Tartalom marketing

Tartalom marketing szerepe az online világban. Manapság fontos, hogy a weboldalunkon megjelent tartalmat igényes és megfelelő állapotban és formában tegyük közzé. Számos kritériumnak kell megfelelnünk, a szöveg elkészítése során, hiszen egy profi szöveg a legolcsóbb módja cégünk reklámozásának, és ha ebben jók vagyunk, akkor akár előnyt szerezhetünk nagyobb online versenytársainkkal szemben is. A hatásos tartalom reklám, felkelti az emberek figyelmét, megkülönbözteti cégünket a többitől. Így nyerhetünk hűséges olvasókat, akik nyomon követik majd cégünk életét és természetesen ez bevétel növekedéssé alakul a későbbiekben.

A legnépszerűbb tartalom marketing módszerek:

 közösségi média 79%
 cikkek posztolása 78%
 személyes találkozók 62%
 elektronikus hírlevél 61%
 esettanulmányok 55%
 blogok 51%
 webináriumok 42%
 nyomtatott magazinok 42%
 videók 41%
 tartalom terjesztése a hagyományos médiában 31%
 micrositeok 30%
 nyomtatott hírlevelek 25%
 kutatási jelentések 23%
 digitális magazinok 15%
 mobile 11%
 virtuális konferenciák 11%
 ebookok 9%

A résztvevő cégek reklám kihasználtságának százalékos aránya

Mégis milyen szempontokat érdemes figyelembe vennünk a tartalom megírása során?

Találd meg a megfelelő hangnemet! Tartalom marketing felsőfokon!

Egy beszélgetéssorán láthatjuk partnerünk reakcióját, kifejezéseit és ez alapján befolyásolhatjuk saját előadásmódunkat. Ha a másik fél zavartnak tűnik, képesek vagyunk ismételni önmagunkat esetleg egyszerűbben fogalmazni vagy tisztázni bizonyos kifejezések értelmét. Sajnálatos módon, az interneten nem kapunk visszajelzést csak miután a nagyközönség elé tártuk írásunkat, viszont akkor már túl késő bármit is változtatni.

Mindenképpen olyan hangnemet kell megtalálnunk, amely segítségével tiszta átlátható állításainkat gyakorlati példával is alá tudjuk támasztani. Mégis hogyan mutatjuk ki hozzáértésünket, jó indulatunkat? A következő táblázat összefoglalja az alapvető viselkedések ismérveit:

Tapasztalt Segítőkész Barátságos
Azt jelenti, hogy… Jól informált:Törekszik a hasznosinformációra és kellőszakértelemmel adjaát azt. Hatásos:Úgy magyarázza el a dolgokat,hogy azok jól érthetőek. Győződjönmeg arról, hogy minden lé-nyeges információ nyilvánvaló! Személyes:Baráti hangvételt használ, és úgy fogalmaz,mintha az egy személynek szólna nemegy széles ügyfélkörnek.
Leereszkedő:Sokat tud és túl sokinformációt közöl azügyféllel, mikor ők való-színűleg sokat tudnak. Rámenős:Reklámozza a cégét, de ne a szol-gáltatás rovására. Mindig az olvasóigényei legyenek szem előtt. Képzetlen:Fontos a nyelvtani és helyesírási hibák elke-rülése. Kellő figyelemmel olvassuk át elké-szült írásunkat!

Egyszerre csak egy emberre összpontosíts!

 

Gyakori hibának számít, hogy az író egy hallgatóságnak címezik bejegyzéseiket éppen ezért többesszám 3. személyben szólítják meg őket (Pl.: Forduljanak hozzánk bizalommal!).

Pedig az esetek többségében egyszerre csak egy ember olvassa a szövegünket és így elveszti írásunk a személyes varázsát.

Használj egyszerű nyelvezetet!

Sok ember elköveti azt a hibát, hogy túl bonyolult kifejezéseket használnak, hogy meggyőzzenek a hozzáértésükről. Hasznosabb az egyszerűségre törekedni, hiszen így mindenki számára jól érthető üzenetünk. Az ügyfelek is előnyben részesítik a könnyen olvasható meggyőző reklámokat, melyek nem tartalmaznak tudományos nyelvezetet.

Mondd el a véleményed!

A komoly embereknek van véleményük, ugyanígy van ez a márkáknál és cégeknél.  Nem szükséges nyíltan barátságtalannak lenni versenytársainkkal, ezt nem díjazzák általában az olvasók sem.  Elmondhatjuk véleményünket anélkül, hogy említenénk nevüket.

Taníts valamit!

Gondoljunk arra, mit várnak olvasóink! Válaszokat akarnak hallani kérdéseikre és szeretnének valami újat tanulni. A tartalomnak gyakorlati tanácsokat kell tartalmaznia, amit az olvasók fel tudnak használni a későbbiekben.

Légy határozott!

Mindennapjainkban megszoktuk az illedelmes feltételes módot és nem akarunk tolakodónak tűnni ügyfeleinkkel szemben. Ezért gyakran találkozhatunk hasonló felhívásokkal:

„Amennyiben felkeltettük érdeklődését, vegye fel velünk a kapcsolatot!”

Ez önbizalomhiányra vall, illetve önmagukban sem hordoznak sok értelmet, hiszen csak akkor veszik fel velünk a kapcsolatot, ha felkeltettük az érdeklődésüket.

Sokkal célra törőbb, ha határozottak vagyunk:

„Forduljon online ügyfélszolgálatunkhoz!”

Vagy használjuk másképp a feltételes módot. Szabjunk meg olyan feltételeket, amivel egyetért ügyfelünk:

„Amennyiben ön is szeretné még tisztábbá varázsolni otthonát, vásárolja meg porszívónkat!”

Buzdítsd látogatóidat!

 Az életben is csak úgy cselekednek vendégeink, ha utasítjuk őket.  Mindig legyen következő lehetőség. Bármely oldalt elolvassa látogatónk, ajánljunk fel egy másikat! Ne hagyjuk unatkozni a látogatót, mivel akkor hamar elhagyja az oldalt.

Ez mind szép és jó, de mi a hasznunk?

  • vevők biztonságérzetének növelése
  • potenciális ügyfelek generálásra
  • gondozhatjuk kapcsolatunkat potenciális ügyfeleinkkel

A legnagyobb kihívások, amivel vállalkozásunk szembe kerülhet

  • érdekes tartalom létrehozása
  • az olvasó közönségnek elegendő tartalom
  • költségvetés
  • változatosság

A legnépszerűbb online felületek, ahol reklámozhatjuk cégünket

  • twitter
  • facebook
  • youtube
  • linkedin

Összességében készítsünk egy ajánlót. Helyezzük bele a cég arculatát és személyiségünket. Soha ne feledjük nincs olyan termék, amit ne lehetne eladni egy jó tartalommal! Ezért is fontos a jó tartalom marketing.

forrás: smashingmagazine.com

Címkék, ,

Kategorizálva:

A cikket írta:stilldesign

Hozzászólások lezárva.