Webdesign trendek 2020 – 2021
Minden weboldal tulajdonos törekszik arra, hogy weboldala kövesse a legújabb webdesign trendeket de mielőtt a webdesign-ert ellátjuk az egyes trendeket megjósló cikkekből merített ötletekből, mindig érdemes mérlegelni, hogy a weboldal célcsoportjának megszólítását és a konverziók elérését segítik-e az aktuális trendi design elemek, illetve hogyan illeszkednek a cég arculatához.
Az eddig jellemző minimalista, letisztult flat design vonulat és visszafogott színhasználat mellett az új trendek fellendülést hoznak az élénk színek, animációk, dinamikus színátmenetek, aszimmetrikus layout-ok alkalmazásában.
A webáruházak és e-kereskedelmi megoldások esetében a látványos megoldások helyett továbbra is marad a letisztultság és az egyszerűség annak érdekében, hogy a felhasználók a lehető legrövidebb úton átláthassák a felületet és végigvihessék a megrendelési folyamatot, illetve ne legyenek olyan elemek amelyek lassíthatják a webáruház letöltődési sebességét.
A mobile first kialakítás és a reszponzivitás természetesen alapkövetelmény továbbra is, mivel világ szinten a felhasználók kb 50%-a mobil eszközökről internetezik. Sajnos még mindig vannak olyan weboldalak ahol a mobil eszközökön való megfelelő megjelenítésre nem fordítanak kellő figyelmet, ezekkel az oldalakkal szemben a felhasználók már egyre kevésbé toleránsak.
A trendi elemekről bővebben:
Feltűnő színhasználat – az eddig jellemző homogén, letisztult színhasználat mellett megjelennek az élénk, nagy kontrasztos színek, színátmenetek, finom árnyékolások, melyek nem csak a nagy felületeken de a logókban, ikonokban, gombok körvonalaiban is megjelennek.
Animációk, effektek alkalmazása – az animációk, effektek, illetve parallax kialakítás eddig is jelen voltak, most még inkább előtérbe kerülnek. Jellemzőek az animált oldalváltások, egérmozgásra reagáló képi elemek. Fontos hangsúlyozni, hogy ezek az elemek lassíthatják az oldal betöltődési sebességét, ezért érdemes mérlegelni alkalmazásukat. Javasolt az animációk „lazy load” gördítésre történő elindítása.
Logók méretének csökkenése, hamburger menü alkalmazása asztali nézetben is – jellemző trend a weboldalakon elhelyezett logók méretének csökkentése – ez által a márka diszkrétebb jelzése, illetve, hogy az eddig csak mobil és tablet nézeteknél használt hamburger menü, sok helyen akár ki is válthatja a klasszikus vízszintes menüsor elhelyezést.
Tipo – Jellemző trend a betűméret növelése, a betűk animálása a címsorokban. Előtérbe kerülnek a Serif és Sans Serif betűtípusok.
3D elemek – a felhasználók szeretik a látványos 3D elemeket, melyek miatt több időt töltenek az adott weboldalon.
Kézzel rajzolt illusztrációk – egyre nagyobb divat az egyedi, kézi rajzok megjelenítése mely figyelemfelkeltő és minőségi érzetet kelt.
Osztott képernyős megjelenítés – célja az asztali nézeteknél az egyre szélesebb monitorok adta nagy felületek hasznos felhasználása.
Ha egy igazán igényes, átgondolt és UX fókuszú weboldalra vágysz, amely segít a konverzióid növelésében, keress minket bizalommal.
www.stilldesign.hu +3670 326 21 76 mate.rona@stilldesign.hu
Kategorizálva: Grafika, Webáruházak, Weboldal készítés
A cikket írta:mate
Hozzászólások lezárva.