Hogyan készíts egy ütős márkát magadnak?

Egy jó design vagy arculat kevés ahhoz, hogy a munka megtaláljon téged. Manapság nem elég, ha tudod, hogyan készíts el egy weboldalt. Egy kicsit a marketinghez is konyítanod kell, főleg ha szabadúszóként dolgozol. Egy jó márka szinte vonzza az ügyfeleket mielőtt még felvettük volna velük a kapcsolatot.

Napjainkban fontos, hogy egy tartalmas márkát készíts magadnak. Vegyük sorra milyen felületeket is használunk, aztán hasonlítsuk össze a mi arculat tervünkkel. Miután eldöntöttük, hogy milyen nevet és képeket akarunk használni, csak annyi a dolgunk, hogy hagyjuk megtörténni a dolgokat. A következőkben pár tippet adnék segítségül a kezdetekhez:

Betűtípus és színek

A kevesebb néha több

Minden a portfólióval vagy referencia anyagokkal kezdődik, legyen az nyomtatott vagy online, mind a kettőnek ugyanazt a benyomást kell keltenie.

Fejlessz ki egy állandó szín és betűtípus palettát, amelyet minden egyes céges anyagnál felhasználhatunk: weboldalak, portfólió, névjegykártyák, és más reklám anyagok.  Természetesen ez nem azt jelenti, hogy mindennek ugyanúgy kell kinéznie. Egy általános séma – amivel a céges dokumentumokat felruházzuk – nagyon jó benyomást kelthet.

Betűtípusok

Egyszerű és áttekinthető

Amikor ide érkezünk, jól fontoljuk meg a döntésünket. Olyat válasszunk, amit egyúttal logónknál is használunk, illetve a jól olvashatósága mellett személyes stílusunkat is tükrözi. Ne feledjük, hogy a „név/logó” duónak a későbbiekben minden céges dokumentumon szerepelnie kell.

Színek

Ragaszkodjunk különböző szín palettákhoz. Használjuk ugyanazokat a szabályokat, melyeket ügyfél megbízásaink során és maradjunk meg néhány színnél, ami cégünk profiljához leginkább illik. Nézzük meg a portfóliót és a különböző képanyagokat, ha többségük színes és fényes, akkor használjunk fekete vagy fehér hátteret, vagy valami semleges színt, ami kirakatként alkalmazkodik.  Használhatunk színes hátteret, amely sikeresen feldobja azon munkákat, amelyek a valóéletben sokkal merevebbek vagy unalmasabbak.

Minél színesebb, annál figyelem felkeltőbb

Képek

Először is készíts pár fotót magadról. Nem muszáj tökéletes igazolványképnek lennie. Lényeg, hogy tükrözzön egy fajta személyességet (természetesen, amennyire ezt egy hivatalos fotó megengedi).  Válasz ki egyet az elkészült képekből, majd használd mindenhol, ami publikus (nyomtatványokon, online csatornákon és közösségi oldalakon)!

Tartózkodjunk a sűrű képváltoztatástól, mivel ha több fotót vagy folyamatosan változó képeket használunk, úgy az ügyfeleink nehezebben jegyzik meg cégünket.

Linkek és SEO

Birtokold a nevedet!  Pár egyszerű lépéssel megbizonyosodhatunk arról, hogy az online kereső motorok minket találnak meg nem pedig valakit ugyanazzal vagy hasonló névvel.

Ez egyaránt vonatkozik a te nevedre és céged nevére is. Ez megoldható, úgy ha beszerzünk egy egyéni URL címet, de nem szükséges. Egyszerűen csak próbáljunk ugyanolyan címeket adni oldalainknak.

Mint pl.:

  • oldalam.hu
  • facebook.com/oldalam
  • twitter.com/oldalam
  • about.me/oldalam
  • blog.oldalam.hu

Mindig az első találatra kattintunk

Minden egyes cím tartalmazza az oldalunk nevét, így egy keresés során a Google mindegyiket behozza és innentől kezdve senki se fog összekeverni minket másokkal. Ez egy olcsó trükk lehet a kereső optimalizálására, csupán egy-két regisztrációba kerül.

Személyes beállítások

A következő lépés, hogy beállításainkat testre szabjuk, hiszen ha publikus a profilod felelősséggel tartozol ügyfeleiddel megosztott tartalmaidért.  Talán a legjobb megoldás, ha kettő profilt tartasz fenn. Az egyiket a baráti körödnek és családodnak (ez a profil nem nyilvános, idegenek nem tekinthetik meg bejegyzéseidet) természetesen egy hivatalos leírással, ami átirányítja őket a másik profilra, ami már a hivatalos tartalommal van ellátva.

Ha nyilvános profilt készítész ajánlott tartózkodni a vallási és politikai véleménynyilvánítástól és kerüld a trágár nyelvezet használatát is!

Fontos észben tartani, hogy ez a márkád egy része. Egy rossz leírással, akár potenciális ügyfeleket is veszíthetünk. Összefoglalva: érdemes közösségi oldalakat használni, de mindenesetre őrizzük meg emberségünket. Nyugodtan köszönjük meg ügyfeleinknek, hogy lájkolták az oldalunkat. Ha esetleg problémánk akadna a szerzői jogokkal, használjunk vízjeleket képeinken.

Mutasd be a márkádat!

Semmi se jobb reklám a minőségi munkánál és az elégedett ügyfeleknél. A statisztikák többségét még mindig az „egy ügyfelük ajánlotta önöket” rész vezeti.

  • Alakíts ki egy olyan márkát, amihez ügyfeleid hűségesek lehetnek!
  •  Folyamatosan gondolkozz, változtatásokon és ötleteken, mellyel tovább terjeszkedhet a céged!
  • Maradj szava hihető!
  • A márkád tükrözzön téged és természetesen az ügyfélkörödet is!

Non-profit tevékenységek, magazinok, újságok, rendezvények tovább növelhetik cégünk hatáskörét. Web oldalad kinézete is jó vagy éppen rossz irányba befolyásolhatja az embereket. Érdemes arra törekedni, hogy egy egységes témát jelenítsünk meg a web oldalon és cégünk logóján is. Végül a legfontosabb, hogy légy elérhető! Győződjünk meg arról, hogy az összes általunk készített tartalomban megtalálható egy link vagy hivatkozás a személyes oldalunkra!

Mindennek meg van a helye

Végszó

Mindennek a kulcsa a tartalom. Ha nem is értünk mindenhez, akkor csak azzal dolgozzunk, amivel megy.  Használj folyamatosan újuló képeket, szlogeneket és témákat, hogy reklámozd magad és a munkád!  Érd el azt a pontot, hogy saját neved birtokában vagy, hasonlóképpen a munkáddal is!

Címkék, ,

Kategorizálva:

A cikket írta:stilldesign

Hozzászólások lezárva.