Adwords, a költséghatékony hirdető rendszer
Elkészült céged oldala és már csak a vevőket várja, de hogyan is tudunk hatékonyan látogatottságot produkálni? Természetesen reklámmal, de az se mindegy, hogy mennyiért és hol? Óvatosan kell megválasztani, hogy milyen szolgáltatást veszünk igénybe reklámunk közzétételére. A két legfontosabb dolog, amit ilyenkor figyelembe kell vennünk, hogy a nézettség állandóan biztosítva legyen és persze, hogy ne nagyon terhelje a pénztárcánkat sem. Erre a legjobb megoldás a Google Adwords (itt a saját oldaladat hirdetheted) és Adsense (itt a te oldaladra tehetnek fel hirdetéseket) szolgáltatása. Én az előbbit szeretném bemutatni a továbbiakban:
Az Adwords legnagyobb előnye, hogy kis cégek is tudnak hirdetni benne, hiszen a költségvetése teljesen személyre szabható: lehetőséged van kattintások után fizetni, illetve megadhatsz egy maximális napi értéket is. A kattintás utáni ár változó, mivel egy minden napos kifejezésre nagyobb a kereslet, mint mondjuk egy ismeretlen szóra. Persze itt is szabad verseny érvényesül:
… az lesz az első, aki a legtöbbet fizet érte…
Egy ilyen kattintás ára 10 forinttól akár meddig terjedhet. Viszont, pontosan kiszámíthatjuk reklámjaink napi költségét, ha megszabunk egy maximális kattintási számot. Amennyiben meghatározzuk ezt a felső határt, akkor a megadott számú kattintás után hirdetésed automatikusan eltűnik és csak a következő nap jelenik meg újra a rendszerben. Így 100-as maximális kattintási értéknél, naponta maximum 10×100, azaz 1000.- forint költséggel kell számolnod.
Természetesen egy minimális határt azért ők is megszabnak kulcsszavanként.
Mi a folyamata?
- Létre kell hozni és konfigurálni egy Google Adwords fiókot,
- létre kell hozni egy hirdetés kampányt (megfelelő kulcsszavak és terület beállításával) hirdetésednek,
- be kell állítani a költségvetést,
- folyamatosan figyelni kell a statisztikákat és az alapján igazítani a hirdetéseket.
Mielőtt megkezdenéd kampányodat rákereshetsz különböző kulcsszavakra, melyeket találatok szerint listáz számodra.
Különböző szavakat is tanácsol, amelyre viszonylag alacsonyabb a kereslet.
Hol fognak megjelenni hirdetéseid?
- A Google kereső találati listáin, ha a megadott kulcsszóra keresel.
- A Google hirdetési hálózatán belül, a hirdetésedhez kapcsolódó témájú oldalakon (ide azok az oldalak tartoznak, melyek a Google Adsense szolgáltatást használják).
A Google-től már megszokott precíz táblázatokba foglalja statisztikáinkat.
Evidens, hogy úgy lehetünk a legeredményesebbek, ha egy viszonylag ritka kulcsszót találunk, melyet az oldalunkhoz kapcsolhatunk. Így költséghatékonyan magas nézettséget produkálhatunk.
Elkészült céged oldala és már csak a vevőket várja, de hogyan is tudunk hatékonyan látogatottságot produkálni? Természetesen reklámmal, de az se mindegy, hogy mennyiért és hol? Óvatosan kell megválasztani, hogy milyen szolgáltatást veszünk igénybe reklámunk közzétételére. A két legfontosabb dolog, amit ilyenkor figyelembe kell vennünk, hogy a nézettség állandóan biztosítva legyen és persze, hogy ne nagyon terhelje a pénztárcánkat sem. Erre a legjobb megoldás a Google Adwords (itt a saját oldaladat hirdetheted) és Adsense (itt a te oldaladra tehetnek fel hirdetéseket) szolgáltatása. Én az előbbit szeretném bemutatni a továbbiakban:
Az Adwords legnagyobb előnye, hogy kis cégek is tudnak hirdetni benne, hiszen a költségvetése teljesen személyre szabható: lehetőséged van kattintások után fizetni, illetve megadhatsz egy maximális napi értéket is. A kattintás utáni ár változó, mivel egy minden napos kifejezésre nagyobb a kereslet, mint mondjuk egy ismeretlen szóra. Persze itt is szabad verseny érvényesül:
… az lesz az első, aki a legtöbbet fizet érte…
Egy ilyen kattintás ára 10 forinttól akár meddig terjedhet. Viszont, pontosan kiszámíthatjuk reklámjaink napi költségét, ha megszabunk egy maximális kattintási számot. Amennyiben meghatározzuk ezt a felső határt, akkor a megadott számú kattintás után hirdetésed automatikusan eltűnik és csak a következő nap jelenik meg újra a rendszerben. Így 100-as maximális kattintási értéknél, naponta maximum 10×100, azaz 1000.- forint költséggel kell számolnod.
Természetesen egy minimális határt azért ők is megszabnak kulcsszavanként.
Mi a folyamata?
- Létre kell hozni és konfigurálni egy Google Adwords fiókot,
- létre kell hozni egy hirdetés kampányt (megfelelő kulcsszavak és terület beállításával) hirdetésednek,
- be kell állítani a költségvetést,
- folyamatosan figyelni kell a statisztikákat és az alapján igazítani a hirdetéseket.
Mielőtt megkezdenéd kampányodat rákereshetsz különböző kulcsszavakra, melyeket találatok szerint listáz számodra.
Különböző szavakat is tanácsol, amelyre viszonylag alacsonyabb a kereslet.
Hol fognak megjelenni hirdetéseid?
- A Google kereső találati listáin, ha a megadott kulcsszóra keresel.
- A Google hirdetési hálózatán belül, a hirdetésedhez kapcsolódó témájú oldalakon (ide azok az oldalak tartoznak, melyek a Google Adsense szolgáltatást használják).
A Google-től már megszokott precíz táblázatokba foglalja statisztikáinkat.
Evidens, hogy úgy lehetünk a legeredményesebbek, ha egy viszonylag ritka kulcsszót találunk, melyet az oldalunkhoz kapcsolhatunk. Így költséghatékonyan magas nézettséget produkálhatunk.
CímkékAdWords, googleKategorizálva: Online marketing
A cikket írta:stilldesign
Hozzászólások lezárva.