I. Hogyan válhat igazán hatékony online bevételtermelő eszközzé weboldalad
Weboldal készítés – Ma már nem az a kérdés, hogy vállalkozásodnak miért van szüksége weboldalra, hanem, hogy hogyan válhat igazán hatékony online bevételtermelő eszközzé.
Ha weboldal készítése előtt állsz, vagy meglévő honlapod szeretnéd megújítani, számos információra van szükséged, hogy el tudd dönteni milyen irányba indulj el.
Mi a Stilldesign-nál, közel 20 éve készítünk ügyfélszerző weboldalakat és webáruházakat, tudjuk hogyan szólítsuk meg potenciális célcsoportod és konvertáljuk őket ügyfelekké a számodra.
Ha szeretnél egy díjmentes online szaktanácsadást és árajánlatot vedd fel velünk a kapcsolatot most
A weboldalak több típusra bonthatók, pl.: információs honlapok jellemzően magánszemélyek, egyesületek, közületek, iskolák, önkormányzatok számára, ahol nem cél az értékesítés és az ügyfélszerzés.
A céges weboldalak célja legtöbb esetben a vállalkozás bemutatása mellett a potenciális érdeklődők megszólítása és az értékesítés növelése.
Nekünk ez az elsődleges specialitásunk, szeretnénk bemutatni, hogy mindez hogyan és milyen folyamatokból tevődik össze:
- Online stratégia kialakítása:
- Az igények felmérése, célok meghatározása
- Potenciális célcsoportod meghatározása, megszólításukhoz szükséges csatornák kiválasztása
- Piac és konkurencia elemzés – fel kell mérnünk a piacod sajátosságait, versenytársaid erősségeit és gyengeségeit
- Fájdalompontok meghatározása – jelenleg milyen problémákkal néz szembe vállalkozásod az online térben
- Online marketing stratégia megvalósítása
- A meghatározott stratégia szerint ügyfelek megszólítása a kiválasztott csatornákon keresztül: pl.:
- Google kereső (ezen belül is fizetett és organikus megjelenések)
- Közösségi média (pl.: Facebook, Instagram, Tiktok, Linkedin)
- Eredmények folyamatos mérése, analízálás, folyamatok és kampáyok optimalizálása
- A meghatározott stratégia szerint ügyfelek megszólítása a kiválasztott csatornákon keresztül: pl.:
- Weboldal megtervezése és elkészítése
A weboldal elsődleges célja az online marketing kampányokból és organikus elérésekből érkező látogatók tájékoztatása, figyelmük felkeltése és fenntartása, bizalom kialakítása és eljuttatásuk a kapcsolatfelvételig, konverzióig. Ehhez az alábbi folyamatok szükségesek:- Specifikáció elkészítése
- Felhasználói élmény (UX) fókuszú felhasználói felület (UI), látogatói útvonalak megtervezése, mobil first szemlélet
- Az elfogadott specifikáció és látványterv alapján a reszponzív weboldal fejlesztése, tesztelése és élesítése
(mindezekről lentebb részletesen is olvashatsz)
- Ügyfelek kezelése, értékesítés támogatása, folyamatok automatizálása
A weboldalon keresztül beérkezett látogatókat érdemes automatizáltan vagy manuális módon rögzíteni egy erre fejlesztett ügyfélkezelő CRM rendszerbe, így a folyamatok, adatok, teendők biztosan nem vesznek el, és rengeteg időt-energiát takaríthatsz meg.- Ha már van CRM rendszered, pl.: egyedileg fejlesztett, MiniCRM, Salesforce, a CRM-ben generált űrlapokat beágyazzuk weboldaladra és az érdeklődők automatikusan bekerülnek a rendszerbe. (Ha saját fejlesztési CRM rendszert szeretnél, ebben is készséggel állunk rendelkezésedre)
- Ügyfeleidhez státuszokat, kapcsolattartókat, projekteket vihetsz fel, ezen belül teendőket vihetsz fel és delegálhatod őket munkatársaid felé, így biztosítva az értékesítési folyamat és utánkövető kampányok gördülékenységét.
- Automatizmusok által rengeteg időt takaríthatsz meg és ügyfeleid is hálásak lesznek a precíz utókevétésért.
