Szlogen készítés
A szlogen olyan szókapcsolat vagy mondat, amely tükrözi vállalkozásod fő üzenetét. Célja, hogy megragadjon az emberek emlékezetében. Ezt többek között annak ismétlésével, esetleg más, a cégre vonatkozó reklámokkal lehet elérni.
Nincs olyan ember, aki ne ismerné a következő szlogent: „Calgonnal a mosógép is tovább él!” A gyerekektől egészen az idősekig mindenki tudja mihez csatolni ezt az egyszerű mondatot, és mikor felolvassuk, mindenki fejében szinte rögtön társítja az egyszerű dallamocskával (jingle). A szlogen dallamba foglalása is egy nagyon jó marketingfogás, így kitűnhet a sorból.
De természetesen rengeteg klasszikus példával is találkozhatunk, ahol csupán az ismétlések száma segített az ellenfeleik legyőzésében. Példának hozható a Nike sportszer vállalat, aki úgy érte el a legnagyobb sikereit, hogy termékeit is a saját szlogenjével reklámozta.
Mik a legfontosabb pontok, amiket mindenképp be kell tartanunk szlogen íráskor?
- Rövid: minél rövidebb, annál könnyebben emlékeznek majd később rá ügyfeleid
- Ajánl: mindenképp ajánl vele valamit, vagyis ne legyen üres, semmit mondó
- Márkanév: foglald szlogenedbe márkád nevét is
- Rím: amennyiben szeretnéd, hogy rímet tartalmazzon, mindenféleképpen a céged nevével együtt rímeljen
- Hűség: egy jó vállalkozásnak egy szlogenje van, ami mellett mindig kitart. Ha 3-4 szlogent használna egy cég, akkor könnyen összekeverhetnék más konkurensekkel.
Ezek a szlogenek általában bizonyos bevált képletek alapján készültek. Ahhoz, hogy egy jó szlogent alkothass, előtte tanulmányoznod kell pár klasszikus példát:
Több mint szlogen: ebben a márkanév után kapcsolódik egy a cég munkakörébe tartozó foglalkozás. Ezzel is azt sugallva, hogy nem csupán egyszerű szolgáltatást kap a megbízó.
Arany tű, több mint ruhatervezés…
Minden szlogen: ennél a típusnál a kulcsfogalom a túlzás.
Designer, minden ami tervezés és megvalósítás
Elcsépelt szlogen: sajnos már ez a típus is megjelent.
Ön megálmodja, mi megvalósítjuk!
Első a minőség
Szakértelem és minőség
Önökért dolgozunk!
Mert szlogen: egy módja, hogy megindokold, miért válassza valaki a te céged, viszont itt nagy a kockázat a bukásra.
ABC, mert megéri
Problémamegoldó szlogen: bevált módszer, melyben a felvetett problémától a megoldásig eljutunk illetve annak módját vagy idejét írjuk le.
Friss illatot az egész házba holnap ilyenkorra.
Lakásszigetelés olcsón 1 hét alatt.
Étel házhozszállítás 25 perc alatt.
Számtalan módszer van és séma, amihez alkalmazkodhatunk szlogenünk elkészítésekor. A legjobb módszer a legszimpatikusabb változatot alkalmazni a saját egyéniségünkkel, így megkaphatjuk a klasszikus szabályoknak megfelelő, saját magunkra szabott szlogenünket.
A szlogen olyan szókapcsolat vagy mondat, amely tükrözi vállalkozásod fő üzenetét. Célja, hogy megragadjon az emberek emlékezetében. Ezt többek között annak ismétlésével, esetleg más a cégre vonatkozó reklámokkal lehet elérni.
Nincs olyan ember, aki ne ismerné a következő szlogent: „Calgonnal a mosógép is tovább él!” A gyerekektől egészen az idősekig mindenki tudja mihez csatolni ezt az egyszerű mondatot, és mikor felolvassuk, mindenki fejében szinte rögtön társítja az egyszerű dallamocskával (jingle). A szlogen dallamba foglalása is egy nagyon jó marketingfogás, így kitűnhet a sorból.
De természetesen rengeteg klasszikus példával is találkozhatunk, ahol csupán az ismétlések száma segített az ellenfeleik legyőzésében. Példának hozható a Nike sportszer vállalat, aki úgy érte el a legnagyobb sikereit, hogy termékeit is a saját szlogenjével reklámozta.
Mik a legfontosabb pontok, amiket mindenképp be kell tartanunk szlogen íráskor?
- Rövid: minél rövidebb, annál könnyebben emlékeznek majd később rá ügyfeleid
- Ajánl: mindenképp ajánl vele valamit, vagyis ne legyen üres, semmit mondó
- Márkanév: foglald szlogenedbe márkád nevét is
- Rím: amennyiben szeretnéd, hogy rímet tartalmazzon, mindenféleképpen a céged nevével együtt rímeljen
- Hűség: egy jó vállalkozásnak egy szlogenje van, ami mellett mindig kitart. Ha 3-4 szlogent használna egy cég, akkor könnyen összekeverhetnék más konkurensekkel.
Ezek a szlogenek általában bizonyos bevált képletek alapján készültek. Ahhoz, hogy egy jó szlogent alkothass, előtte tanulmányoznod kell pár klasszikus példát:
Több mint szlogen: ebben a márkanév után kapcsolódik egy, a cég munkakörébe tartozó foglalkozás. Ezzel is azt sugallva, hogy nem csupán egyszerű szolgáltatást kap a megbízó.
Arany tű, több mint ruhatervezés…
Minden szlogen: ennél a típusnál a kulcsfogalom a túlzás.
Designer, minden ami tervezés és megvalósítás
Elcsépelt szlogen: sajnos már ez a típus is megjelent.
Ön megálmodja, mi megvalósítjuk!
Első a minőség
Szakértelem és minőség
Önökért dolgozunk!
Mert szlogen: egy módja hogy megindokold, miért válassza valaki a te céged, viszont itt nagy a kockázat a bukásra.
ABC, mert megéri
Problémamegoldó szlogen: bevált módszer, melyben a felvetett problémától a megoldásig eljutunk illetve annak módját vagy idejét írjuk le.
Friss illatot az egész házba holnap ilyenkorra.
Lakásszigetelés olcsón 1 hét alatt.
Étel házhozszállítás 25 perc alatt.
Számtalan módszer van és séma, amihez alkalmazkodhatunk szlogenünk elkészítésekor. A legjobb módszer a legszimpatikusabb változatot alkalmazni a saját egyéniségünkkel, így megkaphatjuk a klasszikus szabályoknak megfelelő, saját magunkra szabott szlogenünket.
Címkékmarketing, slogan, szlogenKategorizálva: Online marketing
A cikket írta:stilldesign
Hozzászólások lezárva.