I. A webáruházak forgalmi adatai 2023-ban, jelentkezés díjmentes szaktanácsadásra

Webáruház készítés – A webáruházak és e-kereskedelmi megoldások forgalma szinte minden évben újabb rekordokat dönt.
A felhasználók részéről a hagyományos termék webáruházak mellett hatalmas a kereslet a szolgáltatások, tartalomhozzáférések, ételkiszállítás, időpontfoglalások, utazások, jegyek, eseményeken való részvételek, kurzusok, streaming szolgáltatások online megrendelésére és kifizetésére.

A webáruházak forgalma Magyarországon 2023-ban elérte a 1474 milliárd forintot, Az eddig rendelkezésre álló információk szerint kb 83 millió rendelést adtak le, és az átlagos kosárérték 17 800 Ft volt.
Ezek a számok magukért beszélnek, szinte minden vállalkozás szeretne részesedni a hatalmas bevételi lehetőségekből.

Mi a Stilldesign-nál közel 20 éve foglalkozunk webáruházak és e-commerce megoldások fejlesztésével.
Ha belevágnál az e-kereskedelmbe és egy professzionális webshopot szeretnél, vedd fel velünk a kapcsolatot.

Hívj most Ajánlatkérés

Egy díjmentes szaktanácsadással szívesen hozzá segítünk céljaid eléréséhez, széles körű tapasztalataink által biztosan a segítségedre lehetünk.

  • Az első és legfontosabb, hogy meghatározd mit és kiknek szeretnél eladni. Gondold át, hogy a termékkörre vagy szolgáltatásra amivel a piacra szeretnél lépni, milyen a kereslet, kik a célcsoportod, őket hol és hogyan tudod megszólítani. Kik a konkurenseid? Csak Magyarországon szeretnél értékesíteni, vagy nemzetközi piacokon is?
  • Ezt követően, ahhoz, hogy felelősségteljes döntést tudj hozni, hogy belépsz-e az e-kereskedelembe, szükséged lesz egy professzionális üzleti tervre, amelyben meghatározod, hogy milyen költségekkel és feladatokkal kell számolnod, kik lesznek a beszállítóid és partnereid és, hogy a befektetett erőforrások, mikor és milyen mértékben térülnek majd meg.
  • Ha az üzleti terved alapján úgy ítéled belevágsz, a legfontosabb, hogy szükséged lesz egy professzionális webáruház készítésére. Ehhez három út áll rendelkezésedre, megbízol egy profi webfejlesztő csapatot, te magad készíted el, bérelsz egy webshopot. Mindegyik megoldásnak megvannak az előnyei és hátrányai, melyekről az alábbiakban részletesen is olvashatsz.

Mindhárom opció járható út, nézzük az egyes lehetőségeknek milyen előnyei és hátrányai vannak:

A legjobb megoldás, ha a webshopod elkészítését profi webfejlesztő csapatra bízod, így a végeredmény garantált siker lesz.
Előnyök:

  • Szakértelem és tapasztalat: Közel 20 éves tapasztalattal rendelkezünk az e-kereskedelmi rendszerek fejlesztésében, tudjuk mi kell hozzá, hogy webshopod sikeres legyen egy megrendeléseket generáljon a számodra.
  • Kényelem: Mi mindent elintézünk helyetted és a webshop készítéshez dedikált projektvezető kollégát biztosítunk aki egy kézben tartja a kapcsolatot közted és a projektben résztvevő fejlesztők, webdesignerek között.
  • Számonkérhetőség: Minden megbízásnál szerződésben rögzítjük a felek jogait és kötelezettségeit.
  • Garancia: Minden általunk készített webáruházra funkcionális garanciát vállalunk.
  • Elérhetőség: Felvesszük a telefont, rövid időn belül válaszolunk a leveleidre. Tudjuk, ez alapvető, de sajnos nem minden webfejlesztő csapatnál megy gördülékenyen a kommunikáció.
  • Hosszú távon számíthatsz ránk: 2007 óta a működünk, egy ügyfelünket sem hagytuk cserben, stabil szereplője vagyunk a hazai webfejlesztő piacnak. Folyamatosan fejlődünk és növekedünk, így hosszú távon számíthatsz ránk.
  • Teljes körű megoldást biztosítunk: Megtervezzük, kivitelezzük, üzemeltetjük és karbantartjuk webáruházad és igény szerint az online marketing kampányaidat is kezeljük így egy kézben megkapsz mindent ami egy profittermelő webshop működtetéséhez szükséges.
  • Tulajdonjog átadás: Az elkészített webáruház a megbízási díj teljesítését követően a te tulajdonodba kerül, beleértve a forráskódot is.