II. Technológia választás: Nyílt forráskódú vagy egyedi fejlesztésű honlapok?
Most, hogy bemutattuk a sikeres online jelenléthez szükséges fő folyamatokat, térjünk rá a technológia választásra.
Egy weboldalt több féle technológiával is létre lehet hozni. Nyílt forráskódú és egyedi fejlesztésű weboldalakat különböztethetünk meg.
A kettő között a fő eltérés, hogy a nyílt forráskódú (open source) weboldalak esetén valamilyen alap weboldal motorra (pl.: WordPress) épülve jön létre az adott honlap, az egyedi fejlesztés esetén pedig vagy nulláról, az adott ügyfél számára kódolva, vagy valamilyen keretrendszer felhasználásával (pl.: Laravel, Yii, Simfony, Strapi) jön létre.
Bővebben is bemutatjuk az egyes megoldásokat:
Nyílt forráskódú (WordPress) weboldalak készítése:
A nyílt forráskódú weboldal motorok közül a WordPress a világszinten leginkább elterjedt, ma már kb minden negyedik weboldal WordPress alapú.
Óriási előnye, hogy készen kínál egy professzionális weboldal motort, felhasználóbarát tartalomkezelő (CMS) rendszerrel, melyet bármi féle fejlesztői tudás nélkül kezelhetnek a felhasználók. A WordPresshez folyamatosan jelennek meg különböző bővítmények melyekkel az alapvető funkciókon kívül újabb és újabb modulokkal bővíthető a weboldal.
Folyamatos a fejlesztői támogatás, így akár tíz év múlva is naprakész lehet WordPress alapú weboldalad ha rendszeresen telepítve vannak a verzió és biztonsági frissítések.
A WordPress-hez számtalan előre megvásárolható template érhető el, de a legmagasabb szintű felhasználói élmény eléréséhez mi minden esetben teljesen egyedi webdesign-t és felhasználói felületet tervezünk. További előnye, hogy mivel nem szükséges a nulláról mindent lefejleszteni, hanem alapul vehetünk egy kész weboldal motort, egy egyedi fejlesztéshez képest nagyságrendileg gyorsabb elkészítési határidővel és költséggel tudunk számodra weboldalt készíteni.
A legtöbb weboldalhoz pont elég amit a WordPress biztosít, így ha egy professzionális bemutatkozó reszponzív weboldalt szeretnél létrehozni, vagy bővítenéd pár extra funkcióval ez számodra az ideális választás.
Felmerül a kérdés, ha ennyire jó a WordPress, mi szükség van egyedi fejlesztésre? Az egyedi fejlesztés akkor indokolt ha egy megrendelői igény megvalósítása túlmutat a WordPress technikai lehetőségein.
Egyedi fejlesztésű (Laravel) weboldalak készítése:
Ha komplex egyedi igényeid vannak, melyek már WordPress rendszerben biztonsággal nem valósíthatók meg, mindenképpen egyedi fejlesztés javasolt.
Az egyedi webfejlesztés legnagyobb előnye, hogy bármilyen funkcionális igény korlátok nélkül megvalósítható.
Létrehozható egyedi fejlesztésben akár több millió felhasználót is kiszolgálni képes rendszer amely mögött nagyon komoly architektúra és többszerveres háttér van.
Wordpress rendszerhez elég sok fejlesztő ért a piacon, viszont egy professzionális komplex weboldal rendszert, csak a legmagasabb szakmai szinten lévő tapasztalt programozók tudnak létrehozni.
Ez a mi specialitásunk, ebben rejlik az a plusz hozzáadott érték mely kiemeli a Stilldesign-t a többi webfejlesztő cég közül.
Az egyedi fejlesztésű rendszerek létrehozhatóak nulláról natív kódolással, vagy felhasználható hozzájuk keretrendszer.
Mi a Laravel PHP keretrendszerben fejlesztünk, mely világszinten a legelterjedtebb nyílt forráskódú PHP keretrendszer.
