Weboldalkészítés – A4-es technika

Aki nem először készít weboldalt biztosan szembesült már azzal a hibával, hogy az oldal egy bizonyos része vagy akár az egész felépítése nem megfelelő még, ha azt a megrendelő elképzelése szerint is készítette. Sajnálatos módon sokszor előfordul, hogy amit megálmodunk az a valóságban másképp sül el.

Egyszerű vázlat készítéssel, órákat spórolhatunk meg magunknak.

Kellemetlen órákat spórolhatunk meg, ha egy bizonyos technikát alkalmazunk még a weboldal tényleges elkészítése előtt. Semmi más nem szükséges hozzá, csupán pár A4-es lap és egy ceruza. Kezdjük lerajzolni a főoldalunkat… pontosan ikonról-ikonra, gombról-gombra semmit se hagyjunk ki, majd következhetnek az innen elágazó oldalak is. Ilyenkor nem a rajztudásunk a lényeges, hanem elképzeléseink megvalósítása. Hasznos lehet, akár egy folyamat ábrát is készíteni, melyben összefoglaljuk, hogy milyen módon kapcsolódnak oldalaink egymáshoz. Sokat gyorsíthat egy oldal elkészítésében, ha előre elkészítünk egy szakszerű, részletes specifikációt.  Itt a rajz mellett kijegyzetelhetjük az egyes részek különböző funkcióit is. Az így elkészült vázlatot egy weboldalkészítő gárda már egy szempillantás alatt elkészíti.

A funkciókat feltüntetve tovább könnyíthetjük munkánkat

További hasznunk, hogy az így elkészült „prototípust” letesztelhetjük egy laikus alanyon: csupán annyi a dolgunk, hogy tegyük elé a munkánkat és kérjük meg, hogy használja az oldalt, mintha csak a böngészőben nyitotta volna meg. Fontos, hogy ilyenkor ne befolyásoljuk a döntésében. Figyeljük meg, hogy hova kattintana és azután, pedig tegyük elé az odatartozó oldal vázlatát. Így pontosan letesztelhetjük, hogy hogyan sikerül ügyfeleink figyelmét egy bizonyos helyre összpontosítani – és, ha tesztalanyunk nem arra haladna – amerre mi szeretnénk, a későbbiekben könnyedén megváltoztathatjuk a gombok és oldalak elhelyezését. Ilyenkor szokták mondani, hogy: „persze ahány ember, annyi fele”. Nem, ez egyszerűen a megszerkesztettség hibája. Amennyiben egy adott irányba szeretnénk koncentrálni a figyelmet, akkor bizonyos módszerekkel megtehetjük (Pl.: Google Analytics).

Egy ábra segítséget nyújt a tájékozódásban is.

Az újra tervezett témát nyugodtan tesztelhetjük egy másik alanyon. Innentől kezdve a legnagyobb figyelmet a visszajelzések kapják. Itt is igaz a mondás mi szerint „Róma sem egy nap alatt épült.”, így a mi oldalunkat is csiszolni és változtatgatni kell. Mindig biztosítani kell több változatot, megoldást, hiszen egy nagyobb választékból könnyebben kijelölhető a számunkra leginkább megfelelő verzió. Ne csüggedjünk, ha esetleg az egészet az elejéről kell kezdenünk. Mint mindenben itt is meg van a kockázata a bukásnak, de ezzel előbb-utóbb mindenki szembesül munkája során.

Ezzel a módszerrel logókat is “könnyedén” tervezhetünk.

forrás: janoszen.hu

Címkék,

Kategorizálva:

A cikket írta:stilldesign

Hozzászólások lezárva.