Hátrányok:

  • A webáruház készítés költsége, ami valójában nem hátrány, mivel ez egy befektetés amely többszörösen megtérül a számodra.
A webáruház bérlési lehetősége is felmerülhet mint opció, nézzük ennek mik az előnyei és hátrányai
Előnyök:

  • Alacsony induló költségek: A bérlés legnagyobb előnye, hogy nem igényel egy nagyobb összegű befektetést az induláskor, így aki csak felmérné, hogy termékére hogyan reagál a piac, annak ideális megoldás lehet.
  • Gyors indulás: Mivel a webáruház bérlés keretében egy már kész megoldást veszel igénybe, így nem szükséges megvárnod míg lefejlesztésre kerül a számodra és a szükséges konfiguráció után már el is indulhat webshopod.
  • Sok előre telepített téma és funkció közül válogathatsz: A webshop bérlés előnye, hogy kedvedre válogathatsz az előre megtervezett témák és funkciók közül. Van olyan szolgáltató akinek előre kiépített API kapcsolata is van bizonyos vállalatirányítási, online fizetési és számlázási rendszerekhez így ezeket gyorsan és egyszerűen érheted el.

Hátrányok:

  • Egyedi igények megvalósítása magasabb költséggel jár: Egy webáruház bérlési konstrukció alapvetően azért tud költséghatékony lenni, mivel már előre lefejlesztett modulok és funkciók kerülnek bekapcsolásra, konfigurálásra így a webáruház bérbeadó részéről nem igényel túl nagy időráfordítást, a webshopod elindítása.
    Viszont ha olyan igényed merülne fel melyet egyedileg kell hozzáfejleszteni a rendszerükhöz, azt vagy nem vállalják, vagy csak viszonylag magas áron.
    Ezért mielőtt döntesz mindenképpen pontosan kell specifikálnod az igényeid, mert ennek hiányában csak később derülhet ki, hogy amire neked valójában szükséged van, az olyan magas áron oldható meg egy bérelhető rendszerben, hogy jobban megéri inkább egy egyedi webáruházat fejlesztetned.
  • Egyedi webdesign hiánya: Mivel csak kész sablonok közül lehet választani, sosem lehet igazán egyedi megjelenése a bérelt webáruházaknak.
    Maga a felhasználói felület és látogatói útvonal sem tehető egyedivé, emiatt ha a te termékköröd vagy célcsoportod a sablontól eltérő struktúrát igényel akkor a bérelt webshop nem ideális választás.
  • Sosem lesz a tiéd: Hasonlóan egy albérlethez, a bérelhető webáruházért folyamatosan fizetned kell az előfizetői díjat de sosem kerül a te tulajdonodba. Ha hosszú távon tervezel egy webáruházzal, a bérlés végül sokkal többe fog kerülni mintha saját webáruházat fejlesztetsz.
  • Kitettség a szolgáltató felé: Ha a szolgáltató nagyságrendekkel emeli az árakat, vagy egyoldalúan változtat a felhasználási feltételeken, ezt vagy elfogadod vagy bukod az eddigi webshopod.
És végül a harmadik opció, ha te magad készíted el webshopod
Előnyök:
  • Megtanulhatod a webfejlesztés alapjait
  • Viszonylag olcsón hozzájuthatsz egy saját webáruházhoz
  • Nem függsz senkitől, nem vagy kitéve egy szolgáltatónak sem
Hátrányok:
  • Pénz helyett az időddel fizetsz: Mire a nulláról, mindenféle webfejlesztői ismeret nélkül akár sablonból összeraksz egy saját webshopot ami tényleg jól működik és vásárolni is fognak rajta, ahhoz legalább 150 – 200 munkaóra szükséges.
  • Nem garantálható az eredmény: Sok esetben hiába ölsz bele sok-sok időt, mégsem váltja be a webshopod a hozzá fűzött reményeket. Ennek fő oka, hogy ahhoz, hogy egy webshop igazán sikeres legyen, kell egy profi specifikáció, egy ergonómikus, felhasználói élmény fókuszú látogatói felület, egy profin lefejlesztett webáruház, és egy kiváló online marketing valamint SEO háttér ami bevonzza a vásárlókat. Ez legalább négy – öt munkaterület amire mi is külön – külön szakembereket alkalmazunk, mert mindegyik munkaterület egy külön szakma és teljes embert kíván. Ha van hozzá affinitásod, ezt mind magad is megtanulhatod de egyszerűbb ha egy profi csapatot bízol meg, mert így nem csak az időddel fizetsz, de lehet, hogy az elmaradt haszon nagyobb összeg lesz mintha megbíztál volna egy profi webfejlesztő és online marketing céget.
  • Ha elakadsz, nincs kitől kérdezned: Böngészheted a netet vagy kereshetsz a tutorial videók között, de ez mind idő és nem biztos, hogy megtalálod a pontos választ kérdésedre.
  • Ha fizetős témát vagy pluginokat választasz, mindent külön-külön meg kell venned. Ha pl.: WordPress alapú WooCommerce webshopot szeretnél készíteni, szükséges egy template, vagy egyedi webdesign PSD-ben, Figmában, Elementor vagy Divi pro előfizetés, banki integrációs és számlázó rendszer integrációs pluginok, stb.
    Ha megbízol minket, nekünk szinte minden szükséges pluginhoz van előfizetésünk és a végén nem kerül sokkal többe egy profi csapattal elkészíttetned webshopod, mintha te magad csinálnád.