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a Laravel PHP keretrendszer megad egy sztenderdizált, validált kódolási környezetet, melyhez számtalan modul és funkció fejleszthető hozzá. A Laravel legnagyobb előnye a natív kódolással szemben, hogy más fejlesztők számára is átlátható és könnyen folytatható és továbbfejleszthető az adott rendszer.
Ez ezért fontos, mert akár csapaton belül is előfordulhat, hogy egy fejlesztő lebetegszik, és egy egységes kódolási környezetben egy másik fejlesztőnk is könnyen átveheti a már megkezdett kódot. Szemben a natív kódolással ahol sokkal több időre van szükség egy másik fejlesztő kódjának átvételéhez.
A gyakorlatban ez megszünteti a Megrendelők kitettségét, mivel a legnagyobb általános félelem az egyedi fejlesztésű weboldalakkal szemben, ha bármi történik az adott fejlesztővel vagy fejlesztő csapattal más már nem fogja vállalni a rendszer továbbfejlesztését.
Laravelben ez a veszély nem áll fenn, mivel bárki más aki ért a keretrendszerhez könnyedén tovább tudja vinni a fejlesztést.
Természetesen alapvető, hogy tisztán kódolunk illetve átadjuk a weboldalhoz a tulajdonjogot és a forráskód hozzáférést.
Egyedi fejlesztésben viszonylag könnyedén megvalósítható egy vállalatirányítási (pl. SAP Business One, SERPA, Microsoft Dynamics AX, Kulcs-Soft, NaturaSoft) vagy bármi más külső rendszer integráció, emiatt ha egy automatizált, third party alkalmazást is igénybevevő rendszert szeretnél mindenképpen egyedi fejlesztést javasolunk.
Másik nagy előnye ha egyedi fejlesztésű weboldalad van, hogy hozzá tudunk fejleszteni bármikor egy mobil applikációt.
A legjellemzőbb weboldal típusok melyekhez egyedi fejlesztés szükséges vagy igényként jeleznek felénk:
- Hirdetési portálok
- Vállalatirányítási / ügyviteli rendszerekkel integrált weboldalak, webáruházak
- (SAP rendszer, Microsoft Dynamics 365, Naturasoft, Intralog, sERPa, CloudERP, Stb.)
- Online fizetési rendszerek integrációja (pl:. OTP Simple Pay, Barion, PayPal, Borgun, Stripe, GlobalPayments)
- Szállítási partnerek integrációja (pl.: GLS, DHL, MPL, Foxpost, Packeta)
- Online számlázó rendszer integrációk (pl.: Szamlazz.hu. Billingo)
- CRM rendszerek integrációja (pl.: Salesforce, MiniCRM)
- Hírportálok, információs portálok
- Közösségi portálok
- Ételrendelési, házhozszállítási rendszerek
- Társkereső oldalak
- Ügyfélmenedzsment rendszerek (CRM)
- Belső kommunikációs csatornák (intranet)
- Crowdsourcing / crowdfunding portálok
- Egyedi webshop rendszerek
- Cégkereső, cégregiszter portálok
III. A weboldal készítés menete:
- Első lépésként meg kell ismernünk Téged, vállalkozásod, termékeid/szolgáltatásaid, céljaid és a weboldal funkcionális felépítésére vonatkozó elképzeléseid ahhoz, hogy összeállíthassunk a számodra egy testreszabott részletes árajánlatot.
- Ha az árajánlat véglegesítésre és elfogadásra kerül a részedről, a következő lépés egy szerződéskötés.
- Minden projekthez biztosítunk a számodra egy projektvezető kollégát aki egy kézben tartja majd a kapcsolatot közted és a projektben résztvevő design-erek és fejlesztők között. Szükséges lesz egy projektindító megbeszélés, melynek keretében az elfogadott árajánlat alapján teljes részletességgel átbeszélésre kerül a honlap megjelenése, szerkezeti és funkcionális felépítése.
- A specifikáció elfogadását követően jöhet a UI webdesign és felhasználói felület megtervezése. Első lépésként a főoldalt tervezzük meg kétféle verzióban, majd, ha a főoldal végleglegesítésre kerül, jöhet az összes többi oldaltípus.
