Hova koncentrálódik tekintetünk internetezés közben?

Az Eyetrackshop szolgáltatás segítségével könnyedén megfigyelheted, hogy látogatóid figyelme hova koncentrálódik. Ez a szoftver analizálja a látogatók tekintetét és egy hőtérképet készít arról, szemben a múlt béli igazán költséges tanulmánykészítésekkel és spekulációkkal.  A módszer segítségével megbizonyosodhatsz, hogy az oldalad mely részére összpontosul ügyfeleid tekintete. Így hatékony képet kaphatsz arról, hogy ténylegesen működik-e a kommunikáció vásárlóiddal.

1

Több tanulmány is készült ezzel a témával kapcsolatban, viszont mindegyik eredményéről egyértelműen megállapítható, hogy a tekintetek szinte mindig az oldalak fenti középső részén akadnak meg, ezért érdemes idehelyeznünk a legfontosabb tartalmainkat (reklám, felhívások, akciók, hírlevél). Hangsúlyozom a színkontraszt és a további kihangsúlyozó elemek hitetlenül fontosak, de ez már egy másik történet. Ezeken a részeken elhanyagolható a képek mérete, vagyis akár több hirdetést is elhelyezhetünk.

2

Egy másik tanulmány kimutatta, hogy az online reklámok több mint 50%-át figyelmen kívül hagyják az internetezők. Ez alapján megállapítható, hogy minél feljebb helyezünk egy reklámot az oldalon, annál inkább attraktívabb.  Ide tartozik a keresők optimalizálása is, hiszen a leglátogatottabb oldalak mindig előkelő helyen állnak ezek találati listáján.

3

A jelenség nem csak a közösségi oldalakon, de híroldalakon is megfigyelhető. Egy tudatos elrendezés sokat segíthet látogatottságunkon. Természetesen más módja is van a figyelem felkeltésnek. Helyezzünk el a célközönségünknek szóló reklám anyagot bizonyos oldalakon vagy éppen a sajátunkon. Ez lehet egy nagyobb méretű kép vagy esetleg egy villogó animáció. Egy-két ilyen típusú hirdetést is tesztelt az Eyetrackshop.

5

Megfigyelhető a tekintet célzott irányítása. A jobb oldali verzióban, mivel a baba is a szöveg fele figyel a vevők is oda néznek.

Emellett érvényesül az a szabály is miszerint az első pár mondat nagyon fontos, hiszen itt dől el, hogy az illető tovább olvassa-e az oldalt.

6

Az Eyetrackshop nemenként is tesztelt pár oldalt. Észrevehetően a hölgyek tüzetesebben tanulmányozták a részletes leírást.

forrás:betapond.com

Az Eyetrackshop szolgáltatás segítségével könnyedén megfigyelheted, hogy látogatóid figyelme hova koncentrálódik. Ez a szoftver analizálja a látogatók tekintetét és egy hőtérképet készít arról, szemben a múlt béli igazán költséges tanulmánykészítésekkel és spekulációkkal.  A módszer segítségével megbizonyosodhatsz, hogy az oldalad mely részére összpontosul ügyfeleid tekintete. Így hatékony képet kaphatsz arról, hogy ténylegesen működik-e a kommunikáció vásárlóiddal.

1

Több tanulmány is készült ezzel a témával kapcsolatban, viszont mindegyik eredményéről egyértelműen megállapítható, hogy a tekintetek szinte mindig az oldalak fenti középső részén akadnak meg, ezért érdemes idehelyeznünk a legfontosabb tartalmainkat (reklám, felhívások, akciók, hírlevél). Hangsúlyozom a színkontraszt és a további kihangsúlyozó elemek hitetlenül fontosak, de ez már egy másik történet. Ezeken a részeken elhanyagolható a képek mérete, vagyis akár több hirdetést is elhelyezhetünk.

2

Egy másik tanulmány kimutatta, hogy az online reklámok több mint 50%-át figyelmen kívül hagyják az internetezők. Ez alapján megállapítható, hogy minél feljebb helyezünk egy reklámot az oldalon, annál inkább attraktívabb.  Ide tartozik a keresők optimalizálása is, hiszen a leglátogatottabb oldalak mindig előkelő helyen állnak ezek találati listáján.

3

A jelenség nem csak a közösségi oldalakon, de híroldalakon is megfigyelhető. Egy tudatos elrendezés sokat segíthet látogatottságunkon. Természetesen más módja is van a figyelem felkeltésnek. Helyezzünk el a célközönségünknek szóló reklám anyagot bizonyos oldalakon vagy éppen a sajátunkon. Ez lehet egy nagyobb méretű kép vagy esetleg egy villogó animáció. Egy-két ilyen típusú hirdetést is tesztelt az Eyetrackshop.

5

Megfigyelhető a tekintet célzott irányítása. A jobb oldali verzióban, mivel a baba is a szöveg fele figyel a vevők is oda néznek.

Emellett érvényesül az a szabály is miszerint az első pár mondat nagyon fontos, hiszen itt dől el, hogy az illető tovább olvassa-e az oldalt.

6

Az Eyetrackshop nemenként is tesztelt pár oldalt. Észrevehetően a hölgyek tüzetesebben tanulmányozták a részletes leírást.

forrás:betapond.com

Címkék

Kategorizálva:

A cikket írta:stilldesign

Hozzászólások lezárva.