Webáruház motoroknak alapvetően két típusa van, mi a Stilldesign-nál mindkét típusú rendszer készítésében nagy tapasztalattal rendelkezünk:

  • Nyílt forráskódú webáruház motorok: (pl: WooCommerce, OpenCart, Prestashop, Magento) – Professzionális nyílt forráskódú webáruház motorokat abban az esetben javaslunk, ha egy klasszikus értelemben vett webáruház működés a cél és a létrejövő webáruház felépítése nem igényel speciális egyedi, nyílt forráskódú keretrendszerben nem kivitelezhető funkciót.
    Természetesen a nyílt forráskódú webáruház motorok is teret adnak a további funkcionális fejlesztésre pluginokon keresztül, ezért sok Megrendelő számára szimpatikus ez a lehetőség. Előnyük az egyedi fejlesztéshez képest gyorsabb kivitelezési idő, és a kedvezőbb fejlesztési költség.
    Ezen kívül fontos, hogy nyílt forráskódú webáruház motor választása esetén a Megrendelő semmilyen formában nincs az adott fejlesztő céghez kötve, ezáltal másik webfejlesztő csapat is végezheti a webáruház továbbfejlesztését.
    Amit talán hátrányként, vagy inkább korlátként érdemes említeni, hogy a nyílt forráskódú webáruház motorok vállalatirányítási rendszerekkel, vagy külső nagyker termékadatbázisokkal való integrációja nem, vagy csak nehezebben megoldható, illetve nagyobb volumenű, egyedi fejlesztésű funkciókkal való bővítésük nem javasolt, mert ebben az esetben a rendszer nem fogja tudni megfelelően kezelni a folyamatosan megjelenő biztonsági frissítéseket.
    Fontos kiemelni a biztonsági frissítéseket, mivel nyílt forráskódú rendszerekről van szó, melyeket világ szinten nagyon sokan ismernek, ezáltal felfedeznek bennük bizonyos biztonsági réseket. Ezeket beküldik az adott nyílt forráskódú rendszernek pl.: WordPress ezt követően kiadnak egy biztonsági frissítést melyet a webáruház biztonságos működése érdekében javasolt telepíteni. Ha a nyílt forráskódú rendszerhez az alapműködést érintő egyedi fejlesztésű funkciókat építünk be, már nem, vagy nem megfelelően lesznek telepíthetőek a frissítések. Annak érdekében, hogy a Megrendelőinknek mindig a megfelelő megoldást tudjuk javasolni, már az első kapcsolatfelvétel során tájékozódunk a későbbi fejlesztési igényeket illetően és ha indokolt, mindenképpen egyedi fejlesztésű rendszert ajánlunk.
    Mi a nyílt forráskódú webáruház rendszereken belül a WordPress alapú WooCommerce webáruház motort használjuk. A WooCommerce világszinten a leginkább elterjedt és támogatott open source webáruház megoldás. Rengeteg kész plugin érhető el hozzá, és ami a legfontosabb, folyamatosan adnak ki hozzá frissítéseket, így akár 10 éves távlatban is tervezhetünk vele. A WooCommerce felhasználóbarát, reszponzív adminisztrációs felületet biztosít, melyen keresztül bármikor kényelmesen, webfejlesztési tudás nélkül adminisztrálhatod webáruházad.
  • Egyedi fejlesztésű webáruház motorok: (pl: Laravel, Simfony, Zend, Yii, Strapi) alkalmazásuk akkor javasolt, ha a létrejövő webáruház – e-kereskedelmi rendszer működése nem valósítható meg valamelyik nyílt forráskódú webáruház rendszerrel. Az egyedi fejlesztésű webáruház rendszerek legfőbb előnye, hogy a Megrendelői elképzeléseknek semmilyen keret nem szab határt. Egyedi fejlesztésben akár egy több millió termékes webáruházat is létre lehet hozni, és bármilyen egyedi funkció és működési folyamat korlátok nélkül megvalósítható.