- Egyszerűbb WordPress weboldalak esetében az elfogadott látványtervek alapján már egyből a kész működő demo weboldal átküldése közvetkezik, összetett egyedi fejlesztésű rendszereknél először a sitebuild és frontend fejlesztés történik, a háttérben pedig a backend fejlesztés.
Minden weboldalt reszponzív kialakításban készítünk el.
Természetesen mielőtt kiküldjük a demo weboldalt teljes körű manuális és automatizált tesztelést végzünk. - Ha részedről minden elfogadásra kerül a demo oldalon, jöhet az élesítés az általad megválasztott domain névre és webtárhelyre / szerverre.
IV. A weboldal fejlesztés módszertana
A legtöbb esetben konkrét fejlesztési igények megvalósítására kapunk megbízást, melyet a Megrendelő által elfogadott specifikáció alapján fejlesztünk le.
Ezt az úgynevezett vízesés módszertannal tudjuk leghatékonyabban megvalósítani a fent felsorolt folyamatok alapján. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy a fejlesztési szakasz megkezdésétől a demo oldal kiküldéséig nincs kommunikáció. A hatékony megvalósítás érdekében heti-kétheti rendszerességgel online meetingeket tartunk Megrendelőinkkel, melynek keretében prezentáljuk, hogy éppen hol tart a fejlesztés.
Természetesen lehetőség van agilis webfejlesztési módszertan alkalmazására is (Scrum, Kanban).
Ezt legtöbb esetben már 1.0-ban megvalósult projektek további fejlesztéséihez szokták igénybe venni a Megrendelőink, vagy olyan esetekben, ahol nincs meghatározott idő és költségkeret, sőt még akár a Megrendelő részéről sincs teljesen kiforrott koncepció a megvalósításra.
Ilyen esetekben tudunk közösen ötletelni és tesztelni az egyes A-B megvalósítási koncepciók között.
A teljes fejlesztési feladatot sprintekre bontjuk és egy-egy sprint megvalósítását követően dönti el a Megrendelő a további lépéseket.
V. Milyen szempontokat kell figyelembe venni a weboldal készítés során, hogy az eredmény igazán hatékony legyen
Egy weboldal hatékonysága a kitűzött célok megvalósításában mérhető. Ha a honlapod célja az ügyfélszerzés, akkor ezt leginkább a konverziókban lehet mérni, azaz X látogatóból hány látogató vette fel veled a kapcsolatot az űrlapon keresztül / vitte végig a megrendelési folyamatot / iratkozott fel hírlevélre / nyomott rá a „hívás most” vagy „letöltés” gombra,
Felmerül a kérdés, hogyan tehető igazán hatékonnyá egy weboldal, összeírtuk a legfontosabb szempontokat:
- Villámgyors betöltődési sebesség
Abból kell kiindulni, hogy a felhasználók nem várnak több másodpercig míg betölt a weboldalad és lassú a betöltődési idő azt a Google is bünteti.
A betöltődési sebességet leginkább a weboldal felépítése, képek és grafikai elemek optimalizálása és a szerver háttér befolyásolja.
Ha biztosra szeretnél menni, például kerüld az olyan igényeket, hogy jelenítsünk meg a fejlécben nagyméretű videókat és a weboldalhoz saját VPS szervert vegyél igénybe. - Felhasználóbarát, ergonómikus, átlátható felhasználói felület és látogatói útvonal
A látogatók 2-8 másodperc alatt eldöntik, hogy maradnak-e az adott weblapon, vagy továbbállnak.
Minden esetben a látogatók fejével gondolkozunk és a felhasználói élményt (UX) helyezzük fókuszba, úgy tervezzük meg honlapod felhasználói felületét, hogy a lehető leggyorsabban, a legkevesebb kattintással, görgetéssel megtalálják a felhasználók a számukra érdekes információkat és eljuthassanak a konverzióig.
Mindezt ötvözve egyedi, kreatív ötletekkel, hogy weboldalad ne csak jól használható de egyedi, figyelemfelkeltő és szép legyen. - Reszponzív, mobileszközökre optimalizált kialakítás
Alapvető, hogy minden weboldalt reszponzív, mobileszközökre optimalizált kialakításban hozunk létre, így a felhasználók bármilyen eszközön nyitják meg weboldalad maximális felhasználói élménnyel böngészhetik majd.
