Adwords, a költséghatékony hirdető rendszer

Elkészült céged oldala és már csak a vevőket várja, de hogyan is tudunk hatékonyan látogatottságot produkálni? Természetesen reklámmal, de az se mindegy, hogy mennyiért és hol? Óvatosan kell megválasztani, hogy milyen szolgáltatást veszünk igénybe reklámunk közzétételére. A két legfontosabb dolog, amit ilyenkor figyelembe kell vennünk, hogy a nézettség állandóan biztosítva legyen és persze, hogy ne nagyon terhelje a pénztárcánkat sem.  Erre a legjobb megoldás a Google Adwords (itt a saját oldaladat hirdetheted) és Adsense (itt a te oldaladra tehetnek fel hirdetéseket) szolgáltatása. Én az előbbit szeretném bemutatni a továbbiakban:

Az Adwords legnagyobb előnye, hogy kis cégek is tudnak hirdetni benne, hiszen a költségvetése teljesen személyre szabható: lehetőséged van kattintások után fizetni, illetve megadhatsz egy maximális napi értéket is.  A kattintás utáni ár változó, mivel egy minden napos kifejezésre nagyobb a kereslet, mint mondjuk egy ismeretlen szóra.  Persze itt is szabad verseny érvényesül:

… az lesz az első, aki a legtöbbet fizet érte…

Egy ilyen kattintás ára 10 forinttól akár meddig terjedhet. Viszont, pontosan kiszámíthatjuk reklámjaink napi költségét, ha megszabunk egy maximális kattintási számot. Amennyiben meghatározzuk ezt a felső határt, akkor a megadott számú kattintás után hirdetésed automatikusan eltűnik és csak a következő nap jelenik meg újra a rendszerben.  Így 100-as maximális kattintási értéknél, naponta maximum 10×100, azaz 1000.- forint költséggel kell számolnod.

1

Természetesen egy minimális határt azért ők is megszabnak kulcsszavanként.

Mi a folyamata?

  • Létre kell hozni és konfigurálni egy Google Adwords fiókot,
  • létre kell hozni egy hirdetés kampányt (megfelelő kulcsszavak és terület beállításával) hirdetésednek,
  • be kell állítani a költségvetést,
  • folyamatosan figyelni kell a statisztikákat és az alapján igazítani a hirdetéseket.

2

Mielőtt megkezdenéd kampányodat rákereshetsz különböző kulcsszavakra, melyeket találatok szerint listáz számodra.

3

Különböző szavakat is tanácsol, amelyre viszonylag alacsonyabb a kereslet.

Hol fognak megjelenni hirdetéseid?

  • A Google kereső találati listáin, ha a megadott kulcsszóra keresel.
  • A Google hirdetési hálózatán belül, a hirdetésedhez kapcsolódó témájú oldalakon (ide azok az oldalak tartoznak, melyek a Google Adsense szolgáltatást használják).

4

A Google-től már megszokott precíz táblázatokba foglalja statisztikáinkat.

Evidens, hogy úgy lehetünk a legeredményesebbek, ha egy viszonylag ritka kulcsszót találunk, melyet az oldalunkhoz kapcsolhatunk. Így költséghatékonyan magas nézettséget produkálhatunk.

Elkészült céged oldala és már csak a vevőket várja, de hogyan is tudunk hatékonyan látogatottságot produkálni? Természetesen reklámmal, de az se mindegy, hogy mennyiért és hol? Óvatosan kell megválasztani, hogy milyen szolgáltatást veszünk igénybe reklámunk közzétételére. A két legfontosabb dolog, amit ilyenkor figyelembe kell vennünk, hogy a nézettség állandóan biztosítva legyen és persze, hogy ne nagyon terhelje a pénztárcánkat sem.  Erre a legjobb megoldás a Google Adwords (itt a saját oldaladat hirdetheted) és Adsense (itt a te oldaladra tehetnek fel hirdetéseket) szolgáltatása. Én az előbbit szeretném bemutatni a továbbiakban:

Az Adwords legnagyobb előnye, hogy kis cégek is tudnak hirdetni benne, hiszen a költségvetése teljesen személyre szabható: lehetőséged van kattintások után fizetni, illetve megadhatsz egy maximális napi értéket is.  A kattintás utáni ár változó, mivel egy minden napos kifejezésre nagyobb a kereslet, mint mondjuk egy ismeretlen szóra.  Persze itt is szabad verseny érvényesül:

… az lesz az első, aki a legtöbbet fizet érte…

Egy ilyen kattintás ára 10 forinttól akár meddig terjedhet. Viszont, pontosan kiszámíthatjuk reklámjaink napi költségét, ha megszabunk egy maximális kattintási számot. Amennyiben meghatározzuk ezt a felső határt, akkor a megadott számú kattintás után hirdetésed automatikusan eltűnik és csak a következő nap jelenik meg újra a rendszerben.  Így 100-as maximális kattintási értéknél, naponta maximum 10×100, azaz 1000.- forint költséggel kell számolnod.

1

Természetesen egy minimális határt azért ők is megszabnak kulcsszavanként.

Mi a folyamata?

  • Létre kell hozni és konfigurálni egy Google Adwords fiókot,
  • létre kell hozni egy hirdetés kampányt (megfelelő kulcsszavak és terület beállításával) hirdetésednek,
  • be kell állítani a költségvetést,
  • folyamatosan figyelni kell a statisztikákat és az alapján igazítani a hirdetéseket.

2

Mielőtt megkezdenéd kampányodat rákereshetsz különböző kulcsszavakra, melyeket találatok szerint listáz számodra.

3

Különböző szavakat is tanácsol, amelyre viszonylag alacsonyabb a kereslet.

Hol fognak megjelenni hirdetéseid?

  • A Google kereső találati listáin, ha a megadott kulcsszóra keresel.
  • A Google hirdetési hálózatán belül, a hirdetésedhez kapcsolódó témájú oldalakon (ide azok az oldalak tartoznak, melyek a Google Adsense szolgáltatást használják).

4

A Google-től már megszokott precíz táblázatokba foglalja statisztikáinkat.

Evidens, hogy úgy lehetünk a legeredményesebbek, ha egy viszonylag ritka kulcsszót találunk, melyet az oldalunkhoz kapcsolhatunk. Így költséghatékonyan magas nézettséget produkálhatunk.

Címkék,

Kategorizálva:

A cikket írta:stilldesign

Hozzászólások lezárva.