Hírlevél kicsiknek és nagyoknak 1. rész
Nem szabad figyelmen kívül hagyni a hírleveleket, mikor cégünk reklámjain és marketingjén gondolkozunk. Nem számít, hogy webáruházat üzemeltetsz vagy éppen építőipari vállalkozásod van. Egy internetes oldal tulajdonosnak az egyik legfőbb fegyvere — mellyel látogatókat és ügyfeleket generálhat — a hírlevél.
Miért van szükséged az oldalad hírlevél rendszerének a kiépítésére?
Megvásároltad a reklámokat, folyamatosan bővíted az oldalad tartalmát, különböző akciókat és kampányokat szervezel termékeid értékesítésére. Ezek segítségével nagyon jó úton haladsz, viszont így leginkább új látogatókat csábíthatsz oldaladra, nem pedig visszatérőket. Ahhoz, hogy egy látogató újra és újra meglátogassa az oldalt, kell valami, ami visszacsalja. Ez lehet még több reklám, ami további kiadásokkal jár, viszont a hírlevél nem kerül pénzbe, csupán feliratkozókat kell szerezned. A hírlevelek másik mellékhatása, hogy feliratkozóid elhivatottak lesznek az oldal iránt és motiváltak abban, hogy folyamatosan figyeljék a híreket.
Stilldesign csapata ingyen tanulmányt kínál a profittermelő weboldalakról.
Mivel ösztönözheted ügyfeleidet a feliratkozásra?
Ajánlj valamit ingyen! Elsőre furcsának tűnhet, de ez messze a legjobb módszer. Természetesen nem kell nagydologra gondolni, de ha kínálsz valami hasznosat és kézzelfoghatót ingyen, akkor könnyen elnyerheted a látogatók bizalmát. Amint összegyűjtötted az adatbázist kezdődhet a levelek küldése…
A jól megszerkesztett levél a precizitás jele.
Hogyan néz ki egy ideális hírlevél?
Ennél a kérdésnél indulj ki saját magadból. Biztosan te is kaptál már jó néhány üzenetet e-mail címedre, melyre egy előzetes regisztrációnál feliratkoztál. Pontosan tudjuk, hogy ha feliratkozunk egy ilyen hírlevélre, nem feltétlenül fogjuk az összes üzenetet végig bogarászni. Sokszor már az e-mail címénél eldől, hogy megnyitja-e az ember vagy két kattintással áthelyezi a kukába olvasatlanul. Sajnos sokszor az ember nem is gondolná, hogy az így törölt üzenetek mennyi számára hasznos információt tartalmaztak.
Na de lássuk a lényeget:
- Cím: Minden írás elkészítése során a cím megválasztása a legkényesebb feladat, hiszen egy jó írást is el lehet rontani egy lapos címmel, illetve ez ugyanígy működik visszafelé is. Legyen figyelemfelkeltő vagy témamegjelelő! Esetleg vegyíthetjük a kettőt is akár. Ne féljünk kétértelmű esetleg átvitt jelentésű címet adni, de arra ügyeljünk, hogy a témához kapcsolódjon!
- Megszólítás: Sokan elfeledkeznek róla, de egy hírlevél nem csak egy reklám. Meg kell felelnie a levél formakövetelményeinek, illetve meg kell szólítania az olvasót. A megszólításnál törekedj arra, hogy minél közvetlenebb legyen! Ilyen módon már könnyen előzetes bizalmat nyerhetsz.
- Tartalom: Tartalmadat szabadon választhatod meg, lehet terméked vagy céged népszerűsítése, esetleg a soron következő akciók vagy események bejelentése. A tartalom főszempontja, hogy új és az olvasó számára hasznos információt tartalmazzon. Ne írj közhelyeket! Ha az illető a levél elolvasása után nem jutott eddig nem ismert tudáshoz, akkor felesleges időpocsékolásként fog tekinteni az eltelt időre, amely leiratkozásokat eredményezhet.
- Mondanivaló: Nem írhatod bele egyszerűen egy hírlevélbe, hogy VÁSÁROLJ, de tehetsz rá utalásokat esetleg ösztönözheted őket ésszerű érvekkel.
- Befejezés: Köszönd meg, hogy elolvasták az üzenetedet! Adj egy kis ízelítőt a következő levél tartalmából, hogy felcsigázd az olvasóközönséget!
- Hangvétel: Bármit fogalmazol meg, állandóan törekedj az egyszerű közlésre, ne használj szakszavakat, hiszen nem szakembereknek írsz. Igyekezz minél barátságosabbnak, közvetlenebbnek lenni, hiszen ez is egy fajta kommunikáció (igaz egyoldalú), mellyel kapcsolatokat építhetsz ki.
