Google Ads hirdetéskezelés – Szeretnéd ha weboldalad a tevékenységedhez kapcsolódó kulcsszavakra az első néhány találat között jelenne meg a Google-ben?
Ehhez a Google Ads hirdetési rendszer azonnali megoldást kínál.
I. Mi is a Google Ads hirdetési rendszer?
A Google Ads (korábbi nevén AdWords) hirdetési rendszer segítségével kattintás alapú (PPC „Pay Per Click”) elszámolással, a kampány indítását követően akár pár perc múlva már az első néhány találat közé kerülhetsz a tevékenységi körödet lefedő kulcsszavakra.
Ez a rendszer a legjobb választás új ügyfelek szerzésére. A legnagyobb előnye, hogy a felhasználók kb 99%-a a Google-ben keres ha valamilyen szolgáltatásra vagy termékre van szüksége.
A másik nagyon fontos, hogy abban a pillanatban jelenik meg hirdetésed amikor az adott felhasználó éppen az általad megadott kulcsszavakra keres rá.
Így lehet a legnagyobb arányban a látogatókat eljuttatni a kapcsolatfelvételig.
II. Hogyan működik ez a gyakorlatban?
A rendszer lényege, hogy maga a hirdetés megjelenítése egy adott kulcsszóra való rákeresés során díjmentes és csak akkor kell fizetned, ha rá is kattintanak a megjelenő hirdetésedre.
Ez egy licit alapú rendszer, tehát ha te felveszed kulcsszónak, például, hogy gázkészülék javítás, beállíthatod, hogy mennyit vagy hajlandó maximum megadni egy kattintásért.
Ha te mondjuk max 300 Ft-ot adsz meg egy kattintásért egy adott kulcsszóra, akkor a rendszer alapul veszi, hogy ha a konkurensed pl.: 500 Ft-ot ad meg ugyanazért a szóért akkor valószínűleg az ő hirdetése jelenik majd meg a tied előtt egy adott keresés során.
A Google a hirdetéseknél is törekedik arra, hogy a látogatók számára legrelevánsabb találatokat jelenítse meg elől, így nem csak a beállított összeg, hanem a minőségi mutató és pontszám is jelentősen befolyásolja a hirdetési pozíciókat.
A minőségi mutatót több tényező is befolyásolja, a legfontosabb, hogy hány megjelenésből hány kattintás érkezett egy adott kulcsszóra. (CTR click-through rate)
Ezen kívül fontos még, hogy maga a hirdetési szöveg és a landolóoldal ahová irányítják a látogatókat, releváns legyen az adott kulcsszóra.
A kampányoknál, a rendszer megállapít egy minőségi pontszámot, melyet a fenti arányok mellett a különböző kampány és fiók beállítások is befolyásolnak.
Fontos előnye még a skálázhatóság, mivel ha már úgy látod eredményesen működnek a hirdetéseid, a költségkeret növelésével arányosan mégtöbb potenciális érdeklődőt szerezhetsz.
Természetesen vannak olyan területek ahol a keresési arány korlátozott. Így hiába állítunk be nagyobb költségkeretet, volumenében nem jön majd több kattintás.
A Google Ads-en belül időközönként automatikus riportokat generálhatunk, mely részletesen bemutatja az eredményeket.
Ezek alapján folyamatosan optimalizálhatjuk, kísérleteztünk új kulcsszavakkal és hirdetési szövegekkel, a hirdetési mutatók alapján. (kattintások és konverziók száma, konverziós arány)
Ha a statisztikák alapján olyan kifejezésekre is megjelennek hirdetéseink melyek nem relevánsak a számunkra, felvihetünk kizáró kulcsszavakat.
Pl. prémium gumiabroncsokat értékesítünk, felvehetjük kizáró szóként az „olcsó” kifejezést, így az árérzékeny ügyfélkört könnyebb kiszűrnünk.
A kulcszavakat megadhatjuk általános, kifejezés és pontos egyezéssel, melyek lehetőséget adnak a lehető legalaposabb célzásra.
