Pinterest: Online Faliújság
Mostanság feltörekvőben van egy új divathullám, illetve közösségi oldal. Igaz, hogy csak 2 éve létezik és csupán egy 16 fős fejlesztő csapat dolgozik rajta, de már 2012-ben kiérdemelte a 3. legkedveltebb közösségi oldal címét a Facebook és a Twitter után. Szeretném bemutatni nektek a Pinterest elnevezésű oldalt, ami abban különbözik az általunk eddig jól megszokott közösségi site-októl, hogy itt képeket megosztva ismerkedhetünk. Az oldal nem ismerőseink alapján ajánl fel nekünk lehetőséget, hanem érdeklődési körünk segítségével.
Fontos, hogy a többi közösségi oldallal nem fordul szemben. Sőt sok közös alkalmazást és az oldalak összeszövődését tették lehetővé.
Eleinte zsúfoltnak tűnhet az oldal, de hamar megszokjuk ezt a nagy nyüzsgést.
Hogyan működik?
A Pinterest egy virtuális faliújság. Lehetőséget biztosít nekünk arra, hogy az összes interneten talált és saját képünket itt összegyűjtsük és megosszuk a világgal vagy akár böngészhetünk más emberek által készített faliújságokat is, hogy abból ichletet merítve a sajátunknak is neki álljunk. Lehetőségünk van követni is egy felhasználót és esetleg egy bizonyos faliújságot is, így bármi változás történik, egyből értesülhetünk arról. Előnye az is, hogy a már megszokott részletes regisztráció helyett időt spórolva a Pinterest-nél csupán néhány adatot kérnek el, és az adatvédelmi szabályokkal sem zaklatják tagjaikat.
A saját oldaladba is beágyazhatod az alkalmazást.
Miért jó ez egy vállalkozásnak?!
Vállalkozások is létrehoznak egy saját oldalt maguknak, ahol bemutatják márkájukat és termékeiket. Az oldal tartalmaz egy ’Gift ’nevű részt, ahol megtekinthető az online webshop. Itt ár szerint kategorizálva vannak a termékek, melyek megrendelhetők a különböző felhasználóktól. Ez egy hatalmas lehetőség, hogy már létező cégünket nemzetközi vizekre tereljük és a legjobb, hogy ez egyenlőre teljesen ingyenes.
Habár forgalomnövekedést alapvetően a már rendszerben lévő képek újramegosztása generál, az adatbázis mégis kétféle módon bővülhet. Az első a saját mobileszközökkel készített képeink feltöltése, a másik a világhálón találtak betűzése. A Pinterest így mintha határozottan az elkötelezett és aktív felhasználók mellett tette volna le a voksát. Ez később, a reklámfelület értékesítésekor eredményes stratégiának bizonyulhat, hiszen a nagy tömegű passzív felhasználó ma már nem olyan vonzó, mint korábban. A hirdetők már a tudatos felhasználókat kedvelik.
A webáruház elérési útvonala
Az oldal a mind jelentősebb forgalomterelésért is felelős. Remek jövő áll tehát a Pinterest előtt, ugyanis azok a felhasználók, akik online szoktak vásárolni, átlagban 9,3 eladót követnek a rendszerükön keresztül, míg ez a szám a Facebook esetében csak 6,8.
Pinterest alkalmazása facebook-on.
Előnyök:
- Limitált a hozzászólások hosszúsága, így nem találkozhatunk a Facebookon már megszokott kaotikus szöveg tömbökkel.
- Ingyenes vállalkozásoknak is, és kevés a regisztrált magyar cégek száma. Legyél az első, ezzel is előnyt szerezve a vetélytársaiddal szemben.
- Online Webshop: széles nemzetközi vásárlóközösség elé tárhatjuk termékeinket
Itt a képek beszélnek, ismerőseink anekdotái helyett.
forrás: slideshare.com
CímkékFaliújság, Pinterest, webáruházKategorizálva: Egyéb, Online marketing, Webáruházak
A cikket írta:stilldesign
Hozzászólások lezárva.