Milyen egy valóban hatékony weboldal? Hogyan találnak rá a felhasználók a szolgáltatókra és mi alapján döntenek?
Milyen egy valóban hatékony weboldal? Hogyan találnak rá a felhasználók a szolgáltatókra és mi alapján döntenek? – A Telekom megbízásból végzett felhasználói kutatás alátámasztja amit már eddig is tudtunk.
A kutatás 5 legfontosabb megállapítása számodra is hasznos lehet:
1.A szórólapok és újságok helyett az interneten történő keresés valamint a személyes ajánlások befolyásolják leginkább a döntést amikor szakembert, szolgáltatót keresünk.
A felhasználók ha szakemberre, szolgáltatóra van szükségük, elsősorban az interneten keresnek (A kutatásban résztvetők 54%), a nyomtatott felületek csak elenyésző mértékben hatékonyak. A keresések legnagyobb része mobil eszközökről, azon belül is okostelefonokról történik, ezt az NMHH nem rég közzétett felmérése is alátámasztja. A 14 évet betöltött felhasználók közel ¾-e okostelefont használ és azon internetezik, kb 60%-uk rendelkezik mobil internet előfizetéssel is. Ezért is kiemelt fontosságú a weboldalak mobil eszközökre optimalizált, reszponzív, ún. „mobile first” kialakítása. Ennek hiányában a legtöbb felhasználó néhány másodpercen belül elhagyja a mobil eszközön nem megfelelően megjelenő weboldalt.
2. A megbízhatóság sok esetben az árnál is fontosabb döntésbefolyásoló tényező melyet segítenek a személyes ajánlások, felhasználói értékelések.
Új szolgáltató keresésekor a megkérdezett felhasználók több mint a fele a személyes ajánlásokra alapoz, ennek hiányában az interneten próbál fellelni minél több értékelést, visszajelzést a kiválasztandó szolgáltatókról. A szolgáltatók weboldalán közzétett vélemények hitelessége sok esetben megkérdőjelezhető a felhasználók számára, ezért leginkább a Google térképen, Facebookon és egyéb közösségi felületeken közzétett vélemények befolyásolják döntésüket.
3. A felhasználók 1 munkanapon de lehetőség szerint néhány órán belüli reakció időt várnak megkeresésükre.
A megkérdezettek 90%-a 1 munkanapon belül, de sok esetben akár 1 órán belül elvárja, hogy a szolgáltató válaszoljon megkeresésére, ezért erre érdemes kiemelt hangsúlyt fektetni és a hagyományos telefonos, e-mailes kapcsolatfelvételi lehetőség mellett lehetőséget biztosítani a weboldalba beágyazott ügyfél chat-re vagy közösségi média felületen való üzenetküldésre.
4.A felhasználók részéről általános elvárás, hogy egy szolgáltató weboldalán legyenek feltüntetve az árak.
Sok esetben ez a szolgáltatás / termék egyedi jellegéből adódóan nehezen kivitelezhető, de általánosságban a felhasználók elvárják, hogy a szolgáltatók weboldalán – akár csak tájékoztató jelleggel – de szerepeljenek az árak.
5.A Google-ben a találati listán az elsők között való megjelenés önmagában még nem elegendő.
Az, hogy egy szolgáltató weboldala a tevékenységéhez kapcsolódó keresőszavakra az első néhány találat között jelenjen meg a Google keresőben ma már létszükséglet, de ha a felhasználók az adott weboldalra érkezve nem találják meg néhány másodpercen belül azt az információt amit keresnek illetve összességében nem tartják az adott weboldalon feltüntetett információk, referenciák, képek, vélemények alapján megbízhatónak, elhagyják az oldalt.
Ezért nagyon nagy hangsúlyt kell fektetni a felhasználói élményre és a könnyen áttekinthető, nem túl hosszú, de mégis szakmai és figyelemfelkeltő tartalomra a weboldal kialakítása során, illetve a tartalom kialakítására.
A kutatás keretében összesen 800, 18-65 év közötti felhasználó véleményét mérték fel online kitöltendő kérdőív formájában. Az eredmények pontosan alátámasztják amit már eddig is tudtunk, ma már az Internet, ezen belül is a Google keresőben elért első néhány találat közötti pozíció, jól felépített professzionális weboldal és közösségi média jelenlét nélkül nem létezhet egy cég sem.
Kategorizálva: Hírek, Online marketing, Weboldal készítés
A cikket írta:mate
Hozzászólások lezárva.