaz SEO (search engine optimization) célja, hogy egy adott weboldal a tevékenységéhez kapcsolódó kulcsszavakra a Google kereső találati listáján minél előrébb jelenjen meg.
A Google alapvető célja, hogy a felhasználók számára az általuk beírt keresési kifejezésre a lehető legrelevánsabb találatokat jelenítse meg.
Ehhez kidolgoztak egy több mint 200 szempontot figyelembe vevő kereső algoritmust. Melynek feladata, hogy relevancia szerint rangsorolja a weboldalakat.
Fontos kiemelni, hogy a keresőoptimalizálás a Google által megadott irányelveknek való megfelelőségre törekedik.
És nem arra, hogy bármilyen módon is megpróbálja manipulálni a keresőrobotokat.
A Google-ben pontos információkat lehet lekérni arra vonatkozóan, hogy egy adott keresőszóra hányan keresnek egy adott időszakban.
Pontosan tudod, hogy potenciális érdeklődőidet ezen a csatornán szólíthatod meg leghatékonyabban.
Gondolj bele abba, ha pl hirdetsz a Google Ads hirdetési rendszerében, akkor havi szinten legalább 100 000 Ft-ot kell költened, hogy tevékenységi körödet lefedő kulcsszavaidra előrekerülj.
Az Ads-nél viszont nem garantált, hogy minden keresésnél megjelenik a hirdetésed. Ráadásul minden keresésnél változhatnak a hirdetési pozícióid.
Ha elől vagy az organikus találatok között, akkor az év minden napján 0-24-ben megtalálnak potenciális érdeklődőid.
Ez szinte felbecsülhetetlen érték, amiért minden konkurensed küzd, ezért elengedhetetlen vállalkozásod számára, hogy jobb legyél náluk.
A keresőoptimalizálás (SEO) fő elemei és folyamatai
Keresőbarát szerkezeti kialakítás, on-site keresőoptimalizálás SEO
Egy weboldal számára a legfontosabb, hogy a Google keresőrobotok megtalálják magát a weboldalt és be tudják indexelni annak tartalmát.
Ezért minden weboldalt keresőbarát szerkezeti kialakításban készítünk el.
A legfontosabb on-site SEO elemek:
- Meta tagek beállítása: A weboldalon belül minden oldalhoz és aloldalhoz meg kell adni a címsort (title) és leírást (description).
Ezek mint egy útjelző tábla segítik a keresőrobotokat, hogy megtalálhassák és beindexelhessék weboldalad. - keresőbarát URL-ek használata: A weboldalon belül minden oldalhoz és aloldalhoz az adott tartalomhoz illeszkedő releváns URL-t szükséges megadni.
Pl: Ha egy adott aloldal aszfaltozási szolgáltatást mutat be, akkor az URL-nek is ezt kell tartalmaznia.
pl: www. valami . hu / aszfaltozas - Sitemap: A sitemap egy XML file, amely tartalmazza a weboldal összes URL-jét, mely segíti, hogy a keresőrobotok könnyebben beindexelhessék a weboldal tartalmát.
A sitemap segít priorizálni a keresőrobotok számára a legfontosabb oldalakat. Melyeket szeretnénk, hogy elsőként indexeljen be. - Címsorok és alcímek használata: A weboldalon belül minden oldal tartalmához szükséges beállítani címsorokat, alcímeket. Melyek a keresőrobotok számára segít megérteni és kiemelni, egy adott aloldalon belüli legfontosabb tartalmakat.
Összesen 6 különböző címsort adhatunk meg, a H1 a weboldal fő címe, az alcímekhez hierarchikusan H2, H3, H4, H5, H6 címsorok adhatók meg.
Az alcímek segítik az olvashatóságot, és iránymutatást adnak a felhasználóknak és a keresőrobotoknak egyaránt - Olvashatóság: A Google csak olyan tartalmakat sorol előre mely a felhasználók számára jól olvasható. Nagyon fontos az ideális rövid és lényegretörő mondat és bekezdés hossz, a mondatok szerkezete, az egyszerűen érthető szóhasználat.
- Képek optimalizálása: Fontos, hogy a képekhez legyen megadva cím és alt tagok (leírás), hogy a kereső megértse mit ábrázol az adott kép.
Ez azért is fontos lehet, mert a Google-ben lehetőség van csak a kép találatokra szűrni, így ha erre kiemelt hangsúlyt fektetünk, weboldalunk akár a képtalálatok között is előre kerülhet. - Belső linkek használata: A keresőoptimalizálás (SEO) fontos eszköze, az egyes aloldalak tartalmában elhelyezett a weboldal más aloldalaira mutató belső linkek. Melyek segítik a navigációt a felhasználók és a keresőrobotok számára is.
