Do-It-Yourself vs. fejlesztői weboldal

Csináld inkább magad, miért fizetnél? Vagy jobb nem belekontárkodni olyan dolgokba, amiket mások sok év tapasztalattal a hátuk mögött, komoly szakmai tudással végeznek nap mint nap? Akár egy könyvből is megtanulható, hogyan készítsünk weboldalt, vagy ez csak egy ábránd és hagyjunk mindent profikra? Hogyan döntsünk megfelelően a Do-It-Yourself és a fejlesztői weboldal megoldás között?

A megoldás természetesen nem ott keresendő, hogy csak a DIY weboldalak, vagy csak a profi weboldal fejlesztés az egyetlen hatékony választási lehetőség. Hiszen önmagában nem a kivitelezési módszer fogja meghatározni, hogy az eredmény, az elkészített weboldal eléri-e azt a célt, amit képzeletünkben hozzá társítottunk.

Minden weboldal fejlesztés más és más céllal jön létre, ráadásul a weboldal tulajdonosa is sokféle lehet: például magánszemély, egyéni vállalkozó, kisvállalkozás, nagyvállalat, gazdasági társaság vagy éppen non-profit szervezet. Már a felsorolásból is kiviláglik, hogy ezeknek a weboldal tulajdonosoknak nem lehet ugyanaz a céljuk se „üzletileg”, se kommunikációjukat tekintve.

Ahogy sikerül meghatározni, hogy mit is szeretnénk elérni a weboldal megalkotásával, az is körvonalazódik a számunkra, hogy mit kell tudnia a weboldalnak, milyen szolgáltatásokat kell, hogy kínáljon a leendő látogatóknak, amik számbavételével jó esetben azt is fel tudjuk mérni, meghaladja-e képességeinket ennek megvalósítása.

Egyszerűbb bemutatkozó oldalak esetében, amelyek nem rendelkeznek összetett igényekkel bíró funkciókkal, nem utasíthatjuk el azonnal a DIY weboldal építő rendszerek használatának lehetőségét. Főleg, ha az oldal témája is összhangban van azzal a hozzáállással, hogy saját magunk által összeállított weboldalon mutatjuk azt be. Egy közösségi kezdeményezés, egy privát ötletet bemutató oldal esetében ez kifejezetten jól mutat.

Azonban egy vállalkozás komolyságát is megkérdőjelezi – még egy kisvállalkozás esetében is -, ha „csináld magad” weboldalon kínálja szakmaiságot és profizmust feltételező szolgáltatásait. Persze nem csak a téma, de a weboldal funkcionalitása is igényelheti profi szakember részvételét.

Érdemes belátni, hogy minden más szakmához hasonlóan az online kommunikáció éppúgy hatalmas szakmai háttérrel és rengeteg, ráadásul folyton fejlődő, változó ismeretekkel rendelkező terület, aminek minden részterületéhez biztos, hogy nem érthetünk. Így a megfelelő hatás eléréséhez érdemes ezeket szakemberre bízni, ahogy az élet sok területén nem is kérdés, hogy ha szeretnénk valamit, azt szakemberre bízzuk.

A webfejlesztés is egy ilyen terület. Az online marketing, online kommunikáció szakértői nélkül legfeljebb reménykedhetünk abban, hogy weboldalunk hatással lesz arra a közönségre, akinek szánjuk. A designerek, fejlesztők, user experience szakértők, vagy az erre a szakterületre specializálódott szövegírók mind pontosan azzal a tudással rendelkeznek, amire szükség van ahhoz, hogy egy vállalkozás online felülete (akár weboldal, akár webshop) készen álljon arra, hogy a cég üzleti és kommunikációs céljait is képes legyen általuk megvalósítani.

Címkék, , , ,

Kategorizálva: ,

A cikket írta:gyuri

Hozzászólások lezárva.