A felhasználók legalább 90% már mobil eszközről nyitja meg a weboldalakat ezért létfontosságú a mobile first szemléletű reszponzív kialakítás - Bizalom keltő, minőségi szakmai tartalom és képek
A látogatók ha még nem ismerik vállalkozásod, első benyomásuk a weboldalad alapján alakítják majd ki róla. Kiemelt fontosságú, hogy weboldalad bizalmat ébresszen és megoldást kínáljon a felhasználók számára.Ennek eléréséhez rendkívül fontos a minőségi, releváns szakmai tartalom, képek, akár videók, a színek. - Call to Action lehetőségek kihelyezése
Egy hatékony honlap cselekvésre ösztönzi a látogatókat, melyhez nagyon fontosak a Call to Action lehetőségek az oldalon.
A látogatók számára azonnal lehetőséget kell biztosítani, hogy felhívhassanak, ajánlatot küldjenek, leadják a megrendelésüket stb.
Szükséges, hogy a hívás és az ajánlatkérés gombok folyamatosan elérhetőek legyenek, ehhez javasoltak a sticky bar megoldások.
A call to action gomboknak mindig figyelemfelkeltőeknek kell lenniük, ki kell tűnniük. - Keresőbarát szerkezeti kialakítás
A honlapod a Google kereső algoritmusainak megfelelően, keresőbarát szerkezeti kialakításban hozzuk létre.
Ez az alapja, hogy a kereső algoritmusok megtalálják weboldalad és megfelelően beindexelhessék tartalmát. - Többnyelvű kialakítás
Javasolt a weboldal több nyelven is elérhetővé tenni. Ha csak Magyarország a célcsoportod még abban az esetben is érdemes legalább angol nyelven is megjeleníteni a tartalmakat. Ha szeretnéd több nyelven is elérhetővé tenni a holnapod tartalmát, már eleve úgy hozzuk létre, hogy az admin felületen akár önállóan is fel tudd vinni az idegen nyelvű tartalmakat de megegyezés szerint szívesen fel is töltjük neked az oldalra.
VI. Weboldal készítés árak 2024, mennyibe kerül egy professzionális weboldal?
Egy weboldal elkészítésének a költségét alapvetően a funkcionális igények határozzák meg.
A legfontosabb, hogy a weboldalra ne kiadásként hanem befektetésként tekints, mivel az év minden napján 0-24-ben potenciális érdeklődőket, megrendelőket hoz majd a számodra.
Egy professzionális cégbemutató weboldalt egyedi webdesign-nal, reszponzív kialakításban, WordPress tartalomkezelő rendszerrel nagyságrendileg kb nettó 500 000 Ft-tól tudunk kivitelezni. Egy komplex egyedi fejlesztésű portál vagy webáruház akár több millió forintba is kerülhet.
Ez elsőre soknak tűnhet de nézzük meg miből tevődnek össze a költségek:
A legfontosabb, hogy minőségi szakembereket alkalmazunk, akik sok éves tapasztalatuk és képességeik által legmagasabb színvonalon hozzák majd létre weboldalad.
Egy weboldal elkészítéséhez a projekt méretétől függően akár több hónapra le kell kötnünk a fejlesztői kapacitásokat, fizetnünk kell a béreket és rá kell szánnunk a szükséges időt ahhoz, hogy minőségi végeredmény születhessen.
Egy weboldal létrehozásához az alábbi munkatársak szükségesek:
- projektvezető, aki egy kézben tartja a kapcsolatot közted és a fejlesztők közt, megírja a specifikációt, tesztel, folyamatosan elérhető a számodra.
- webdesigner, aki megtervezi a felhasználói felület és arculati elemeid
- fejlesztők (WordPress weboldalak esetén általában 1 fejlesztő elegendő, egyedi fejlesztések esetén szükséges egy frontend és egy backend fejlesztő, összetett projektek esetén a backenden akár több fejlesztő is dolgozik)
Ugyan a webfejlesztő piac sajnos folyamatosan hígul és megkérdőjelezhető minőségű szolgáltatást már akár néhány tízezer forintért is igénybe lehet venni, mi akkor is a minőség mellett tartunk ki, ha ezáltal kevesebb megrendelésünk lesz.