Pl. ha egy szolgáltatás aloldalon kifejtésre kerül az adott szolgáltatás leírása és egy bizonyos témáról különálló blogbejegyzés is van az oldalon, érdemes belinkelni a tartalmi oldalon belül az adott blogbejegyzés aloldalát. - Gyors oldalbetöltődési sebesség: Kiemelt fontosságú, hogy a weboldal gyorsan töltődjön be. aAfelhasználók nem fognak várni. A Google PageSpeed Insights-on legalább 80 pontos eredményt szükséges elérnie weboldaladnak.
- Reszponzív kialakítás: a weboldaladnak asztali gép, TV, laptop, tablet, vagy mobil eszköz kijelzőn is tökéletesen szükséges megjelennie.
- SSL tanúsítvány: Az SSL (Secure Sockets Layer) tanúsítvány, amely szavatolja, hogy az adott weboldal titkosítja a weboldal és a látogatók böngészője közötti kommunikációt. Az SSL tanúsítvánnyal rendelkező weboldalakat előnyben részesíti a Google a rangsoroláskor.
Releváns, minőségi weboldal tartalom
Mivel a Google célja a felhasználói számára a legrelevánsabb tartalom megjelenítésére egy adott keresés során. Ezért a weboldal tartalomnak kiemelt fontossága van. Mivel ez alapján ítéli meg a kereső algoritmus, hogy a te weboldalad megfelelő információt kínál-e a felhasználók számára amikor a tevékenységedhez kapcsolódó kulcsszavakra keresnek rá.
Ez a gyakorlatban úgy működik, hogy egy adott keresés során a rendszer az általa beindexelt weboldalakat sorrendbe helyezi aszerint, hogy melyik weboldal kínálja a legértékesebb információt a felhasználó által indított keresésre.
Több mint 200 szempontot vesz figyelembe a kereső algoritmus. Melynek az első lépése, hogy megtalálja a weboldalt, ehhez szükséges a keresőbarát szerkezeti kialakítás amiről már előzőleg írtunk, utána pedig a tartalom.
Minél specifikusabb keresőkifejezést ír be egy felhasználó annál könnyebb feladatod van előrejutni.
Pl: ha beírja valaki, hogy webfejlesztés, az egy általános kifejezés, amire nagyon nehéz előrekerülni, de ha valaki arra keres, hogy ételrendelő weboldal fejlesztés, arra már jóval kisebb a találatok száma ezért könnyebb rá előrekerülni.
A tartalomírás során figyelembe kell venni, hogy minden termék vagy szolgáltatás aloldal, arra a fó kifejezésre fókuszáljon ami a szolgáltatás neve.
Pl. ha egy kozmetikai témájú weboldalad van, minden egyes szolgáltatás típusnak külön aloldalt érdemes létrehozni, ahol az adott kezelés típusról írt részletes tartalom, ideálisan 2-8% közötti kulcsszósűrűségben tartalmazza az adott kezelés típus nevét.
Nagyon fontos, viszont, hogy ne „toljuk túl” a kulcsszó sűrűséget és magát az optimalizlást sem.
Mert ha az algoritmus azt érzékeli, hogy valaki be akarja folyásolni a találati listát és túl optimalizálja vagy „black hat” eszközöket alkalmaz, azt megbünteti és hátrasorolja a találatok között.
A kereső algoritmus már olyan fejlett, hogy egy adott tartalmat képes összefüggéseiben értelmezni és nem szükséges a fókusz kulcsszóval teleírnunk az adott aloldalt.
A lényeg, hogy értékes szakmai információkat adjunk a felhasználók számára.
Nagyon fontos továbbá, hogy ne másoljunk tartalmakat más weboldalakról, mert ezt kiszűri a Google és a tartalomduplikálásért büntetés jár.
Szükség van folyamatosan megújuló tartalomra weboldaladon. Ezért mindenképpen javasolt folyamatos blog bejegyzések írására is, így értékes tartalmakkal bővül a weboldalad és a keresőrobotok is gyakrabban látogatják majd.
A szövegírás egy külön szakma, amelynek az eredményeként figyelemfelkeltő, szakmai és SEO szempontból is releváns tartalom jön létre. Szövegírási szolgáltatásunk igénybevételével növelheted weboldalad eredményességét.
Weboldalra mutató külső linkek
Egy gyengébb vagy átlagos konkurencia harcban, egy jól felépített releváns tartalommal nagy valószínűséggel idővel előre kerül weboldalad a tevékenységedhez kapcsolódó potenciális kulcsszavakra. Vannak viszont olyan területek, keresett kulcsszavak, melyeknél a konkurenseid is sok erőfeszítést tettek, hogy előrejussanak.
Ilyen esetekben fontos, hogy weboldalad megerősítsd magas DA (Domain Authority) értékű weboldalakról beérkező linkekkel PR cikkek formájában. Mely továbbra is a keresőoptimalizálás egyik kulcsfontosságú eleme. A DA mutató egy weboldal általános értékét és megbízhatóságát méri.
Fontos, hogy a weboldaladra mutató linkek kulcsszavas linkek legyenek.
Ezért ha egy PR cikk jelenik meg vállalkozásodról valahol és pl a kozmetikai kezelésekkel foglalkozol, és a PR cikk lézeres szőrtelenítéssel foglalkozik akkor a „lézeres szőrtelenítés” kifejezés linkeljen át a weboldaladra.
Nagyon fontos, hogy ne egyszerre jelenjen meg weboldaladra linkelő 20 db cikk.
Ez is gyanús befolyásolási kísérletnek fog tűnni a kereső algoritmus számára.
A fent említett három fő terület mellett nagyon fontos még a weboldal és a domain név kora és a megfelelő domain név választás.
Egy akár több mint 10 éve üzemelő weboldal és domain név már eleve bizalmi státuszba kerül a Google részéről.
Emiatt nagyobb valószínűséggel fog előre sorolódni a találati listán mint egy múlt hét óta üzemelő honlap.
A domain név választásnál érdemes SEO barát domaint regisztáltatni mely teljes vagy részleges kulcsszóátfedéssel rendelkezik.
Felmerülhet a kérdés, hogy ezeket a hasznos információkat, keresőoptimalizálással kapcsolatos esszenciális tudást miért írjuk le publikusan, ilyen részletességgel weboldalunkon.
Számunkra nagyon fontos Megrendelőink, Érdeklődőink pontos és részletes tájékoztatása és edukálása.
A közös munkához szükséges, hogy Megrendelőink is átlássák mi is az a keresőoptimalizáció és milyen elemekből épül fel, mi szükséges hozzá.
Nagyon sok SEO-val foglalkozó cégnél látjuk, hogy valami misztikus dologként, „varázslatként” próbálják beállítani a keresőoptimalizációt ügyfeleik számára. Amihez csak ők értenek és másnak nem engednek betekintést.
Mi ezzel nem értünk egyet. Mivel mindezek megismerése a Megrendelőink számára fontos ahhoz, hogy eredményesen tudjunk együtt dolgozni a weboldaluk pozícióinak erősítésén.
A weboldalad Google helyezéseinek optimalizálását végezheted Te magad is a fenti iránymutatások, célzott SEO kurzusok, vagy az interneten összegyűjtött ismeretek alapján. Mégis inkább azt tanácsoljuk, hogy bízz meg minket a feladattal.
- Közel 20 éves webfejlesztési, online marketing és keresőoptimalizálási tapasztalattal rendelkezünk. Ez által minden olyan információ birtokában vagyunk ami a sikeres SEO-hoz szükséges. I
lletve folyamatosan képezzük magunkat és követjük az algoritmus frissítéseket. - Őszintén megmondjuk, hogy nem vállalunk pozíció garanciát. Mivel aki ilyet vállal hiteltelen, mert a Google kereső algoritmusait senki sem befolyásolhatja külső eszközökkel.
- Őszintén elmondjuk azt is, hogy akár évekbe is telik mire egy nagyobb versenyben előrébb kerül az oldalad.
- Csak legális, etikus „white hat” eszközöket alkalmazunk a weboldalad pozícióinak optimalizálásához.
- Időt takarítunk meg a számodra, mivel egy weboldal keresőoptimalizációja rengeteg időt és szakértelmet vesz igénybe.
- Ha minket bízol meg, nem kockáztatod, hogy weboldalad megbüntesse a Google. Azzal, hogy hátrasorolja egy-egy túltolt önálló próbálkozás vagy „black hat” SEO eszközök alkalmazása miatt.
Akik már megtiszteltek minket bizalmukkal:
Vedd fel velünk a kapcsolatot és egy díjmentes konzultációt követően testreszabott ajánlatot állítunk össze a számodra.