III. Mennyibe kerül, hogyan történik az elszámolás?
A kampányok hirdetési költését a Google felé kell fizetned közvetlenül.
Az, hogy mennyit érdemes – szükséges hirdetésre fordítanod, iparáganként és területi célzás szerint változik.
A minimális összeg amivel érdemes elindulni havi szinten 100 000 Ft-os nagyságrend, de vannak olyan területek ahol ennek a többszörösét is el kell költeni ha fel akarod venni a versenyt a konkurenseiddel.
IV. Milyen feladatokkal jár egy Google ads kampány létrehozása és kezelése?
Első körben létre kell hozni egy kampányt, azon belül hirdetési csoportokat, kulcsszavakat, megírni a hirdetési szövegeket, beállítani a landolóoldalakat, megadni a kizáró kulcsszavakat, napi szinten mérni az eredményeket optimalizálni a beállításokat.
Mindezt megelőzi a kulcsszókutatás, nagyon fontos, hogy megnézzük, hogy a tevékenységi körünket lefedő kifejezésekre mennyi a keresési arány, kb milyen összegért milyen pozícióban jelenhetünk meg.
A hirdetési szövegek megírása is alapos munkát igényel, mivel rövid karakterszám áll rendelkezésre.
A hirdetések szövegeknek lényegretőrőeknek és figyelemfelkeltőnek kell lenniük, hogy kitűnhess a konkurensek hirdetései közül.
A hirdetési bővítmények beállítása szintén fontos feladat, így a hirdetésünk plusz információkkal látható el, pl hely, telefonszám, kép, plusz linkek.
Mindezek beállítása növeli kampányunk minőségi pontszámát is.
A legtöbb hirdetőnek a legideálisabb a keresési hálózat. Mely célzottan akkor jeleníti meg a hirdetéseket amikor a potenciális érdeklődők rákeresnek egy adott kulcsszóra.
Emellett lehetőség van a display hálózaton való megjelenítésre, mely a Google partner webhelyeken jelenít meg hirdetéseket, melyek lehetnek szöveges és képes formátumúak.
Választhatunk még videóhirdetéseket, melyek Youtube-on jelennek meg, illetve App, Shopping és Discovery hirdetéseket.
V. Amit mindenképpen érdemes alkalmazni a keresési hálózat mellett, az a remarketing.
A remarketing kampányok lényege, hogy amikor a felhasználók a weboldal megnyitásakor elfogadják a sütiket, a rendszer „címkét helyez el” az adott felhasználókra.
Így a weboldal megnyitását követő X ideig, minden olyan webhelyen amely Google hirdetések megjelenítésére alkalmas, pl Youtube videók, megjeleníthető a hirdető banner hirdetése.
Így folyamatosan a látogatók emlékezetébe maradhatsz és a keresési hálózathoz hasonlóan csak a kattintások után szükséges fizetni a Google felé.
VI. Miért válassz minket Google hirdetéseid kezeléséhez?
- 2007 óta folyamatosan kezelünk Google Ads kampányokat, így a piacon a legtapasztaltabb ügynökségek között vagyunk.
- Ezt a tapasztalatot a te vállalkozásod hatékonyság növelésére tudjuk fordítani. Így adott hirdetési keretből több érdeklődőt tudunk kihozni mintha te magad kezelnéd.
- Másik az időtényező, a Google Ads kampányok kezelése, folyamatos optimalizálása a kampány méretétől függően naponta akár több órát vehet igénybe.
- Folyamatos kommunikáció mellett, kampányaid optimalizációja, automatikus riportolás,
- A hatékonyságnövelés és a költségek optimalizálása által bőven kitermelődik a hirdetés kezelés költsége
Akik már megtiszteltek minket bizalmukkal:
Ha te is profi kézben szeretnéd tudni kampányaid kezelését, vedd fel velünk a kapcsolatot és kérd egyedi árajánlatunkat.