    Maximális biztonsággal alkalmazható, szinte nullára csökkenthető a rendszer feltörésének lehetősége. A nagyobb cégek általában ragaszkodnak az egyedi fejlesztésű webáruház rendszerekhez.
    Egyedi fejlesztésű webáruházakhoz, e-kereskedelmi megoldásokhoz leggyakrabban a Laravel PHP keretrendszert használjuk.
    A Laravel a PHP keretrendszereken belül a legszélesebb körben felhasznált és támogatott rendszer. Ad egy sztenderdizált, validált kódolási környezetet amiben tiszta kód jön létre. Ezt a későbbiekben bárki más továbbfejlesztheti aki ért a Laravelhez.  Egyedi fejlesztésű rendszereink esetében is a Megrendelő tulajdonjogot szerez az elkészült webáruházra, beleértve annak forráskódját is. Ezáltal ha a későbbiekben másik webfejlesztő céget kíván megbízni a további fejlesztésekkel, erre minden lehetőség megvan. Hosszú távon tervezhető, mivel a Laravelhez folyamatosan adnak ki új verziókat, így nem kell attól tartanod, hogy elavulttá válik webáruházad.
    Ha vállalatirányítási vagy CRM rendszerrel szeretnéd integrálni webáruházad, mindenképpen egyedi fejlesztés javasolt. Legyen az SAP Business One, Microsoft Dynamics 365, sERPa, Intralog, Cloud ERP, Kulcs-Soft, Naturasoft, SalesForce nagy tapasztalattal valósítjuk meg számodra.
  • Többszintű SEO-barát termékkatalógus és felhasználóbarát CMS admin felület
  • Termék opciók – egyedi attribútum kezelés (pl. szín, méret, kiszerelés)
  • Képgalériával ellátott termékadatlap
  • Termékcímkék, termékvélemények és értékelések
  • Social media integráció, megosztási lehetőségek Facebook-on, Instagramon, Tiktokon, Linkdedinen stb.
  • Saját profil kezelése a felhasználóknak menthető adatokkal és vendégként vásárlás
  • Fizetési módok kezelése: átutalás, utánvétes fizetés, online fizetés (pl.: Paypal, Barion, Borgun, Stripe, GlobalPayment, OTP Simple Pay, CIB, KH bankkártyás fizetési integráció)
  • Szállítási módok választási lehetősége, díjszabás beállítása, szállító partner integráció (pl.: GLS, DHL, MPL)
  • Vállalatirányítási (ERP) és CRM rendszer integráció (pl: SAP Business One, Microsoft Dynamics 365, sERPa, Intralog, Cloud ERP, Kulcs-Soft, Naturasoft, MiniCRM, SalesForce) melyek révén a folyamatok automatizálhatók és jelentősen leegyszerűsödik a megrendelések kezelése és az adminisztráció
  • Raktárkészlet kezelés az admin felületen, vagy külső raktárkészlet kezelő rendszer integráció
  • Rendeléskezelő admin felület
  • Vevői csoportok kezelése (végfelhasználó, viszonteladó)
  • Vásárlói kuponok és kedvezmények
  • Külső nagykereskedés adatbázis integráció (dropshipping modell)
  • Számlázó program integráció (pl.: Szamlazz.hu, Billingo)
  • Hírlevélküldő modul akciókra, automatizált marketing üzenektekhez
  • Nyelvválasztási lehetőség, több nyelv kezelése
  • Termékösszehasonlító modul
  • Valutaváltó és pénznemek kezelése
  • Multistore – „shop a shop-ban” funkció, több különböző domain néven elérhető felhasználói felület közös adminnal és adatbázissal
  • Cross-sell, Up-sell – kapcsolódó termékek, javasolt termékek, leggyakrabban vásárolt termékek
  • Belső statisztikák kezelése illetve Google Analytics integráció