Tudjuk, hogy mennyi időráfordítás szükséges egy minőségi holnap elkészítéséhez. Pont az biztosít hozzáadott értéket, hogy ha szükséges újabb és újabb körben konzultálunk ügyfeleinkkel, megvizsgáljuk, hogy a célközönsége megszólításához mit hogyan érdemes felépítenünk a felhasználói felületen. Amikor elkészült az oldal és mielőtt megtörténik az élesítés teljes körű admin felület oktatást biztosítunk és tanácsokkal látjuk el az ügyfeleinket és az élesítés után sem engedjük el a kezét.
Vannak dolgok amiken nem lehet időt spórolni és az olcsó ajánlatoknál általában pont ez marad ki.
Főleg az egyszerű bemutatkozó weboldalak szegmensében van nagy szórás az árak között néhány tízezer forinttól egymillió felettig.
A piacot elárasztották a frissen alakult weboldal készítő cégek, akik egyéni vállalkozóként vagy mikrovállalkozásként alacsony működési költséggel kész sablonokból össze tudnak hozni weboldalakat. Van egy ügyfélkör akik megelégednek ennyivel de aki minőséget szeretne annak nehéz dolga van, hogy mi alapján válasszon, amikor egy árajánlatban hasonló műszaki tartalomra valaki 100 000 Ft-os árat ad meg, valaki 1 500 000 Ft-ot.
Egyedi fejlesztésnél is van eltérés a piaci árakban, de jellemzően nincs ekkora szórás, mivel egy komoly rendszer esetében általában már egy részletes előzetes specifikációt küldenek az érdeklődők ami alapján ugyan arra a műszaki tartalomra adnak árat. Egy valóban szakértő webfejlesztő csapat, fel tudja mérni, hogy egy adott munka kb milyen időráfordítást igényel, így volumenében nem lesznek akkora eltérések az árakban. Persze az ügyfeleink visszajelzései alapján hallottunk olyat, hogy kaptak árajánlatot 500 000 Ft-os és 15 millió Ft-os összeggel is.
Milyen egyéb költségek merülnek fel egy weboldal kapcsán?
A weboldalhoz szükség lesz domain név regisztrációra ami kb 2000 Ft és 5000 Ft közötti költséggel jár évente.
Minőségi webtárhelyet kb évente 10 000 Ft – 20 000 Ft ból lehet megrendelni.
Az SSL tanúsítványt a legtöbb tárhely szolgáltató díjmentesen biztosítja a webtárhelyhez de ha valaki magasabb biztonsági szintű SSL-t szeretne annak is lehet néhány 10 000 Ft-os költsége évente.
A weboldalad, főleg ha WordPress alapú, bizonyos időközönként igényel majd verzió frissítést ahhoz, hogy hosszú távon naprakész és biztonságos legyen.
A legideálisabb ha havi karbantartást veszel igénybe, de minimum évente 1-2 alkalommal érdemes frissítéseket rendelni.
A havi karbantartási díjak kb 20 000 Ft – 30 000 Ft között mozognak a piacon, az eseti jellegűek 30 000 Ft és 50 000 Ft között szoktak lenni általában.
Felmerülhet a kérdés, hogy minek fizetnél egy cégnek, hogy elkészítse weblapod ha a szomszéd srác elvállalja 20 000 Ft-ért vagy te magad is meg tudod csinálni.
Ha érzel hozzá affinitást, hogy önmagad elkészítsd saját holnapod akkor érdemes belevágni, viszont tudnod kell, hogy ahhoz, hogy mindennek pontosan utánajárj, ha elakadsz valamiben böngészd a neten a videókat, fórumokat mind – mind időt vesz igénybe.
Nagyságrendileg ha nulláról kezded a weboldalakkal kapcsolatos ismereteid fejlesztését, mire eljutsz addig, hogy minden szükséges szempontnak megfeleljen az általad létrehozott oldal, kb 100 – 120 munkaóra szükséges.
Mindenkinek magában kell eldöntenie, hogy ehhez van-e kedve, ideje.
