Milyen a jó weboldal? – A hatékony weboldal ismérve

Új weboldal készítésén gondolkodik, vagy a réginek jönne jól egy kis ráncfelvarrás?
Mielőtt ebbe belefogna, ideje végiggondolni, hogy mit is szeretne pontosan! Milyen weboldalt készíttetne legszívesebben, mitől lesz az új weboldal igazán megfelelő Önnek és ügyfeleinek egyaránt?

Az első lépés a weboldal fejlesztés előtt, hogy gondolja végig, pontosan milyen célra szeretné használni az új weboldalát, vagy webáruházát! Nem mindegy ugyanis milyen célcsoportot, milyen módon szólít meg.
Fontos tudni, hogy mit szeretnénk már az elején. Inkább névjegy jellegű állandó weboldalban gondolkodunk, mert tevékenységünkhöz, céljainkhoz az passzol? Esetleg már az elején tudjuk, hogy előbb-utóbb tovább akarjuk majd fejleszteni az oldalt, és további külső, beépülő rendszerekkel szeretnénk azt bővíteni? Ennek függvényében sokféle választási lehetőségünk lesz az egyedi fejlesztésű weboldalaktól, a nyílt forráskódú weboldalakig.

A weboldal készítés során kiemelkedően fontos, hogy az ügyfél fejével tudjunk gondolkodni. A jó weboldalnak úgy kell vezetnie a felhasználót a későbbi konverzió felé, hogy szinte lesi minden „kívánságát”. A láthatatlan vezető kézen fogja az olvasót és nem engedi tovább, hisz minden pontosan ott van ergonómiailag, ahol azt ő keresné. Ennek segítségével a böngészés végén a legtöbb esetben elérjük a konverziót.
A weboldal készítés során ezen szempontok és a felhasználói élmény fókuszú tervezés kiemelkedő fontosságúak. A jó weboldal letisztult, mégis rendkívül figyelemfelkeltő, könnyedén használható bármely böngészővel és az esélyegyenlőséget is szem előtt tartja. Egy hatékony weboldal esetében tehát fontos a  „User Experience”, ami azt is jelenti, arra is figyelünk, hogy a vakok és gyengénlátók is a lehető legteljesebb mértékben ki tudják használni az oldal szolgáltatásait.

Egy weboldal készítésénél nem pusztán a küllem, a dizájn és a felhasználói élmény fontos. Ahhoz, hogy a weboldal megfeleljen céljainak, bizony egy sor egyéb szempontnak is teljesülnie kell.
Egy igazán jó weboldal ma már nem lehet meg anélkül, hogy optimalizálva legyen minden típusú mobileszközre, hiszen a reszponzivitásnak fontos szerepe van az organikus keresési rangsorban.
Ha már a keresésről beszélünk, nem hagyhatjuk ki, hogy a készülő weboldalunk keresőoptimalizálható legyen, és könnyen tudjuk szerkeszteni a rajta lévő tartalmat is. A friss, változatos, naprakész tartalom amúgy is igen szerves része a hatékony weboldalnak.
A könnyű keresőoptimalizálás, kulcsszavas lehetőség és a gyors, egyszerű és világos szerkeszthetőség bizony nagyban megkönnyíti az üzemeltető, tartalomkészítő dolgát is.

Így látható, hogy a valóban jó weboldal egyszerre tartja szem előtt a felhasználói élményt és a könnyű, gyors szerkeszthetőséget.
Ennek alapján mondhatjuk, hogy egyfajta win-win helyzetre kell törekedni az új weboldal készítésénél, ha szeretnénk azt mondani, hogy valóban hatékony weboldalt fejlesztünk.

Címkék, ,

Kategorizálva:

A cikket írta:brigitta

Hozzászólások lezárva.