15 Design Tipp az Apple-től

Nincs hiány olyan vállalkozásokból, akik sikeresen követik napjaink design trendjeit. Viszont annál kevesebb azon cégek száma, akik saját maguk állítják elő az újabbnál újabb design-okat. A következőkben bemutatásra kerül az egyik nagyhal, az Apple.

Az alábbiakban 15 gyakorlati tipp található, aminek a segítségével könnyűszerrel csodálatos felületeket alkothatunk.

1,  Törekedj az egyszerűségre!

Nézzük meg az Apple honlapját, a többi oldalhoz képest letisztult és könnyen átlátható. Itt minden egyértelműen megtalálható, nincsen az embereket megtévesztő zűrzavar. Sokan azt gondolják egy főoldal feladata mind az alábbi:

  • Minél több információt közöljön cégünkről
  • Mutasson be egy-egy termékkategóriát
  • Biztosítson végtelen számú lehetőséget a továbbhaladásra
  • Kerüljön cégünk logója minél nagyobb méretben jól látható helyre

Az Apple főoldalán pusztán a legújabb fejlesztések jelennek meg, emellett néhány jól értelmezhető kategóriát találhatunk, melyek továbbdobnak a szükséges információhoz. Az esetek többségében használj minimális, de feltűnő design-t, ezzel is növelve a felhasználhatóságot.

2, Használj figyelemfelkeltő képeket termékeidről!

Az egyik fő elvük, hogy visszavegyenek a felesleges grafikai munkálatokból. Mindig a legfontosabb dolgot tartják szem előtt: a termékeiket. A képet nézve megállapíthatjuk, hogy lehetetlen úgy elolvasni egy oldalt, hogy ne akadna meg szemünk a terméken.

Rengeteg dolog van, ami miatt ez a termék hihetetlenül figyelemfelkeltő. Először is a letisztult tervezés (semmi extra, mint azt már megszokhattuk a cégtől), továbbá a fotó, a modellezés és a Photoshop igazán érdekes keveréke.

A második elv szerint, igyekezzünk minél nagyobb teret biztosítani termékünknek az oldalon.  Ha órákat szánunk termékünk csomagolásának megtervezésére, és utána oldalunkon lekicsinyítve rakjuk ki, az nem olyan lenyűgöző… nem adja vissza a termék igazi hangulatát.

Úgy gondolod, hogy nem tudod olyan tetszetőssé tenni termékeidet, mint az Apple?  Nézd meg, hogy egy tehetséges fotós bármilyen terméket széppé tud tenni!

3,  A kontraszt a kulcs

Az emberi agy szereti a kontrasztokat. Ezért olyan szemet gyönyörködtető egy fekete, fényes iPhone egy sima fehér háttérrel.  Weboldalunk minden egyes eleménél törekednünk kell a szelektív kontraszt létrehozására. Nézzük meg hogyan használják fel a betűtípust, a betűvastagságot, ezzel is kiemelve és elkülönítve az adott mezőt. Ha tovább haladunk az oldalon, megfigyelhető, hogy minden cselekvést így jelölnek (buy, download stb.). Egy a fehér háttértől elütő színt használnak, hogy oda koncentrálják a figyelmünket.

4, Vesszünk el a részletekben!

Az Apple sok időt szentel a részletek kidolgozására. A weboldaluk összes kis alkotó eleme a tökélyre van fejlesztve. Soha ne essünk abba a csapdába, hogy „úgysem veszi észre senki…” vagy „nem számít, jó lesz ez így…”. Gyakran a részletekre fordított idő különbözteti meg a jó design-t a többitől.

Nézzük csak meg a közösségi oldalak logóját közelebbről…

Gyakori hiba, hogy lusták a készítők megkeresni a logók vektoros változatát. Így az összecsapott munka néhol hibás, pixeles ikonokat eredményez. Ezt egy komoly cég nem engedheti meg magának. Fontos, hogy elegendő időt szánjuk oldalaink elkészítésére, hiszen az, az első lépcső mely tükrözi cégünk arculatát.

5, Kerüld a FLASH tartalmat!

Igazán szemet gyönyörködtető egy magától járó és beszélő weboldal és helytálló bizonyítéka az elkészítő hozzáértésének. De sajnos az esetek többségében ügyfeleink nem rendelkeznek a megfelelő technikai háttérrel. Senki se örülne annak, ha ez az üzenet fogadná, amikor a hőn áhított pirítósát szeretné megrendelni kedvenc webáruházából.

Rengeteg ügyféltől el lehet esni, ha ilyen probléma elé állítjuk őket. Egyszerűbb és gyorsabb megvásárolni máshol, mint letölteni és telepíteni a Flash Player.

6, Tedd barátságossá!

Évről évre nagyobb lesz az Apple vásárlói köre. Mégis hogyan csinálják?  Úgy alakították az arculatukat, hogy jobban megközelíthetőbbek és barátságosabbak legyenek. A reklámjaikban is az átlag embert szimbolizálják a termékeik, nem pedig az üzleti világot. Pont ezért, az Apple ügyfélköre nagyon nyitott; a tiniktől egészen a nagyszülőkig mindenki be tud illeszkedni. A másik fonts tényező, hogy fejlesztették az ügyfélszolgálatukat. Mostanra már minden nagyobb városban elérhetőek és természetesen online segítséget is tudnak nyújtani.

A képen is látható, átlagos mosolygó arcok barátságosabbá teszik az egész céget. Mindegy, hogy mit árul az ember egy barátságosabb megjelenéssel könnyen eladhatóvá lehet azt tenni.

7, Legyél átlátható!

A kép magáért beszél. Minden oldal, ehhez a sémához alkalmazkodik. Mi ennek a lényege? Megszámlálhatatlan mennyi információt közöl velünk egy oldal, de mégis vonzó és nem a túlzsúfoltság érzete fogja el az embert, mikor először ránéz. Megfigyelhető, hogy minden cella a szöveg mellett tartalmaz egy vizuális megjelenítést is, amely ábrázolja a leírást. Ezek a képek nagyon hasonlóak és könnyen illeszkednek az oldal témájához. Nincsen látható eltérés a képek között mindegyik rendszerezett.

8,  Készíts oktató, segítő tartalmat!

Még fejléc nélkül is nagyon könnyen megérti mindenki, hogy hogyan kell használni az adott készüléket, még ha teljes mértékben nem is értenek hozzá. Az Apple minden egyes termékéhez készít legalább egy illusztrációt és videót, amely ábrázolja a használatukat. Így előre is kisegítve a vásárlóikat és munkát spórolva az ügyfélszolgálatnak.

9, Legyél következetes!

A következő kép az iTunes-ról készült. Ha belegondolunk nagyon hasonlít az Apple honlapjára. Ismét rendszerezett tagolás szerint van az elrendezés. Sok fehér háttérrel és néhány figyelemfelkeltő kék lehetőséggel.

Az Apple márka kinézete minden általuk készített helyen megjelenik. Lenyűgöző milyen sikeresen fellelhető a programok és a készülékek között a téma átmenete. Ha tervezői feladat előtt állunk, fontos figyelembe venni a cég régebbi arculatát és úgy megalkotni az új design-t, hogy darabonként egyedi legyen, de együtt egy egységes egészet alkosson.

10, Online raktár helyett webáruház

Az Apple webáruházból is egy fontos tanulságot vonhatunk le. Észrevehető, hogy az egész oldal a termékről tanít, és elsősorban próbál vásárlásra ösztönözni. De önmagában az oldal nem tűnik egy hatalmas online raktárnak. Csak miután a „buy now” gombra kattintott az ügyfél, akkor találkozunk az unalmas adminisztratív résszel. A módszerrel megkímélnek minket az unalmas részletektől és lehetővé teszik, hogy pár kattintással megvásároljuk a terméket.

Ha egy webáruházat készítesz mindig vedd figyelembe, hogy egyszerre csak egy terméket kell eladni és nem muszáj egyből az egész árukészletet a vevő elé helyezni. Készítsünk egy figyelemfelkeltő oldalt a terméknek és helyezzünk el rajta egy „Megveszem” gombot, ami majd továbbít a kevésbé izgalmas, de praktikus részére a weboldalnak.

11, Legyél magabiztos!

Mint a mellékelt képeken is megfigyelhető, a fejlécekben mindig mellékneveket használnak (pl.: powerful, revolutionary, advanced). A termék leírása pedig közli velünk, hogy az a kategóriájában a legjobb elérhető. Ilyen és ehhez hasonló reklámok könnyen lenyűgözik az alkalmi látogatókat.  Reklámozhatunk akár terméket, szolgáltatást vagy éppen egy nézetet mindig hosszan fejezzük ki magunkat!  Amennyiben határozottak vagyunk és ezt közöljük ügyfeleinkkel is, sokkal jobb benyomást gyakorolunk rájuk. Természetesen mindennek meg van a határa. Ügyeljünk arra, hogy saját magunk dicsérete ne váljon bosszantóvá.

12, Szükséges bosszantó

A képen látható szöveg a tipikus apró betűs rész. Ne spóroljuk ki, hiszen nagyon sok terméknél törvény írja elő, hogy megosszuk a vásárló közönséggel. Szokták nevezni a designerek rémálmának is, hiszen ez  az egybe függő hosszú szöveg nem darabolható szét illetve nem változtatható meg.

Biztosítani kell a jól olvashatóságát (betűméret, betűszín).  Ez sajnos elkerülhetetlen része a termékek legális úton való forgalmazásának. Cégtulajdonosként fontos célod ennek a tartalomnak az elérhetőségét biztosítani.

13, Ne feledkezz meg a footer-ről sem!

Egy jól elkészített footer átfogó navigációs rendszerként is szolgálhat, különösen nagyobb weboldalaknál. Itt nem csupán a főbb kategóriákat tüntethetjük fel, hanem a kisebb alkategóriákat is. Ilyen módon tovább vásárlásra sarkalhatjuk látogatóinkat, amellett hogy meg is könnyítjük a dolgukat a tájékozódásban. Az oldal ezen részének nem a mérete a lényeges, hanem hogy esélyt adunk arra, hogy kiszúrjanak valamit termékeink közül.

14,  Készíts testreszabott ikonokat!

Mióta létezik az internetes böngészés rengeteg egyénileg készített miniatűr képpel bővült az ikonok birodalma. Azonban elérhetőek ingyenes ikon készletek, melyek mára már elhasználódtak és sablonossá váltak.

Szóval mielőtt pár ingyenes ikonnal dobnánk fel weboldalunkat, inkább próbáljuk meg rászánni az időt és készítsünk pár saját egyedi tervezésűt. Az ilyen kis részletek dobják fel igazán oldalunk kinézetét.

15, Interaktív és dinamikus tartalom

Szinte az Apple összes oldalán megtalálható egy automatikusan gördülő szalag, vagy egy animált menü, illetve fotógaléria esetleg videó. A cél egyértelműen a figyelem folyamatos fenntartása. Az egybefüggő statikus tartalom egy idő után unalmassá válhat és hamar más oldalakat kezdenek böngészni. Az Apple fenntartja az látogatók figyelmét a  mozgó és folyamatosan változó tartalommal vagy interaktív funkciókkal.

Az ilyen tartalmakat csak is nagy körültekintéssel szabad feltöltenünk az oldalunkra. Először is sokan olyan funkciókat építenek weboldalaikba, ami külön bővítmények letöltését igényeli. Ez csak tovább bonyolítja szegény ügyfeleink életét, akik amúgy se szeretnek sokat várni. Továbbá nem szabad túlzásokba esni! A szemet gyönyörködtető reklám könnyen változhat bosszantó össze-vissza ugráló képekké. Ellenkező esetben a jó benyomás helyett fejfájást okozunk csak.

Nézd át Te is a weboldaladat ezek szerint! Soha nem árt a legprofibbaktól tanulni. És ha úgy látod ráfér egy kis fejlesztés, akkor keress meg bennünket bátran és lenyomjuk az Apple design-t közösen :)

forrás: designshack.net
Címkék,

Kategorizálva: ,

A cikket írta:stilldesign

1 hozzászólás

  • K.Ferenc says:

    Az Apple a legprofibb tényleg a világon ebben. Nagyon jól összeszedtétek a lényeget. Köszi, Feri