Ha megbízod a szomszéd srácot, ismerőst, rokont, szakit, sajnos általában nem olyan lesz a végeredmény amire számítottál.
Ebben esetben nincs számonkérhetőség, a végeredmény olyan lesz amilyen és végül lehet, hogy többet veszítesz az elmaradt haszon miatt ha egy gyenge minőségű weboldalad lesz, mintha megbíztál volna a profi céget akik olyan honlapot hoztak volna létre neked ami folyamatosan ügyfeleket szerez.
VII. Hogyan mérlegeld az árajánlatokat, mi alapján válassz webfejlesztő csapatot
Egy érdeklődő nehéz helyzetben van amikor ki kell választania melyik cég ajánlatát fogadja el.
Az alábbiakban összeírjuk a legfontosabb szempontokat amiket érdemes figyelembe venned:
- Ne csak az ár alapján dönts. Az olcsóbb végül sokkal drágább lehet. Egyik részről a szolgáltatás silány minősége miatt, másik részről, lehet, hogy végül olyan rossz lesz a weboldal, hogy újra kell csináltatnod mással. Sok esetben az olcsóbb ajánlatok nem tartalmazzák minden igényed amit elmondtál az ajánlatkéréskor és ez már csak a kivitelezés során derül ki, így lehet végül az olcsóbb ajánlat amit elfogadtál drágább lesz a többinél.
- Mindig vedd figyelembe az ár-érték arányt, ki az aki a legtöbbet kínálja a pénzedért.
- Fontos, hogy kidolgozz egy pontos igénylistát, hogy minden megkeresett webfejlesztő csapat ugyanarra a műszaki tartalomra adhasson árajánlatot, így könnyebb lesz összevetned őket.
- Kössetek szerződést amely mindkét fél jogait és kötelességeit tartalmazza így védve vagy. Sok cég nem köt szerződést és így nem is számonkérhető a vállalásuk.
- Csak olyan webfejlesztő céget válassz aki garanciát biztosít és átadja a weboldal forráskódját, tulajdonjogát.
- Ha azt mondja egy cég nem kell specifikáció elég ha szóban – e-mailben megbeszélitek hogyan épüljön fel a weboldal, kezdj gyanakodni. Egy házat sem lehet felépíteni alaprajz nélkül, egy weboldalhoz is szükséges a specifikáció amely a fejlesztés irányadó dokumentumát képezi.
- Alaposan nézz utána kivel is szerződsz. Ha lehet informáld le a céget az Optenben. Mindenképpen olyan csapatot bízz meg akik stabil háttérrel rendelkeznek és évek múlva sem tűnnek el.
- Mindig alaposan nézd át a referenciákat, akár érdeklődj ügyfeleknél, hogy milyen volt velük a közös munka. Nézd meg az adott cég értékeléseit a Google-ben.
- Nézd meg milyen az adott webfejlesztő cég saját honlapja és pozíciói a Googleben a saját tevékenységéhez kapcsolódó kulcsszavakra. Ha profi az oldala és elől van legalább 1-2 stratégiailag fontos kulcsszóra, az már jó jel de ha gyenge a weboldala, vagy sehol nincs a találati listán, neked vajon milyen weboldalt fog készíteni.
- Ne válassz olyan ajánlattevőt aki nem biztosít tartalomkezelőrendszert (CMS) a weboldalhoz.
- Hallgass saját benyomásodra. A megérzéseid általában nem csapnak be.
- Ha az első kapcsolatfelvétel során azt érzed, hogy a megkeresett cég képviselője szakmailag inkompetens, érdektelen, türelmetlen, lekezelő, hebeg-habog, ha felhívod nem veszi fel, nem hív vissza, hetek múlva egy e-mailben két sorban írja le az árajánlatot, sajnos az együttműködés során sem várható, hogy jobb lesz a helyzet.
Köszönjük, a figyelmed, reméljük tudtunk számodra hasznos információkat adni a weboldal készítéssel kapcsolatban.
Ha szeretnél árajánlatot kérni, vagy további információra van szükséged keress minket bizalommal.
Akik már megtiszteltek minket bizalmukkal: