Weboldal szövegírás – A tartalom írás szerepe a weboldalak sikerében

Ahhoz, hogy weboldalad sikeres legyen, a felhasználói élmény fókuszú ergonómikus kialakítás mellett kulcsfontosságú a megfelelő tartalom megalkotása is.

A SEO / szakmai weboldal szövegírás nélkülözhetetlen egy professzionális weboldalnak.

A weboldal tervezési szakaszában a Megrendelővel együtt gondolkodva, a felhasználói élményt és a Megrendelő által kitűzött célokat fókuszba helyezve megtervezzük a létrejövő weboldal szerkezeti kialakítását, menüszerkezetét.

Ezt követően kulcsfontosságú a megfelelő tartalom megalkotása, a minőségi, releváns  és figyelemfelkeltő weboldal szöveg megírása.

Melynek szerepe többrétű, figyelemfelkeltő és eladás ösztönző, bizalmat épít, illetve tükrözi a szakmaiságot.
Mégis könnyen értelmezhető és a keresőoptimalizálási irányelveknek is megfelel.

Ahhoz, hogy a fent felsorolt szempontoknak megfeleljen a weboldal tartalma, professzionális segítséget érdemes igénybe venni

A legjobb eredmény eléréséhez elengedhetetlen a Megrendelő aktív közreműködése. Mivel Ő az aki legjobban ismeri vállalkozását, tevékenységét, ügyfeleit. Így ő tudja megfogalmazni felénk, hogy mit, hogyan, milyen formában szeretne közzétenni.

A honlapon megjelenő alap szakmai szöveget legtöbb esetben a Megrendelő biztosítja a szövegíráshoz.
Ezt mi áttanulmányozunk és szükség szerint kiegészítünk a kitűzött célok eléréséhez.

Volt már olyan is mikor a tevékenység részleteibe beleásva magunkat, hosszas kutatómunkával, a szakmai tartalmat is mi írtuk meg.

Ahhoz, hogy a látogató el tudja dönteni, hogy az adott weboldal melyet megnyitott érdekes-e a számára és megtalálja-e rajta azt az információt amit keres, kb. 2 – 8 másodpercünk van.

Emiatt nagyon fontos, hogy ne egy száraz, hosszú, egybefüggő szakmai szöveget ömlesszünk a felhasználók elé.

Fontos, hogy tagoljuk, egységekre bontsuk a tartalmat, képekkel illusztráljuk és kiemeljük azt a pár sort, melyet mindenképpen szeretnénk, hogy elolvassanak a felhasználók.

És el tudjunk helyezni olyan ún. call to action (CTA) elemeket melyekkel azonnali kapcsolatfelvételre van lehetőség.

Át kell hidalnunk azt a kettősséget, mely szerint, ahogy említettük nem szabad rögtön túl sok egybefüggő szakmai tartalmat zúdítani a felhasználóra, keresőoptimalizálási szempontból mégis részletes, szakmailag releváns tartalomra van szükség.

Ehhez javasoljuk, hogy a rövid, figyelemfelkeltő bevezető elolvasását követően, a felhasználónak lehetősége legyen a kapcsolatfelvételre vagy egy tovább gomb megnyomásával egy részletes, terjedelmesebb szakmai leírás megtekintésére.

A professzionális szövegírás egy komplex tevékenység. Minden egyes oldal és aloldal tartalmát úgy írunk meg, hogy az adott oldalon az a kulcsszó forduljon elő a legmagasabb kulcsszósűrűsségi arányban.

Melyre fókuszáltan előre szeretnénk kerülni a Google kereső találati listáján.

Ez a gyakorlatban azt jelenti, ha pl.: jégkár javítás egy adott aloldal fő kulcsszava, akkor az aloldal teljes tartalmához viszonyítva a jégkár javításnak 2 és 8% közötti kulcsszósűrűsségben kell megjelennie.

Ez nem azt jelenti, hogy ha írunk 2 mondatot és azt tele kell tűzdeljük az adott kulcsszóval, akkor a Google megfelelően fogja azt értékelni.

Hanem mindenképpen terjedelmesebb szakmai leírásokra van szükség amely az adott tevékenységhez releváns, értékes információt tartalmaz.

A Google keresőalgoritmusa folyamatosan fejlődik és intelligensen képes felismerni egy adott kulcsszó ragozott, vagy toldalékkal ellátott formáit, szinonímáit.

Ennek köszönhetően a kulcsszavakat nem szükséges főnévi alakban, toldalékok és ragozás nélkül használnunk, ezáltal olvasmányosabbá tehetjük tartalmunkat.

A weboldal szövegírás, tartalom készítés rendkívül összetett és körültekintést igénylő feladat.

Sok weboldal tulajdonosnak fejben összeáll a koncepció, hogy mit és hogyan szeretne leírni, kommunikálni.

De időhiány vagy kedv hiányában végül csak egy pár tőmondatból álló leírást küldenek el a webfejlesztők felé, hogy azt tegyék fel a honlapra.

Az átgondolatlan és hiányos tartalom sokszorosan megbosszulja magát, a konverziók és a Google keresőben elérhető kedvező pozíciók elmaradásával.

Mivel ha nincs elég tartalmunk, a Google kereső algoritmusok nem fogják úgy ítélni, hogy weboldalunk elég értékes tartalmat kínál ahhoz, hogy a találati lista elején legyen megjelenítve tevékenységi körünkhöz kapcsolódó keresőszavakra.

Akik már megtiszteltek minket bizalmukkal:

Ha szeretnéd, hogy weboldalad még több érdeklődőt hozzon számodra, vedd fel velünk a kapcsolatot, szívesen segítünk weboldalad tartalmának megírásában.

Hívj most Ajánlatkérés