A klasszikus termék webáruházak mellett, nagyon sok olyan e-kereskedelmi modell van a piacon melyek fejlesztésében jártasságot szereztünk az elmúlt közel 20 év alatt.
Ma már szinte minden területen igény van az online fizetési lehetőségre, így az e-kereskedelem folyamatosan fejlődik és a bevételek szinte évről évre újabb rekordot döntenek.Jellemző e-kereskedelmi modellek melyek fejlesztésében szívesen állunk rendelkezésedre:

  • Online foglalási rendszerek: Legyen szó egy moziról, szépségipari szolgáltatókról, orvosi kezelésekről, szálláshelyekről, jegyvásárlási rendszerekről szinte mindenkinek szüksége van automatizált online vásárlási lehetőségekre.
  • Ételrendelő rendszerek: Online ételrendelő rendszerek, (pl.: Foodora, Wolt), pizzériák, éttermek mind mind hatalmas forgalmat bonyolítanak online felületükön keresztül.
  • Dropshipping webáruházak: A webshop tulajdonosai külső nagykereskedés adatbázisból veszik át a termékeket és a megrendelési adatokat visszaadják a nagyker felé és a termékekre ráteszik a saját árrésüket.
  • Hirdetési portálok: A hirdetési portáloknál szinte minden területen van egy piacvezető, (pl.: Ingatlan.com, Hasznaltauto.hu, Profession.hu, Jofogas.hu) melyek lefedik az adott szegmenst, és mind a hirdetőknek, mind a látogatóknak kínálnak online megrendelhető szolgáltatásokat. (pl.: hirdetés feladás, kiemelés, kredit vásárlás)
  • Online oktatási portálok: A felhasználók különböző csomagok vásárlásával hozzáférhetnek az online oktatási anyagokhoz.
  • Streaming szolgáltatók: Havi előfizetési díjért biztosítanak hozzáférést a tartalmakhoz a felhasználók számára. (pl.: Netflix, Spotify, Disney, HBO max, Apple Music, Youtube Premium)
  • Társkereső rendszerek: A felhasználók időszakos előfizetéseket, vagy kredit csomagokat, kiemeléseket vásárolhatnak online.
  • Szolgáltatás közvetítő rendszerek: A felhasználók a felületen keresztül meghirdethetik és kiadhatják pl: lakásukat és a rendszer ebből jutalékot számít fel. Pl.: Airbnb
  • Licit portálok: A felhasználók az általuk meghirdetett termékekre liciteket indíthatnak ahol a licit nyertese megvásárolhatja a terméket és az oldal üzemeltetője minden tranzakcióból jutalékot számít fel.
  • Cégkereső, szakemberkereső oldalak: A hirdetők a megjelenésért, kiemelésért havi díjat fizetnek vagy kreditcsomagokat vásárolnak.
  • Multistore webáruházak: Egy közös admin felülettel és adatbázissal működnek de több különálló domain néven elérhető webshop frontendeket biztosítanak. Ezek leginkább akkor ideálisak ha egy webáruház több országban is szeretne különálló felülettel és saját nyelven megjelenni de közös rendszerből működtetné az egyes felületeket.
  • Multivendor webáruházak: Egy komplex platformot biztosítanak ahová különböző kategóriák szerint webáruház tulajdonosok beimportálhatják termékeiket és a vásárlások után jutalékot számít fel a rendszer üzemeltetője. (pl.: Emag)

Bármelyik említett modellről bővebb információra van szükséged, vagy teljesen egyedi e-kereskedelmi ötleted van amit szeretnél megvalósítani, keress minket

Hívj most Ajánlatkérés

Egy webshop vagy e-commerce rendszer fejlesztésének költségét leginkább a megvalósítandó funkciók és az ehhez szükséges technológia és infrastruktúra határozza meg.
Egy alap WooCommerce webáruház néhány százezer forinttól kb 1-2 millió forintig terjedhet de egy komplex egyedi fejlesztésű webáruház vagy e-kereskdelemi rendszer több millió vagy akár több százmillió forint is lehet.

Ha valaki szeretné lefejlesztetni a következő Profession-t vagy Hasznaltauto.hu-t, Foodorát, Booking.com-ot, vagy Temu-t, a hozzájuk tartozó szerver, üzemeltetési és marketing költségekkel akár több száz milliós, vagy akár milliárdos költségkerettel is számolhat. Nagyon sokan próbálkoznak a már meglévő piacvezető webáruházak vagy e-kereskedelmi rendszerek működési modelljének átvételével, másolásával de megfelelő anyagi források és innováció hiányában többségében zátonyra futnak.
Mindenképpen valami egyedi ötlettel javasolt piacra lépni ami egy olyan piaci rést céloz meg ami által jelentős sikereket érhet el és folyamatosan növekedhet.
Rengeteg startup ötlet van amikre tőkebefektetéseket és támogatásokat szereznek az alapítók. A befektetők visszajelzése alapján ha befektetnek 10 start up e-commerce rendszerbe, abból ha 1 bejön, már bőven visszahozza a többi kilenc sikertelen projektbe befektetett összeget és még azon felül is jelentős profitot termel.

Ha csak egy alap webáruházból indulunk ki, a webshop készítés költségein kívül még az alábbi kiadásokkal szükséges tervezni:

  • Tárhely és webszerver: Egy webáruház működéséhez a termék mennyiségtől függően legalább egy néhány GB méretű webtárhelyre van szükség, de a legideálisabb ha egy saját VPS szerveren fut. A webtárhely éves költsége kb néhány tízezer forint, ha saját VPS szerveren fut majd a webshop, hozzávetőlegesen évente 35 – 50 ezer költséget jelent.
  • Domain név regisztráció: Kb 2000 – 5000 forint / év
  • SSL tanúsítvány: A legtöbb tárhely szolgáltató díjmentesen biztosítja a tárhely mellé, de vannak prémium tanúsítványok is, melyek költsége kb, 10 000 – 70 000 Ft között mozog évente.
  • Jogi szövegek megírása: ÁSZF, Impresszum, Adatvédelem, Cookie szabályzat, ezeket kötelező megjeleníteni egy webáruház láblécében. A jogi szövegek megírását érdemes egy jogászra bízni, aminek a költsége nagyságrendileg kb 50 000 Ft-tól elérhető.
  • Webáruház tartalom fordítási költségek: Ha többnyelvű webáruházat szeretnél, számolnod kell a tartalmak egyes nyelvekre való fordításának költségével, ami nagyságrendileg karakterenként 1-3 Ft, oldalanként kb 5000 – 8000 forintba a piacon.
  • Template és plugin díjak: Ha úgy döntesz magad készíted el webáruházad, és ehhez pl: WordPress alapú WooCommerce webáruház motort használsz majd, szükséges lesz tervezned a template-k és fizetős pluginok díjával is, melyek összesen akár százezres nagyságrendet is jelenthetnek.
    Ha velünk késszíteted el webshopod, legtöbb esetben nem merül fel plugin díj mert nekünk mindegyik szükséges pluginhoz már megvan az előfizetésünk és ezek költségét nem terheljük rá Megrendelőinkre.
  • SEO és online marketing költségek: Ha szeretnéd webshopod felfuttatni, mindenképpen tervezned kell a hirdetési költségekkel is (pl.: Google Ads, Facebook, Instagram, Tiktok, Linkedin), melyek iparágtól függően legalább havi pár százezer forintos díjat jelentenek, illetve ha SEO miatt PR cikkeket vásárolnál azoknak is cikkenként akár százezres volumene is lehet a piacon.
  • Szövegírás: Ha a webáruházon megjelenő szövegek megírásával profikat bíznál meg akik seo és marketing szempontokat is figyelembe vesznek a szövegírás során, karakterenként kb 1 – 15 Ft-os árakkal lehet találkozni a piacon.
  • Termékfotózás: Ha a termékfotókat profi fotóssal készítteted el, kb képenként kb 2000 – 3000 Ft-tól érthető el.
  • Banki integrációs és tranzakciós költségek: Az online fizetési lehetőséghez szerződni kell egy bankkal, (OTP, CIB, KH), vagy egy fizetési szolgáltatóval (Barion, Stripe, GlobalPayment, Borgun, Paypal) ezeknek költségének megállapítása és a tranzakciós díjak is egyedi megegyezés szerint történnek, érdemes felvenni valamelyik szolgáltatóval a kapcsolatot egyedi árajánlatkéréshez.
  • Szállítási költségek: Egy profi partnerrel való szerződés mindenképpen javasolt. (pl: GLS, DHL, MPL) A csomagmennyiség volumenétől függően egyedi árajánlatot és kedvezményeket tudnak biztosítani, érdemes árajánlatot kérni valamelyik profi szállító cégtől.
    Sok webshop tulajdonos a kezdetben saját maga szállítja ki a termékeket, így a saját idejével fizet és a jelentős üzemanyagköltségekkel is számolni kell. Hosszú távon mindenképpen költséghatékonyabb egy profi szállítócéggel szerződni.
  • Webáruház karbantartás és üzemeltetési díj: Ahhoz, hogy webáruházad háttere folyamatosan naprakész és védett legyen, érdemes igénybe venni webáruház karbantartási és üzemeltetési szolgáltatást, melynek költsége havi néhány tízezer forinttól, komplex rendszerek esetén néhány százezer forint között alakul.

