Az egyik legnagyobb csapda weboldakészítésnél: Ha csak az árakat hasonlítod össze az ajánlatokban! 1.rész
“Egy weboldal az csak egy weboldal, nem igaz? A lényeg ki csinálja meg olcsóbban.” Sokszor hallottuk ezt cégvezetők, vállalkozók szájából és ilyenkor kicsit meglepődünk, hogy ennyire nem értenek a webes piachoz, de valljuk be őszintén nem is kell, hogy értsenek hozzá. Nem véletlenül fordulnak egy weboldalakat készítő céghez. Mi ugyanígy nem értünk az építészethez és a tyúktenyésztéshez és még sorolhatnánk mennyi ilyen terület van.
Nehéz a webdesigner cég feladata ilyenkor, mert tudjuk, hogy óriási hibát követ el ügyfelünk, ha csak az árakat nézi, azonban részünkről kevésbé fogad el a tanácsot, ha magasabb áron szeretnénk eladni szolgáltatásunkat, feltételezve, hogy csak azért győzködjük, hogy jól keressünk belőle. Ha most készülsz weboldalt készíttetni, egy dolgot ne felejts el: mindig az ÁR-ÉRTÉK arány a fontos. Weboldalak esetén ezt nem olyan könnyű kiszámolni és kvantitatív mutatókkal alátámasztani, de ebben a cikkben megpróbálunk mutatni 8 elemet, amit érdemes ellenőrizned, mielőtt végső döntést hozol.
Cikkünk első részében az első négy tanács:
1) Látogatói vs. szerkesztői/adminisztrátor felület
Ha az ajánlat nem tartalmazza, minden esetben kérdezz rá, hogy a weboldalhoz rendelkezésedre bocsátanak-e adminisztrátor felületet vagy csupán a látogatói felület kerül a tulajdonodba. Nagyon sok webdesign cég az adminisztrátori felületet nem készíti el, nem állítja be megfelelően vagy csupán megtartja magának és minden egyes frissítésért karbantartási díjat számláz ki neked. Az adminisztrátor felület beállítása és elkészítése természetesen általában nem ingyenes, de hosszabb távon nagyon sokat tudsz vele megspórolni. Vigyázat: itt jön a másik trükk. Ha kaptál adminisztrátor felületet, ellenőrizd le, hogy tudod-e használni, nyújtanak-e hozzá tréninget és támogtást a későbbiek során és milyen áron.
2) Maximális oldalak/aloldalak száma
“Oldal”-nak általában egy, a weboldaladon elhelyezett menü alatt található lapot értünk, amely tele van különböző tartalommal, képekkel, szöveggel, videókkal stb. Nagyon sok ügyfelünktől hallottuk már, hogy ennek korlátozásával átverték őket korábban. Mindenképpen nézd meg, hogy az ajánlat tartalmaz-e oldalszámot, maximális oldalszámot és ha igen győződj meg róla, hogy számodra a megadott mennyiségű oldal elegendő lesz-e, illetve ha nem, mekkora a költsége 1 újabb oldal hozzáadásának. Az oldalak alatt lehetnek aloldalak is, sokszor ezeknek a számát is keretek közé teszik. Természetesen korlátlan számú aloldalt nem készít el számodra senki, de figyelj arra, hogy az általad tervezett tartalom beleférjen abba. amit az ajánlatban kaptál.
3) Webes arculat: logó, bannerek stb.
Számunkra nagyon furcsa, de van olyan cég, aki a weboldalkészítés alatt nem mindig érti a webes arculat megtervezését. A logó igaz, hogy sok esetben adott, de ha nem, akkor figyelj oda, hogy benne van-e az ajánlatban. Sok esetben extra 20.000-30.000 Ft-ot is felszámolnak egy logótervezésért utólag. A webes bannerek és egyéb grafikai elemek a honlapra, pedig természetesen része kell, hogy legyen a weboldakészítési ajánlatnak, de nem árt itt is megerősítést kérni.
4) Webtárhely
Sokan nem tudják, hogy egy weboldal létezéséhez három fő összetevő szükséges: domain név (www.xy.hu) + webtárhely (hosting szolgáltatás) + maga a weboldal. Számodra a háromból igazán egyik sem értékes a másik kettő nélkül, ugyanis nem fogsz megjelenni a weben. A domain név mindig legyen a te tulajdonodban, vedd meg egy domain regisztrátor cégtől, soha ne add ki a kezedből. A webtárhelyet vásárolhatod más cégnél is, de a legtöbb weboldalkészítő cég tud biztosítani neked ilyet a weboldaltervezés mellé. Érdemes tisztázni, hogy ez a költség benne van-e az ajánlatban, ajándékba adják-e vagy 3.000-10.000 Ft/év.
Reméljük hasznosnak találtad rövid írásunkat és sikerül megóvnunk pár feleslegesen kiadott tízezrestől.
Folyt. köv…
CímkékweboldalkészítésKategorizálva: Hírek
A cikket írta:stilldesign
Hozzászólások lezárva.