Webanalitika – Google Analytics bemutatása
Szeretném bemutatni a Google cég ingyenes webanalitikai szoftverét a Google Analytics-et. Ingyenessége ellenére az egyik legkeresettebb ilyen típusú szoftver. A világ legnépszerűbb oldalainak 60% használja.
Egyszerűen elindítható, de tudni kell használni!
Egy szimpla „mérőkód” elhelyezésével, már használhatjuk is a szolgáltatás alapvető funkcióit. Viszont, ahhoz hogy eredményesek legyünk és az általunk lemért adatok hasznunkra váljanak, már magasabb szintű hozzáértés szükségeltetik. Ne tévesszen meg az ingyenesség, ez a szoftver a maga kategóriájában az egyik legprofibb. A 2005-ös felvásárlása után kelt életre, amikor a Google megvásárolta a legprofibb analitikai rendszert, az Urchin-t. Azóta a legmagasabb igényeket is kielégítő webanalitikai rendszerré vált.
Mit mutat meg nekünk az Analytics?
- Látogatások számát:
- egyedi látogatók
- visszatérő látogatók
- oldalak megtekintése
- látogatások ideje
Természetesen minden egyes adatot profi táblázatok és diagramok jellemeznek. Az általános adatok lekérdezése mellett a különböző adatokat részletesen is tanulmányozhatjuk. Ennek a segítségével akár vásárlóközönségünk korát és elvárásait is megállapíthatjuk és a későbbi eredményesség érdekében az általuk megszabott irányba formálhatjuk cégünket. Hiszen a látogatók több félék és fajták lehetnek. Először is természetesen meg kell említenünk az új látogatókat, az ő számuk a reklámok és hírverés nagysága alapján lehet alacsony vagy magas. A következő még inkább fontosabb látogatói típus az elkötelezett látogatók. Ők azok az emberek, akik heten akár több időt is eltöltenek az oldalunkon. Természetesen ez akkor működik, ha van olyan tartalom, ami ott tartsa őket. Belőlük lesznek egy kis idő elteltével a lelkes kommentelők, és az elkötelezett hűséges vásárlók.
Befizettél egy reklámra? Megkezdődött egy nyereményjáték oldaladon? Megindult a kampány? Nézd oldalad statisztikáit valósidejű megjelenítésben! Itt akár percre pontosan lemérheted egy-egy reklám vagy történés hatását. Ennél pontosabb adatokra nem is lehet szükségünk.
Csoportosíthatjuk látogatóinkat lakóhelyük szerint is, melyet egy térképen ábrázol nekünk az a szoftver.
Sok következtetést levonhatunk a látogatás időtartalmából. Az elköteleződés menüpont alatt másodpercre pontosan csoportosítva vannak látogatóink.
Analytics+ Adwords
Az Analytics lehetőséget biztosít, hogy működését egybe kösd az Adwords szolgáltatással. Persze az Adwords-nek is van egy statisztikája, melyet a látogatókról készít, de az sajnos hiányos. Szerencsére az Analytics segítségével pontos képet kaphatunk hirdetéseink eredményeiről. Fontos hogy legyenek hirdetéseinknek célja, egy olyan pontosan megfogalmazott üzenet melyet egyértelműen sugall reklámunk. Ezeket nevezik konverzióknak, melyet nyomon követhetsz.
Az alábbi célokat szokták kitűzni egy hirdetés elkészítésekor:
- feliratkozó gyűjtés
- ajánlatkérők
- vásárlók
- csalianyagot/termékmintát igénylők szerzése
forrás: analytics.google.comSzeretném bemutatni a Google cég ingyenes webanalitikai szoftverét a Google Analytics-et. Ingyenessége ellenére az egyik legkeresettebb ilyen típusú szoftver. A világ legnépszerűbb oldalainak 60% használja.
Egyszerűen elindítható, de tudni kell használni!
Egy szimpla „mérőkód” elhelyezésével, már használhatjuk is a szolgáltatás alapvető funkcióit. Viszont, ahhoz hogy eredményesek legyünk és az általunk lemért adatok hasznunkra váljanak, már magasabb szintű hozzáértés szükségeltetik. Ne tévesszen meg az ingyenesség, ez a szoftver a maga kategóriájában az egyik legprofibb. A 2005-ös felvásárlása után kelt életre, amikor a Google megvásárolta a legprofibb analitikai rendszert, az Urchin-t. Azóta a legmagasabb igényeket is kielégítő webanalitikai rendszerré vált.
Mit mutat meg nekünk az Analytics?
- Látogatások számát:
- egyedi látogatók
- visszatérő látogatók
- oldalak megtekintése
- látogatások ideje
Természetesen minden egyes adatot profi táblázatok és diagramok jellemeznek. Az általános adatok lekérdezése mellett a különböző adatokat részletesen is tanulmányozhatjuk. Ennek a segítségével akár vásárlóközönségünk korát és elvárásait is megállapíthatjuk és a későbbi eredményesség érdekében az általuk megszabott irányba formálhatjuk cégünket. Hiszen a látogatók több félék és fajták lehetnek. Először is természetesen meg kell említenünk az új látogatókat, az ő számuk a reklámok és hírverés nagysága alapján lehet alacsony vagy magas. A következő még inkább fontosabb látogatói típus az elkötelezett látogatók. Ők azok az emberek, akik heten akár több időt is eltöltenek az oldalunkon. Természetesen ez akkor működik, ha van olyan tartalom, ami ott tartsa őket. Belőlük lesznek egy kis idő elteltével a lelkes kommentelők, és az elkötelezett hűséges vásárlók.
Befizettél egy reklámra? Megkezdődött egy nyereményjáték oldaladon? Megindult a kampány? Nézd oldalad statisztikáit valósidejű megjelenítésben! Itt akár percre pontosan lemérheted egy-egy reklám vagy történés hatását. Ennél pontosabb adatokra nem is lehet szükségünk.
Csoportosíthatjuk látogatóinkat lakóhelyük szerint is, melyet egy térképen ábrázol nekünk az a szoftver.
Sok következtetést levonhatunk a látogatás időtartalmából. Az elköteleződés menüpont alatt másodpercre pontosan csoportosítva vannak látogatóink.
Analytics+ Adwords
Az Analytics lehetőséget biztosít, hogy működését egybe kösd az Adwords szolgáltatással. Persze az Adwords-nek is van egy statisztikája, melyet a látogatókról készít, de az sajnos hiányos. Szerencsére az Analytics segítségével pontos képet kaphatunk hirdetéseink eredményeiről. Fontos hogy legyenek hirdetéseinknek célja, egy olyan pontosan megfogalmazott üzenet melyet egyértelműen sugall reklámunk. Ezeket nevezik konverzióknak, melyet nyomon követhetsz.
Az alábbi célokat szokták kitűzni egy hirdetés elkészítésekor:
- feliratkozó gyűjtés
- ajánlatkérők
- vásárlók
- csalianyagot/termékmintát igénylők szerzése
forrás: analytics.google.com
Címkékanalytics, googleKategorizálva: Online marketing, Weboldal készítés
A cikket írta:stilldesign
Hozzászólások lezárva.