10 tipikus hiba a logótervezésben 2. rész

Befejezzük, amit elkezdtünk. Íme a hiányzó 5 hiba.

6) Túlzott komplexitás

Mi lehetne jobb analógia ikonképekre az ujjlenyomatnál? Csak akkor fogod észrevenni az ujjlenyomatod bonyolultságát, amikor igazán közelről nézed azt. Ahogy távolodsz, a részletek elvesznek. Ugyanez igaz a túlzottan részletes logótervekre.

Kisebb méretben való nyomtatás esetén a komplex design teljesen elveszíti a részleteket és néhány esetben úgy fog kinézni, mint egy paca, vagy ami még rosszabb, mint egy hiba a papíron. Minél inkább részletes egy logó, annál több infót kell feldolgoznia az észrevevőnek. Egy logónak emlékezetesnek kell lennie és az egyik legjobb módja annak, hogy emlékezetessé tesszük, ha nem bonyolítjuk túl a dolgokat. Nézd csak meg a vállalati jegyeit a Nike-nak, a McDonald’s-nak vagy az Apple-nek. Mindegyik cég egy kifejezetten egyszerű ikonnal rendelkezik, ami könnyen reprodukálható akármilyen méretben.

7) Színeken alapuló hatás

Ez egy nagyon tipikus hiba. Néhány designer alig várja már a tervezés során, hogy színt vigyen a formára és néhányan teljesen erre támaszkodnak. A színválasztás kell, hogy az utolsó döntés legyen, szóval a legjobb, ha fekete-fehérben kezdesz el dolgozni. Minden vállalkozónak szüksége lesz az egyszínű változat megjelenítésére valamikor, így a designernek kötelessége ellenőrizni, hogy ez hatással van-e a logó identitására. Ha színválasztással oldod meg a különbséget a logó egyes elemei között, akkor a logó teljesen máshogy fog kinézni egy tónusban.

8) Gyenge betűtípusválasztás

Amikor logót tervezel, a betűtípusválasztás a legfontosabb döntés amelyet designerként hozol. Nagyon gyakran a gyenge betűtípusválasztás miatt buknak meg a logótervek (A példán is jól láthatjátok ezt, a „hírhedt” Comic Sans betűtípussal).

A tökéletes betűtípus megtalálása csupán annyiból áll, hogy a betűt az ikon stílusához kell igazítani. Itt azért vannak trükkök. Ha túl közeli az egyezés, akkor az ikon és a betű „versenyezni” fog egymással a néző figyelméért, ha ennek az ellenkezője, akkor a néző nem tudja mire fókuszáljon. A kulcs a megfelelő egyensúly megtalálása, valahol a kettő között. Minden betűtípusnak van egy személyisége. Ha a betűtípus, amit választottál nem tükrözi az ikon karakterét, akkor a márka üzenete egyáltalán nem fog célba találni.

Rossz betűtípusokat gyakran azért is választunk, mert nem vesszük elég komolyan a döntést. Néhány designer simán csak rádobál betűtípusokat egy logótervre, mint egy utógondolat.

A professzionális weboldalak, mint a MyFonts vagy a FontFont sokkal jobb típusokat ajánlanak, mint a mára már túlhasznált ingyenes website-ok.

9) Túl sok betűtípus

A túl sok különböző betűtípus használata olyan, mint amikor valakinek egy fotóalbumot próbálsz mutatni egyszerre. Minden betűkép különböző és a nézőnek időre van szüksége, hogy felismerje azt. Ha túl sokat használsz egyszerre, összezavarodást okozhat.

Maximum 2 betűtípus használata különböző méretekkel a legjobb gyakorlat. Ha erre a számra korlátozott az egyszerre használt betűtípusok számát, akkor nagyban növeled a logó olvashatóságát és a márkafelismerést.

10) Mások másolása

Ez az összes közül a legeslegnagyobb logótervezési hiba és sajnálatos módon egyre gyakoribb. Ahogy már tárgyaltuk, egy logó célja, hogy képviselje az üzletedet. Ha ugyanúgy néz ki, mint valaki másé, akkor megbukott ilyen szempontból. A másolás senkinek sem érdeke, sem az ügyfélnek, sem pedig a designernek.

(forrás – Smashing Magazine)

Címkék

Kategorizálva:

A cikket írta:stilldesign

Hozzászólások lezárva.