Ahogy láthatod, ha egy professzionális webáruházzal szeretnél piacra lépni, számos költséggel kell tervezned. Emiatt mielőtt belevágnál nagyon fontos a teljes körű üzleti terv kidolgozása.
Ha szeretnél egy részletes árajánlatot webáruházad elkészítésére, vedd fel velünk a kapcsolatot

Hívj most Ajánlatkérés

Ahogy említettük és te is tapasztalhatod, az e-kereskedelem bevétele szinte évről évre újabb rekordot dönt.
Fontos megemlíteni, hogy a hazai piacon is hatalmas térhódításba kezdtek a külföldi, főleg a kínai webáruházak. (Temu, Shein, Aliexpress, Wish, E-bay)
Emellett szinte minden piaci szegmensben van már egy olyan szereplő aki az adott területet jóformán leuralja.
Érdemes megemlíteni a Temu-t aki egy elmúlt egy évben hatalmas térhódításba kezdett világszinten köztük Magyarországon is.
A hatalmas választék, kedvező árak, a magyar nyelven elérhető felület, a gyors szállítási idők ugyanolyan piaci szereplővé tették a Temu-t minden országban, mint a hazai szereplők. A Temu a Google Ads és Shopping felületeken 25x-ös költést produkál egy átlag e-kereskedőhöz képest.

Felmerül a kérdés, hogy telítődött-e már a piac, érdemes-e még belevágni egy webshop indításába?
A válasz mindenképpen igen, viszont egyre nehezebb a helyzete az új piaci belépőknek és a meglévő webáruházaknak is.
Az e-kereskedők nagy része az ügyfélélmény növelésével, márkaépítéssel, automatizált folyamatokkal próbálja kivédeni az „óriások” térnyerését.
Mindenképpen érdemes kiaknázni a lokális lehetőségeket, pl: a külföldi webshopokéhoz képest gyorsabb szállítási időt, csomagpontos átvételi lehetőségeket.
Folyamatosan növelni kell a felhasználói élményt, díjazni és ösztönözni a visszatérő vásárlást kedvezményekkel és törzsvásárlói programmal.

Az online kereskedelem szinte kiapadhatatlan bevételi forrásokat kínál, ha fontolgatod a belépést, de további információkra van szükséged, vedd fel velünk a kapcsolatot

Akik már megtiszteltek minket bizalmukkal:

Hívj most Ajánlatkérés