Nem szabad figyelmen kívül hagyni a hírleveleket, mikor cégünk reklámjain és marketingjén gondolkozunk. Nem számít, hogy webáruházat üzemeltetsz vagy éppen építőipari vállalkozásod van. Egy internetes oldal tulajdonosnak az egyik legfőbb fegyvere — mellyel látogatókat és ügyfeleket generálhat — a hírlevél.
Miért van szükséged az oldalad hírlevél rendszerének a kiépítésére?
Megvásároltad a reklámokat, folyamatosan bővíted az oldalad tartalmát, különböző akciókat és kampányokat szervezel termékeid értékesítésére. Ezek segítségével nagyon jó úton haladsz, viszont így leginkább új látogatókat csábíthatsz oldaladra, nem pedig visszatérőket. Ahhoz, hogy egy látogató újra és újra meglátogassa az oldalt, kell valami, ami visszacsalja. Ez lehet még több reklám, ami további kiadásokkal jár, viszont a hírlevél nem kerül pénzbe, csupán feliratkozókat kell szerezned. A hírlevelek másik mellékhatása, hogy feliratkozóid elhivatottak lesznek az oldal iránt és motiváltak abban, hogy folyamatosan figyeljék a híreket.
Stilldesign csapata ingyen tanulmányt kínál a profittermelő weboldalakról.
Mivel ösztönözheted ügyfeleidet a feliratkozásra?
Ajánlj valamit ingyen! Elsőre furcsának tűnhet, de ez messze a legjobb módszer. Természetesen nem kell nagy dologra gondolni, de ha kínálsz valami hasznosat és kézzelfoghatót ingyen, akkor könnyen elnyerheted a látogatók bizalmát. Amint összegyűjtötted az adatbázist, kezdődhet a levelek küldése…
A jól megszerkesztett levél a precizitás jele.
Hogyan néz ki egy ideális hírlevél?
Ennél a kérdésnél indulj ki saját magadból. Biztosan te is kaptál már jó néhány üzenetet e-mail címedre, melyre egy előzetes regisztrációnál feliratkoztál. Pontosan tudjuk, hogy ha feliratkozunk egy ilyen hírlevélre, nem feltétlenül fogjuk az összes üzenetet végig bogarászni. Sokszor már az e-mail címénél eldől, hogy megnyitja-e az ember vagy két kattintással áthelyezi a kukába olvasatlanul. Sajnos sokszor az ember nem is gondolná, hogy az így törölt üzenetek mennyi számára hasznos információt tartalmaztak.
Na de lássuk a lényeget:
- Cím: Minden írás elkészítése során a cím megválasztása a legkényesebb feladat, hiszen egy jó írást is el lehet rontani egy lapos címmel, illetve ez ugyanígy működik visszafelé is. Legyen figyelemfelkeltő vagy témamegjelelő! Esetleg vegyíthetjük a kettőt is akár. Ne féljünk kétértelmű esetleg átvitt jelentésű címet adni, de arra ügyeljünk, hogy a témához kapcsolódjon!
- Megszólítás: Sokan elfeledkeznek róla, de egy hírlevél nem csak egy reklám. Meg kell felelnie a levél formakövetelményeinek, illetve meg kell szólítania az olvasót. A megszólításnál törekedj arra, hogy minél közvetlenebb legyen! Ilyen módon már könnyen előzetes bizalmat nyerhetsz.
- Tartalom: Tartalmadat szabadon választhatod meg, lehet terméked vagy céged népszerűsítése, esetleg a soron következő akciók vagy események bejelentése. A tartalom főszempontja, hogy új és az olvasó számára hasznos információt tartalmazzon. Ne írj közhelyeket! Ha az illető a levél elolvasása után nem jutott eddig nem ismert tudáshoz, akkor felesleges időpocsékolásként fog tekinteni az eltelt időre, amely leiratkozásokat eredményezhet.
- Mondanivaló: Nem írhatod bele egyszerűen egy hírlevélbe, hogy VÁSÁROLJ, de tehetsz rá utalásokat esetleg ösztönözheted őket ésszerű érvekkel.
- Befejezés: Köszönd meg, hogy elolvasták az üzenetedet! Adj egy kis ízelítőt a következő levél tartalmából, hogy felcsigázd az olvasóközönséget!
- Hangvétel: Bármit fogalmazol meg, állandóan törekedj az egyszerű közlésre, ne használj szakszavakat, hiszen nem szakembereknek írsz. Igyekezz minél barátságosabbnak, közvetlenebbnek lenni, hiszen ez is egy fajta kommunikáció (igaz egyoldalú), mellyel kapcsolatokat építhetsz ki.
Kategorizálva: Online marketing
A cikket írta:stilldesign
Hozzászólások lezárva.